Gå til innhold

Gamecube spill til Wii: Anbefalinger

-Mr.T-

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd om dette, sånn at jeg selv og andre kunne få tips til hvilke spill som kan være verdt et kjøp. Her er det jo snakk om en del spill med mange timers underholdning som du kan få kjøpt billig. Hovedpoenget her blir altså å anbefale spill, og i det minste gi en kort begrunnelse for hvorfor.

Fikk meg Wii i julegave av min kjære samboer, og i anledning at jeg ikke fikk tak i Zelda: Twilight Princess (og delvis fordi jeg aldri har eid en Gamecube) så kjøpte jeg meg tre Gamecube spill som jeg kunne bruke tiden min på, samt en GC kontroll og et minnekort. Spillene jeg kjøpte var Metroid Prime, The Legend of Zelda - The Wind Waker, og Resident Evil 4.

Av disse tre spillene rundet jeg nettopp Resident Evil 4, og har kommet et lite stykke på Wind Waker, og jeg har så vidt testet Metroid Prime.

Resident Evil 4: Når jeg hadde rundet RE4 så var den totale spilletiden min oppført som 32 timer, men med en del loading og diverse er sikkert den reelle tiden opp i mot 40 timer. Jeg spilte da på medium.

RE4 er forskjellig fra de andre spillene i tittelen, det fant jeg fort ut. Det er ikke så skummelt som det brukte å være, men det kan til tider være en ganske så intens opplevelse. I løpet av de 32-40 timene det tok meg å fullføre spillet kjedet jeg meg ikke ett sekund, det var alltid noe som skjedde, og til tider var det ganske så vanskelig å holde seg i live blant de noen ganger utallige fiendene. RE4 har en drøss med in-game cutscenes som er av skikkelig japansk kvalitet, og den engelske voiceactingen er også bra. Alt i alt så fører det historien ganske så bra fram. Arsenalet av våpen du har tilgang til er også bra, med masse å velge mellom, og oppgraderinger som bare gjør alt enda bedre. Men, tenk deg litt om før du bruker opp all amunisjonen... Terningkast 5/6

Zelda - Wind Waker: Som gammel Zelda fanatiker så er jeg rimelig fornøyd så langt med WW. Alt er i god gammel Zelda stil. WW får meg til å tenke på A Link to the Pat til SNES, og jeg tar meg selv i å nesten felle en tåre nå og da når jeg stopper opp og ser meg rundt, mens jeg hører kjent Zelda musikk i bakgrunnen. Det er vakkert. Grafikken er kanskje ikke top notch, men stilen ... Cell shadingen som er brukt bare treffer meg rett i hjertet, den passer perfekt til spillet. Karakterene er også som i tidligere Zelda spill; morsomme, og har masse særpreg. Voiceacting er som vanlig ikke et savn.

Jeg har som sagt ikke kommet så veldig langt i WW enda, men hittil har spillet altså innfridd alle mine Zelda ønsker! :love: Terningkast (så langt) 5/6

Metroid Prime: Ikke helt overbevist enda, men så har jeg ikke akkurat spilt det så lenge enda heller. Det er litt uvant for meg å spille Metroid fra førstepersons vinkel, men det går seg vel til etter hvert. Kan skrive mer om det når jeg faktisk HAR spilt litt mer, enten det eller så kan noen andre kanskje skrive om det her.

Fortell :)

Ingen oppramsing av titler takk. Begrunnelse bør følge.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MP3-JTH: Selvsagt mente jeg A Link to the Past... edit i førstepost.

Pastor Lorentzen: som jeg også har skrevet i førstepost, en begrunnelse til hvorfor man skal bruke penger på spillene hadde vært en god ide... er ikke no vits med oppramsing av titler.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Viewtiful Joe, begge spillene.

God, gammel sidescrollende action med en liten tvist. Som superhelten Joe kan man få alt til å gå fortere, saktere eller zoome inn for å utføre diverse angrep. Spillet har også hærlig cell-shadet grafikk i likhet med Wind Waker. Et av de aller beste nye seriene i fra forrige generasjon i mine øyne.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid: TTS var en enorm skuffelse for min del, sikkert fordi jeg har spilt originalen altfor mye.

