Young Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei! Fikk et shell på en red hat server her om dagen, men siden dem har har server befinner seg i USA så er tegnsettinga feil og jeg lurer på hvor og hvordan jeg endrer den til norsk tegnsetting i irssi uten at jeg må være root for jeg har jo ikke tilgang til root?! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prøv å skriv dette i irssi: /set term_charset ISO-8859-1 Lenke til kommentar
Young Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 det virka ikke. folk ser mine æøå men jeg ser ikke dems og når jeg skriver dem selv så ser det gresk ut.. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Er terminal vinduet (vet ikke om det er riktig terminologi nå) ditt satt til ISO-8859-1? I gnome er det i allefall: Terminal → Set Character Encoding → Western ISO-8859-1 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Prøvd med U? Jeg må bruke med U når jeg skal inn i screenen for å få lesbare æøå. screen -xU irrsi Lenke til kommentar
Young Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Så du mener jeg skal skrive: screen -rU 123 eller screen -xU 123 eller screen -xu 123 eventuelt, når du starter irssi med screen, hva skriver du da? hørte det var mulig og endre noe i screenconfigen, men han visste ikke hva, noen her som vet hva jeg endrer på i screenconfigen for at det skal virke med æøå i irssi ? æøå virker på shellet. Lenke til kommentar
Young Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 det sies at det er noe i screenconfigen som må endres, noen som vet hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå