Gå til innhold

Gamecube spill til Wii: Anbefalinger

-Mr.T-

Anbefalte innlegg

Ah dette var jo en kjempetråd, ser ut som pengeboka får kjøre seg litt når jeg nå blir å investere i noen cube spill, tenkte jeg skulle teste ut Metroid Prime til NGC før den kom til Wii.

Har selv Zelda: CE og Wind Waker. Er ihugga Zelda fan.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var skeptisk til Wind Waker, mye pga Cel Shading stilen, samt at jeg trodde den vandret avgårde fra Hyrule storyen, slik Links awaking gjorde og MM (MM er konge btw, ikke misforstå meg), men da jeg leste litt, og så fyrte det opp, ble alt stilt til side.

Alt var Zelda for å si det slik, ingen ting manglet. Musikken, stemningen, følelsen. Alt. Wind Waker var absolutt et verdig Zelda spill og litt til. Så om noen er i det minste tvil, ikke vær det, invester i Wind Waker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Super Smash Brothers Melee

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

For min del det beste sloss-spillet laget hittil. Tanken var jo morsom i starten: yes, nå kan jeg endelig denge pikachu :), men ettersom man kom litt inn i spillet og deres charachters så fikk man se at det er mye mer enn en morsom tanke. I vanlig mode er det ikke en healthbar på hver persom som går fra 100%-0%, men heller en damage-måler som går fra 0-300. Jo mer skade en har tatt, jo lettere er det å bli smashet ut av skjermen (og dermed tape et liv). Arenaene er ikke bare ett flatt nivå, men mer som et utdrag fra en 3d-versjon fra et mario-platform spill, og det dukker opp masse forskjellige powerups som du kan bruke eller kaste. Ulikt tidligere sloss-spill, så er det ikke slike lange superkombinasjoner av knappetrykk for å gjøre et kjempedrøyt angrep, men heller en lang rekke korte kombinasjoner som kan gjøres sekvensielt i høy frekvens, kombinert med å bruke layouten på arenaen til din fordel. opptil 4 players på hvert brett, men det er artigst med 2, slik at ingen stjeler "kill'et" ditt :)

Et mesterverk som jeg håper blir like bra gjennomført på Wii.

7711111[/snapback]

:thumbup:

Kjøpte dette selv i forrige uke. Verdt hver krone og noen til.

Tror jeg satt i 6 timer i strekk i går.

Klart det mest underholdende (beste?) fighting spillet jeg har vært borti.

Kan også anbefale noen jeg har og har spillt:

The Legend of Zelda: The Wind Waker (Limited edition m/ OOT :love:)

Forbanna snørrunge av en lillebror som lånte det vekk til en annen snørrunge som har greid å ripe opp begge platene ganske styggt! raaaawr! :wallbash::realmad: Heldigvis fungerer de enda.

Mario Kart: Double Dash

Starfox Adventures

Soulcalibur II

og Resident Evil 4

Jeg har også Metroid Prime og Metal Gear Solid The Twin Snakes som jeg ikke har hatt tid til å prøve stort enda.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Tråden min har fått nytt liv!! hehe. Jeg og var litt skeptisk til Wind Waker's Cell shading, men fy fader som jeg har begynt å elske den! Den passer så perfekt til Link når han fortsatt er barn. Det blir som å spille de gamle spillene på en måte.

Bear^: Metroid Prime kan anbefales på det sterkeste, jeg runda det for en liten stund tilbake og det var vel verdt de få kronene jeg brukte på det. Skikkelig vanskelig var det også, til tider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Burde jeg anskaffe meg Wind Waker Special Edition med Ocarina of Time + Master Quest?

7924441[/snapback]

Såvidt jeg har skjønt inneholder ikke special edition noe nytt spillinnhold. Så dersom du har spilt Ocarina of time før så er det ingen grunn til det, med mindre du får tak i det billig.

Har du ikke wind waker eller ocarina of time så er det nok en lur investering tho!

Lenke til kommentar

Har du aldri spilt det originale MGS, så kjøp Twin Snakes. Det er faktisk en god del bedre enn originalen til PSX. Bare les anmeldelser av det så får du det bekreftet..

Edit: Har ca. 17 spill til GC selv, og er enig i de spilla folk her anbefaler (unntatt Star Fox, usj hold deg til flyging Fox).

Vil også anbefale Beyond good and evil. Fantastisk spill, som riktignok ikke er GC eksklusiv, men har du ikke spilt det så må du absolutt gjøre det nå.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Er du sikker på dette her? Har hørt mye varmt om spillet før. Vil du anbefale spillet til meg, som ikke har vært borti MGS-serien før?