Jeg kan i hvertfall anbefale Mario Kart: Double Dash. Mario Kart-serien er noe av det morsomste jeg har vært borti om man f.eks. sitter fire stykker foran skjermen, og det har, såvidt jeg vet, ikke blitt annonsert noe nytt Mario Kart til Wii enda.

Lenke til kommentar

Super Smash Brothers Melee

For min del det beste sloss-spillet laget hittil. Tanken var jo morsom i starten: yes, nå kan jeg endelig denge pikachu :), men ettersom man kom litt inn i spillet og deres charachters så fikk man se at det er mye mer enn en morsom tanke. I vanlig mode er det ikke en healthbar på hver persom som går fra 100%-0%, men heller en damage-måler som går fra 0-300. Jo mer skade en har tatt, jo lettere er det å bli smashet ut av skjermen (og dermed tape et liv). Arenaene er ikke bare ett flatt nivå, men mer som et utdrag fra en 3d-versjon fra et mario-platform spill, og det dukker opp masse forskjellige powerups som du kan bruke eller kaste. Ulikt tidligere sloss-spill, så er det ikke slike lange superkombinasjoner av knappetrykk for å gjøre et kjempedrøyt angrep, men heller en lang rekke korte kombinasjoner som kan gjøres sekvensielt i høy frekvens, kombinert med å bruke layouten på arenaen til din fordel. opptil 4 players på hvert brett, men det er artigst med 2, slik at ingen stjeler "kill'et" ditt :)

Et mesterverk som jeg håper blir like bra gjennomført på Wii.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

- Sitter selv med Viewtiful Joe 2 for tiden, og spillet er latterlig morsomt! Har alltid har likt sånn type grafikk (cel-shading og andre ikke-realistiske grafikkstiler), det passer ypperlig til slike spill, så har jeg jo større sans for tøffe effekter enn realisme.

Gameplayet er stilig det også, effektene (slow time, speed up, replay osv) og den enkle dodgemekanikken gjør spillet fast paced og lettstyrt, akkurat som jeg liker det. Nå spiller jeg på PS2 fordi jeg ikke fant det billig til gamecube, men har vanskelig for å se for meg at kontrollene er verre eller noe slikt.

Finner du Viewtiful Joe 2 så er det iallefall verdt pengene, og har du eneren så kan det være at 2eren ikke er like mye verdt siden det er "mer av det samme".

- I tillegg sitter jeg med Metroid Prime 2: Echoes. Dette er nok et spill jeg blir mer interessert i etter hvert, men det fengsler meg ikke helt enda. Muligens misliker jeg at man ikke kan strafe på en enkel nok måte, men såvidt jeg har forstått blir i det minste dette fikset til Metroid Prime 3, så jeg gleder meg fortsatt stort til det kommer ut selv om 2eren hadde visse irritasjonsmomenter.

Det skal i tillegg sies at Metroid er et av få spill der jeg ikke blir lei av heltinnen. Silent hero eier powerpuff-girlpower any day!

- Så har man jo Wind Waker, men det har du prøvd alt!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg battalion wars.. skal vist være veldig bra. Uheldigvis kjøpte jeg US versjon og fant ut at freeloader kun virker på US wii :(

Vil forresten legge til at denne tråden er et meget godt initiativ, da jeg selv lurte på hva som var vært å skaffe seg av gc spill.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Vil forresten legge til at denne tråden er et meget godt initiativ, da jeg selv lurte på hva som var vært å skaffe seg av gc spill.

7711474[/snapback]

Samme her, jeg hadde ikke gamecube pga at den til en viss grad var stusselig, men konsollen hadde et par titler som var gode. Bra at wii er bakoverkompitabel iallefall, så får jeg prøvd ut gamle klassikere!

Sitter og ser etter Paper Mario: The Thousand Year Door og Zelda: Four Sword Adventures, men finner dem ikke på tilbud noen steder :(

Lenke til kommentar
Hva med Metal Gear Solid: Twin Snakes? Noen som har spilt det?

Har utrolig lyst til å skaffe det til Wii...

7710499[/snapback]

Kjøp det du. Handlet det inn i sommer, har hatt lyst på det lenge. Sjøl om eg har spillt orginalen utrolig mye, og eier det også, storkoste eg meg glugg ihjel med TTS. Fikk med meg meir denne gangen enn sist eg rundet MGS til PSX for å s det sånn.

Lenke til kommentar
Sitter og ser etter Paper Mario: The Thousand Year Door og Zelda: Four Sword Adventures, men finner dem ikke på tilbud noen steder 

Prøvd www.ebay.co.uk kan finne det til en ok pris der. Bare pass på så du får det under tollgrensa, eller merket som det i hvertfall :p

Lenke til kommentar

Begynner å ligne på noe her. Har selv tenk litt på Metal Gear Solid: TTS. Har spilt Metal Gear Solid 2 på PC men har nemlig aldri spilt originalen :blush:

Ble aldri noen ps2 eller Gamecube på meg, kjøpte meg Xbox i stedet, så det å få gått tilbake å spilt de gode spillene som Gamecube hadde passer meg perfekt. Ikke er jeg grafikkhore heller så... Spilte jo tross alt Shenmue II på Xboxen, og det så ikke akkurat up to date ut :D

Lenke til kommentar

Eit spel eg har sett få som har anbefalt til GC er Eternal Darkness: Sanity's Requiem. Sjeldan har eg hatt meir angst når eg har spelt eit spel. No har eg ikkje prøvd Resident Evil eller Silent Hill-seriane, men etter kva eg har høyrt så fokuserar ED meir på typen psykisk thriller-aspekt enn rein horror og splatter-skrekk. ED har eit "sanity-system" som innebær at karakteren du styrer vert meir og meir "gal" etter kvart som han mistar helse. Dette er utslagsgivande i at karakteren får hallusinasjonar, han høyrer stemmer, gråt og latter i det fjerne, og musikken vert "skumlare". Veldig virkningsfult. I tillegg er det ei skikkeleg god historie i bakgrunnen av spelet. Anbefalast!

Eit anna GC-spel eg hadde stor glede av er Paper Mario: The Thousand Year Door. Eit morosamt mario-spel med ei uvanleg god historie (til å vere Mario), artige karakterar, fin og særeigen grafikk med ein "artistisk snert" og kjekt gameplay. Dette er jo eit spel i rpg-sjangeren, så nokon action-orgie er det ikkje akkurat, men heilt klart eit av dei kjekkaste GC-spela eg har spelt.

Til slutt vil eg anbefale, om du er zelda-fan, å skaffe deg The Legend of Zelda Collector's edition, som inneheld Dei to første Zelda-spela (til NES) + Ocarina of Time og Majora's Mask til N64. Ein godbit i samlinga. :)

Endret av lappado
Lenke til kommentar

Må hjelpe til litt her. Jeg samlet på gode GC spill, men orker bare linke til omtaler pga dårlig tid. Så tar jeg ikke med de du har (de hadde vært med på listen)

Rogue Squadron

Super Smash Brothers Melee MUST HAVE!

STarfox Adventures

Eternal Darkness: Sanitys Requiem

Pikmin 2

Mario Sunshine

Tales of Symphonia

F-Zero GX

Paper Mario: The Thousand-Year Door

Vil nevne andre jeg liker og eier også: Mario Golf, RE Evil Remake, MGS: TTS, Zelda CE, Ikaruga, Metroid Prime 2, Pikmin, Mario Kart DD, Soul Calibur 2 MED Link!!

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om du har en Freeloader/Action Replay kan du få tak i noen import-godbiter for ca 130,- og nedover:

Billy Hatcher & The Giant Egg

BioHazard 0

Donkey Kong: Jungle Beat

GiftPia

Mega Man X Collection (US versjon)

Product Number 3

Super Mario Sunshine (engelsk tekst)

De fleste er forståelige selv om de har japansk tekst (med unntak av Giftpia og mulig BioHazard 0) så du burde ikke ha noe problem med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...