L4ss3 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du styrer jo alt selv. Som sagt så kan du kryptere med truecrypt Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Offtopic: Svortevik: det er jo det som er "halve" moroa her for enkelte.. Sitte og leke liksom-moderator, og rapportere alt de kommer over som på en eller annen måte kanskje toucher en av de hellige reglene her. Så tommy_89 er ikke den eneste i sitt slag.. Men ontopic: bare kjør på med flere gode forslag ang. dedikerte servere utenlands. Det jeg samtidig lurer på er disse som tilbyr "dedikerte servere" som har f.eks P3 700, 10gb, 256 mb ram osv. Er det virkelig dedikerte servere, og ikke virtuelle servere? Endret 14. januar 2007 av BremnesX Lenke til kommentar
Mow Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Er ikke billigere med dedikerte servere i sverige da? Derifra er man jo nesten garantert fin hastighet også Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det jeg samtidig lurer på er disse som tilbyr "dedikerte servere" som har f.eks P3 700, 10gb, 256 mb ram osv. Er det virkelig dedikerte servere, og ikke virtuelle servere? utdrag fra : http://www.gigahost.no/?page=dedikert pesifikasjoner Pakke v1.0 Prosessor Pentium 3 800MHz Harddisk 10GB Minne 256MB Båndbredde 10Mbit noe sånt ? 499,- kr mnd(med moms) , selv har jeg den billig til 299kr :-) til web server og mail min. den er dedikert som jeg har merka verfall, vps= delt server Endret 14. januar 2007 av ranvik Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jo, slik som den ja. Ser ikke helt "økonomien" i å sette opp en dårlig server, for å så selge denne "billig", når man kan sette opp en VPS på samme plassen og levere samme produktet 4-5 ganger i stedet... Men har du utenlands siden du betaler 299, eller spesialavtale med gigahost? Er selv veldig på kikk etter dedikert server (til nøds vps), men synes 5-600 blir litt drøyt. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg har ikke noe spesial avtale , men bruker den miste pakka dems for web siden min og email. siden orker ikke pay en formye for server. har prøve og hadt server hjemme men det funka ikke(eller funka men liksom opp og ned vær dag, online.no trenger vel ikke si mer..) så en lang tur på google kom jeg over den siden. NB: jeg har sånn traffikk limit på 150gb pr mnd. derfor jeg får den til 299. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 kjøp en box med linux instalere Tflux så er det. tregner ikke noe Remote desktop eller noe piss Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Uhm... Om det er torrenter og nedlasting dere bruker disse boksene til, så er det da vel like greit å besøke usenet i stade? Kva priser var det på disse boksene ? i NOK takk... Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Uhm... Om det er torrenter og nedlasting dere bruker disse boksene til, så er det da vel like greit å besøke usenet i stade? Kva priser var det på disse boksene ? i NOK takk... 7723551[/snapback] Sjekk priser selv. www.layeredtech.com Har aldri brukt usenet før jeg. Hvor raske er de med nye releaser? Hva er fordelen med å bruke det fremfor bittorrent? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Har aldri brukt usenet før jeg. Hvor raske er de med nye releaser?Hva er fordelen med å bruke det fremfor bittorrent? 7724400[/snapback] Fordelen med Usenet istede for Bittorrent er at de krever ikke at du laster opp, i tillegg gir de sinnsykt bra hastighet. Ulempen er at du må betale for konto på newsserver i utlandet, siden ingen norske newsservere gir tilgang til de "rette" news kanalene (eller hva jeg nå skal kalle det ) Du betale ut fra hvor mye du laster, slik som når du leie en dediboks med metered linje.Hvis du går over fra BT til Usenet er en seedbox bortkastet spør du meg, fordi du ikke trenger å laste opp noe og jeg klarte lett å makse ut downstream på en 10mbit linje. Angående releaser er det så lenge siden jeg brukte det at jeg ikke husker. Kva priser var det på disse boksene ? i NOK takk... 7723551[/snapback] Prisen varierer ut fra hva du er på jakt etter. Gå inn på WebHostingTalk Forums og ta en titt på Dedicated and Colo Hosting Offers. Endret 15. januar 2007 av phoen|x Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har aldri brukt usenet før jeg. Hvor raske er de med nye releaser? Hva er fordelen med å bruke det fremfor bittorrent? 