7924924[/snapback]

Jeg ville ikke gjort det, det vil si, om du har hørt masse positivt om serien og vil prøve deg på den. I så tilfelle burde du starte med det orginale MGS for så å spille deg utover. Når du har spilt alle, kan det jo være greit å prøve Twin Snakes...

Men Twin Snakes anbefales ikke som et førsteinntrykk for serien!

(Etterhvert kan man jo spille de gamle til nes/snes, men det er vel for spesielt intereserte :blush: )

Lenke til kommentar
Er du sikker på dette her? Har hørt mye varmt om spillet før. Vil du anbefale spillet til meg, som ikke har vært borti MGS-serien før?

7924924[/snapback]

Jeg ville ikke gjort det, det vil si, om du har hørt masse positivt om serien og vil prøve deg på den. I så tilfelle burde du starte med det orginale MGS for så å spille deg utover. Når du har spilt alle, kan det jo være greit å prøve Twin Snakes...

Men Twin Snakes anbefales ikke som et førsteinntrykk for serien!

(Etterhvert kan man jo spille de gamle til nes/snes, men det er vel for spesielt intereserte :blush: )

7927956[/snapback]

Problemet er at jeg ikke har Playstation, bare Gamecube. Jeg har ikke tenkt å spille hele serien for å få noen sammenheng, spørsmålet er bare om MGS:TS er et bra spill alene, som er verdt å bruke pengene på?

Endret av Alxy
Lenke til kommentar

Jeg synes også det hørtes usedvanlig komplisert ut å kjøpe seg playstation bare for å spille mgs :p Har tenkt å kjøpe meg Twin Snakes jeg og. Uansett hva enkelte mener så har det spillet fått ganske bra mottakelse sånn sammenlagt, og jeg er villig til å gi det en sjanse.

@Jorchi - du har tydeligvis spilt originalen, og det er så klart aldri noe som kan slå originalen :)

Er det forresten noen som har prøvd Metroid Prime 2, og kan si litt om hvordan det er i forhold til eneren?

Lenke til kommentar
Om du liker den typen spill (snike-action) så ja, da er MGS: TTS et bra spill.

7929059[/snapback]

Spilte litt Splinter Cell før (så jeg ble hekta på Prince of Persia: Sand of Time, og så var SC glemt :)) så, ja. Ellers har jeg forstått det slik at det er flere cutscenes i MGS:TS? Og mer historie? I alle fall mer enn i SC. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har prøvd Metroid Prime 2, og kan si litt om hvordan det er i forhold til eneren?

7929184[/snapback]

Jeg kjøpte MP2 da det kom ut og syntes det var utrolig bra. Men fikk ikke helt sammenhengen i historien, sikkert pga at jeg ikke hadde spilt MP1. Så fikk jeg Zelda Wind Waker med Zelda Oot, og siden jeg ikke klarer spille mer enn 2 dype spill om gangen, gav jeg opp MP2 for en stund. For ikke så lenge siden anskaffet jeg meg endelig MP1 og spilte det litt. Største forskjellen mellom den og 2-ern er at MP2 har bedre scanningssystem. Ellers er de ganske like. (Men nå spiller jeg Zelda TP og Starfox Adventures (som jeg forøvrig kan anbefale) og jeg klarer, som sagt, bare forholde meg til maks 2 spill om gangen :) )

Skal uansett spille gjennom MP1 og MP2 før MP3 kommer på Wii. Ser virkelig frem til det. Det skal også fokuseres mindre på scanning og mer på action i 3-ern har jeg hørt, ikke at scanningen er negativ, men kan bli litt ensformig etter to spill.

Endret av Alxy
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å forholde meg til stort mer enn to-tre spill av gangen jeg heller, da blir det så jeg mister litt lysten faktisk, og alle spillene mister litt av glansen...

Snart ferdig med Wind Waker nå, så da må jeg vel ha noe annet å spille. Tror nok jeg går for innkjøp av Metroid Prime 2 hvertfall, og kanskje Starfox Adventures også, mange som har anbefalt sistnevnte :) Så blir det vel anskaffelse av MGS:TTS med tid og stunder.

Lenke til kommentar

Tales of Symphonia vil jeg anbefale på det sterkeste. Det er kanskje det GC spillet jeg har kost meg mest med. Det er et Final Fantasy type spill med god replay-value og jeg har runda det et par ganger. Mye å gjøre, masse folk å snakke med, og en ganske så fancy historie. Voice actingen bringer alt opp på et høyere plan, den er ganske latterlig men gjør alt bare morsommere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...