Gå til innhold

Gamecube spill til Wii: Anbefalinger

-Mr.T-

Anbefalte innlegg

Det er noen forskjeller mellom Metroid Prime 1 og 2, både positive og negative.

Den mest iøyenfallende forskjellen er scanningen, som er både tydeligere og lettere på 2'ern. Og i 2'ern blir faktisk story'n presentert litt tydligere. Du behøver faktisk ikke scanne noen ting for å få med deg hva du skal gjøre og hvorfor, selv om det er noen ting som sikkert vil bli litt pussig. Men det er ikke som 1'ern hvor omtrent all informasjon foregår via scanning.

Det er selvfølgelig forskjell på våpen og upgrades og sånt, og i 2'ern tasser man jo også rundt i parallelle dimensjoner og sånt, som jeg personlig har veldig sansen for. Men det er jo smak og behag.

Og så over på det subjektive, så er det et par ting som gjorde 2'ern litt kjipere for meg. Det første er musikken, som er utrolig mye mer melodiøs og flott på 1'ern. I 2'ern er det mye mer ambient, som nesten går Biosphere en høy gang. Ikke det at det er noen big deal for alle, sikkert, men i 1'ern merket jeg at jeg gledet meg til å dra til de forskjellige områdene, bare for å høre musikken igjen.

Ellers er jo grafikken veldig pen og alt det der, men de roter litt mye med suit'en til Samus i 2'ern. Jeg ble rett og slett lei av Dark Suit'en etterhvert, og ble utålmodig i påvente av en ny upgrade...

Så alt i alt er det litt delt for mitt vedkommende. Sitter egentlig igjen med 1'ern som det kjæreste minnet, men ikke la det stoppe noen i å kjøpe 2'ern, som er et must det også. Bare ikke forvent at den skal gå 1'ern en høy gang... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...