7724400[/snapback] Svært raske på nye releaser. Fordelene er flere; man slipper å laste opp, man slipper å vente på god hastighet og man får alltid god hastighet. Fra Newshosting får jeg 1.5 MB/s stabilt. Dette er med et unlimited / unlimited abb. til $15 per mnd. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har aldri brukt usenet før jeg. Hvor raske er de med nye releaser? Hva er fordelen med å bruke det fremfor bittorrent? 7724400[/snapback] Svært raske på nye releaser. Fordelene er flere; man slipper å laste opp, man slipper å vente på god hastighet og man får alltid god hastighet. Fra Newshosting får jeg 1.5 MB/s stabilt. Dette er med et unlimited / unlimited abb. til $15 per mnd. 7724532[/snapback] Okey, hvor raskt er svært raskt da? Minutter, timer? Og hvem laster opp der egentlig? Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 jeg har hatt box hos www.kimsufi.com, funka greit, men var litt lite minne og for win2k3 ellers kan jeg nevne. www.giga-international.com www.server4you.de www.ovh.com www.keyweb.de www.vectoral.info veldig bra Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) www.vectoral.info har jo ikke noen ledige, desverre. Men kan jeg spørre hva som får folk til å betale 4-600 pr mnd for å kunne laste ned filmer, musikk osv? Må vel være bedre å heller kjøpe filmene og musikken når en likevel betaler for det? Endret 15. januar 2007 av svortevik Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Til svortevik: de som driver med det laster helt sikkert ned mer filmer/musikk enn det man får i butikken for 4-600 kr pr mnd... Med en slik server får man jo i tillegg mulighet til å sette opp web/dns/mail/database/osv - server. Dvs at man kan f.eks. selge webplass der til venner og kjente og på den måten kompensere for prisen.. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 leaseweb.com er ikke nasi pa ting pa boksen i det hele tatt. har en boks selv der og de er uber stabile, raske og viktigst av alt driter i hva du har pa den. Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) EDIT: fjernet grunnet midlertidige svake synsevner Endret 15. januar 2007 av BremnesX Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Synd http://www.ovh.com/ ikke har en engelsk side, kun fransk.. Noen her som er stødig innen det språket? Kikker litt på "kimsufi"-serveren, og for meg virker det som (igjen: kan ikke språket) at det er fri trafikk.. Stemmer dette? I såfall er jo 20euro (~160-170kr) billig! På siden http://www.ovh.com/fr/produits/comparer_gamme.xml står det "Trafic inclus Illimité"... Det betyr? Hvis noen fransktalende kan finne fordeler/ulemper med den serveren, del det med resten av oss 7725612[/snapback] http://www.ovh.com/uk/ Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Ehm.. la meg sitere Home Simpson: "d'oh!" Er jo 4 forskjellige flagg nede på siden Men den siden peker jo til firmaets engelske avdeling.. Og den var VELDIG dyr i forhold til det den franske virket som... Endret 15. januar 2007 av BremnesX Lenke til kommentar
deleder Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Corenetworks.net har 1000Gb for 24,95$ i måneden. De er riktig nok utsolgt for den minste pakken, så har ikke fått testet de enda, men utifra hva jeg har lest gir de ok hastighet. I tillegg har de IP KVM switch, så du kan innstallere eget OS selv. Har ikke funnet noen andre leverandører som tilbyr dette, hvertfall ikke gratis. 7717753[/snapback] Utsolgt for den minste og den nest minste pakka. De står på 10mbit linjer og du kan ikke oppgradere til 100mbit. 7718444[/snapback] Lease har vel aldri vært særlig safe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå