Gå til innhold

3rd person shooters, the new 1st person shooters?


BioNor

Anbefalte innlegg

[skrev tittelen på engelsk da det sikkert får noen til å tro dette er en offisiell uttalelse:-)]

 

Har vurdert spillene jeg har spillt i løpet av det siste året(innenfor disse to sjangrene), og kommet frem til at samtlige spill som foregår i 3rd person er bedre enn samtlige FPS spill. Jeg rangerer GRAW, RB6, GeOW og Lost Planet som bedre enn alle FPS jeg har spillt, eksempelvis FEAR, Prey, Quake4 og COD 2 og 3. La meg påpeke at jeg på ingen måte syntes disse FPS spillene er dårlig, tvert imot, men jeg har kost meg så veldig mye mer med disse 3rd person shooterne enn jeg har med FPS spillene.

 

FPS sjangeren er selvsagt på ingen måter død eller døll, men jeg syntes rett og slett 3rdPS er blitt bedre og har mye mer å gå på innen innovasjon og variasjon. Andre som har synspunkter på dette?

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers er jeg forsåvidt enig, tror fokuset på coversystemet bidrar mye til dette.

7710067[/snapback]

 

Japp.. Jeg elsker 3rd person shootere, det blir ikke fult så hektisk som 1st person, men da har du muligheten til å spille mye mer smart og bevege deg mere stealth.. Men det er klart, noen ganger når jeg spiller Gears of war kan det bli nok så intenst noen ganger ja :cool:

Lenke til kommentar
R6:Vegas må vel strengt tatt regnes som et FPS. Er kun når man hiver seg inntil et objekt (som man riktignok gjør særdeles ofte)/rappelerer at det går til 3 person såvidt jeg kan huske.

 

Ellers er jeg forsåvidt enig, tror fokuset på coversystemet bidrar mye til dette.

7710067[/snapback]

 

 

Du har selvsagt rett i det, men fokuset på 3rd person er forsatt sterkt i fokus, og bidrar etter min mening til at hele opplevelsen heves.

 

Kunne vel sikkert lag til Splinter Cell, men det har jeg enda ikke fått spilt, så vet ikke hvordan det fungerer, men utifra anmeldelser og tilbakemeldinger fra gamere, så er vel også det vellykket. Virker litt som at de fleste spill som går den veien, på en eller annen måte, er bedre enn svært mange av dagens FPS spill...

 

Personlig syntes jeg det er gledelig utvikling som jeg absolutt setter stor pris på.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Japp.. Jeg elsker 3rd person shootere, det blir ikke fult så hektisk som 1st person, men da har du muligheten til å spille mye mer smart og bevege deg mere stealth.. Men det er klart, noen ganger når jeg spiller Gears of war kan det bli nok så intenst noen ganger ja  :cool:

7710072[/snapback]

 

Eneste jeg savner i Gears er muligheten til å skifte side på skulderkameraet slik som i GRAW:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Liker selv best 1. person fordi jeg synes en del av realismen forsvinner i 3. person, da man har oversikt over fienden, samtidig som ens character er gjømt bak et hinder. Det tar jo også bort litt av "kveppefølelsen" man ofte får i 1.person ettersom man ofte kan kikke rundt neste hjørne og oppdage f.eks et monster uten at det kan legge merke til deg. Likevel må jeg si at GOW er på høyde med de beste fps spillene som Half-Life, Halo, SoF etc...

Lenke til kommentar

Dette høres kanskje helt teit ut, men når jeg spiller FPS spill, føles det ut som om jeg styrer meg selv, mens i ett 3rd person spill føler jeg at jeg styrer den personen jeg ser.

 

Eksempel:

1st person - Call of Duty 2

3rd person - Gears of War

 

Helt til nå har jeg ikke likt 3rd person spill, men hvis alle 3rd person spill har like bra spillbarhet som GeOW, er jeg helt for at 3rd er den nye 1st :w00t:

Lenke til kommentar
Avhenger veldig av medium.

 

På konsoll er tredjeperson vanligvis mye greiere å kontrollere, mens på PC er førsteperson definitivt foretrukket.

7752390[/snapback]

 

 

Sier meg enig i dette. Synes tastatur og mus er å foretrekke ved FPS, mens joysticker er bedre egnet til tredjepersonperspektiv.

Endret av virulence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...