Gå til innhold

Creative viste PCIe-lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et gammalt Soundblaster AWE 32 hjemme, av denne typen:

Har til og med ram på det :D Ingenting slo GUS den tida moduler og slikt rocka  :D

Synes forresten Creative heller skal komme med drivere til Linux enn nye kort atm :hrm:

7733178[/snapback]

Gode gamle! Her i huset var det dette kortet som tok over for Gravis kortet mitt ^^ Var litt av en overgang.... :p Gode gamle dager ^^

Lenke til kommentar
Grunnen til at porten er reversert er jo nettopp fordi det ikke er et fullstendig lydkort, og at det ikke kan brukes på anre HK, men det er jo fortsatt PCIe.

7712152[/snapback]

Det er ikke en PCIe x1 port for det. Abit har kun brukt den, slik at de ikke trenger å produsere en egen port for det. Når de bruke en port som de bruker til andre ting, bare å snu den, så sparer de en del kroner. Det er ikke PCIe signal på den porten.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint hvis creative rett og slett kunne stoppet all produktutvikling (lydkort) og lagd ordentlige drivere til sine nåværende kort. Da skulle jeg kanskje vurdert å handle lydkort fra de igjen, men som det er nå, har jeg rett og slett blitt brent for mange ganger.

7710385[/snapback]

Totalt enig :D

Er glad at kX driverne finnes, creative sine drivere lager et makkverk av skurrelyder, mens kX driverne fungerer krystallklart :thumbup:

7710712[/snapback]

Jeg testa ut disse kx-driverne i dag, og de var rett og slett farlige for anlegget.

Lyden spratt jo opp i hytt og pine. Lydkvaliteten kunne jeg heller ikke høre noe forskjell på. Avinstallerte fort kx-driverne igjen, til fordel for original-driverene.

7711364[/snapback]

kX-driverne fungerer kun til Live og Audigy kortene. Dersom man også sjekker ut hjemmesiden ser man at det ikke har vært noen oppdateringer siden 2004. ;)

Jeg har heller ikke hatt noen problemer med mitt X-fi-kort med originaldriveren.

7711525[/snapback]

Second that.

3.parts drivere har jeg i all hovedsak lite bra å si om.

Mulgi Creative kunne laget bedre drivere, men jeg har ikke hatt noe problemer siden jeg kjøte mitt X-FI ved slippdato for leeenge siden.

7711568[/snapback]

Jeg er ikke så veldig imponert over driverstøtten til Creative, men jeg er ikke enig i at de er håpløse. Mitt X-Fi fungerer bra. Lyden er langt bedre enn andre kort i prisklassen.

Tredjeparts drivere er noe jeg også holder meg unna. :)

Synes forresten Creative heller skal komme med drivere til Linux enn nye kort atm :hrm:

7733178[/snapback]

Her står det at Linux drivere står på plakaten for andre kvartal i 2007.

http://opensource.creative.com/

Jeg håper det stemmer. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

JallaMann, det var det AWE32 kortet jeg skulle finne for å ta bilde, men det er en kompis av meg som har det akkurat nå... det er helt useriøst med de ram-slot'ene.. men det var før i tia, da lydkort var fetest... når er det skjermkort som kjemper om lengden.. hva blir det neste? CPU-raisere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...