Steina Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har et problem med installering av skjermkort driver på både jobb PC, og nå på en kamerat sin PC. PC'n min på jobb var et Intel C2D system, mens kameraten min sin PC er ett AM2 system. Orker ikke gå inn på detaljer, siden eneste likheten er skjermkortet. Skjermkortet er ett XFX GeForce 6800XT 128MB Problemet er at når driveren installeres, så restartes Windows XP. Har skrudd av automatisk restart, og blåskjermen som kommer opp tyder helt klart at det er skjermkort driveren som sliter.. "nv4_mini.sys - address B68D6910 base at B66A9000, DateStamp 453bddb2" Han kameraten min har fått installert driver før, vistnok bare medfølgende driver, men i dag klikket denne, og får ikke installert noen drivere. Flere forskjellige NVidia drivere er prøvd, samt OMEGA driveren. Skjermkortet fra jobb ble levert inn til Komplett, men returnert uten at de fant noen feil med selve kortet. Er det noen som har vært borti samme problem før, og har funnet ut en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Personlig ville jeg kjørt memtest86 for å utelukke minne til maskinen helt. Deretter, ville jeg testet korte i en annen datamaskin. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Minnet er ikke problemet.. Memtest ble kjørt på jobb uten feil. Å prøve skjermkortet i en annen PC skal vi vel gjøre straks, men tror egentlig at det vil funke på andre PCer.. EDIT: Han kameraten min fikk lagt inn driverene igjen nå fra CD som fulgte med. Funket når han Windows selv søkte etter driverene på CD'n. Midlertidig ikke et så stort problem nå da, men likevel så er det greit å ha tråden åpen til hvis noen har hatt\ har samme problemet selv Endret 13. januar 2007 av Steina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå