Gå til innhold

Psu til min pc


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har bestilt meg en ny pc men jeg er litt usikker på om Psuen holder til dette....

 

 

Gigabyte GA-965P-DS3 hovedkort S775

ATX/S-ATAII/Gb-LAN/8ch.LYD

 

XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

 

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

 

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T

 

 

Seagate 250GB S-ATAII 7200 RPM

 

 

MIST 500W strømforsyning m/kabler

ATX 2.2, 20/24 pins

 

Så det jeg lurer på er om at jeg klare og kjøre dette stabilt eller blir det forlite strøm??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MIST 500W strømforsyning m/kabler

ATX 2.2, 20/24 pins

 

Så det jeg lurer på er om at jeg klare og kjøre dette stabilt eller blir det forlite strøm??

7710280[/snapback]

 

Virker som et solid oppsett, da det er flere som kjører 8800 GTS SLI på MIST 600w

Har ikke verdens beste peil, men siden ingen andre svarer så gir jeg nå min mening ....

Evt så kan du jo bytte til Mist 600w som bare er 10 lappen dyrere, så er du sikret og har litt ekstra med tanke på oppgraderinger senere. Lydproblemene med denne er vistnok løst, slik at den er like lydløs som 500 wattern ...

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Mist 500w skal holde til systemet ditt det, men hvis du ikke allerede har kjøpt den vil jeg nok heller anbefale Corsair 520w/620w. Samme fysiske størrelse og modulære kabler. Mottok nettopp min 620w, og den er overlegen min gamle Mist 500w på alle områder. Selv når det gjelder støynivå er den langt mer stillegående :) (noe jeg virkelig ikke forventet!)

Lenke til kommentar
kanskje hiper type-r 580 W eller kraftigare, for sikrets skyld...

7733310[/snapback]

 

Etter å ha eid en type-r 580w selv, ville jeg aldri anbefalt den til noen.

7733467[/snapback]

Veldig delte meninger om den saken... Min fungerer ypperlig :)

 

Mvh, Erlend

7733573[/snapback]

 

Først til trådsatarter. Gjorde akkurat samme vurdering som deg med tilsvarende utstyr + vannpumpe og da med visshet om at 500W er plenty. Overklokket gir en kalkulator jeg testet 450W. Det er de som kjører liknende oppsett med 400W PSU. I motsettning til andre "motorer" er det ingen ting som tilsier at man har noen særlig gevinst av å kjøpe overdimensjonert PSU noe som er et vanlig argument for å legge på 50%.

 

Til VolcomStone: De er jo flott at du har en PSU som fungerer. Selv vurderer jeg det slik: Selv om WhiteBox hadde billige maskiner og jeg valgte å kjøpe derfra av den grunn var jeg aldri i tvil om at det var et møkkafirma og jeg ikke kunne anbefale det til andre. "Min" Whiteox fungerer utmerket og den ble levert til rett tid med bedre ytelse enn avtalt. Altså er jeg svært fornøyd jeg også, men aldri om jeg ville anbefalt dem av den grunn. Ergo: Utfra alt jeg har hørt om hiper i det siste er det vanskelig å se hvordan man kan anbefale produktene deres.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha ganske likt oppsett og har også tenkt til å kjøpe MIST 500/600w. Hvor mye effekt vil man ha "til overs" på dette systemet hvis man kjøper 500w? Kan man få for lite hvis man overklokker?

 

Siden 600w ikke koster så mye mer enn 500w, er det ikke prisen som gjør at jeg tviler på om jeg skal kjøpe 600w, men jeg har hørt mange som har klaget på støyen fra den. 500w har jeg nesten bare hørt bra om.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha ganske likt oppsett og har også tenkt til å kjøpe MIST 500/600w. Hvor mye effekt vil man ha "til overs" på dette systemet hvis man kjøper 500w? Kan man få for lite hvis man overklokker?

 

Siden 600w ikke koster så mye mer enn 500w, er det ikke prisen som gjør at jeg tviler på om jeg skal kjøpe 600w, men jeg har hørt mange som har klaget på støyen fra den. 500w har jeg nesten bare hørt bra om.

7734314[/snapback]

 

Som sagt, i følge kalkulatoren skulle jeg ha 450W ferdig overklokket til 3.5GHz. Men jeg vet at tilsvarende systemer går på 400W PSU. KvalitetsPSU er ofte i stand til å levere mer enn påstemplet verdi så jeg føler meg temmelig trygg både med tanke på utvidelser og OC. Det eneste jeg ikke tror den vil klare er et SLI oppsett med to GPUer. Ettersom jeg ikke har et SLI-HK er ikke det en aktuell problemstilling for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...