flodhest Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har et problem med at nettverket er ustabilt. Enkelte ganger blir jeg kastet ut sikkert annethvert minutt. Jeg bor i kollektiv med 4 andre som bruker laptop, men jeg har stasjonær. De opplever ikke dette problemet. Vi har et trådløst nettverk, og internettlinjen er den billigste fra Nextgentel. Nettverkskortet mitt er helt nytt av typen D-link, og jeg har hele tiden veldig bra signal, så det kan vel ikke være så mye med kortet å gjøre? Hva kan jeg gjøre med dette? Er det noen innstillinger som kan endre på dette svært irriterende problemet? Lenke til kommentar
kense Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Har et problem med at nettverket er ustabilt. Enkelte ganger blir jeg kastet ut sikkert annethvert minutt. Jeg bor i kollektiv med 4 andre som bruker laptop, men jeg har stasjonær. De opplever ikke dette problemet. Vi har et trådløst nettverk, og internettlinjen er den billigste fra Nextgentel. Nettverkskortet mitt er helt nytt av typen D-link, og jeg har hele tiden veldig bra signal, så det kan vel ikke være så mye med kortet å gjøre? Hva kan jeg gjøre med dette? Er det noen innstillinger som kan endre på dette svært irriterende problemet? 7709721[/snapback] Endre driver, ekstern antenne, snu endre stilling antenne, kjøpe nettverkskort med samme brikkesett og muligens samme utgave som blir brukt i routeren eller accesspunktet som internett deles med, slå av radiosignal forstyrrelser slik som mikrobølgeovn og andre elprodukt som kan gjøre, annen og bedre trådløs kort software, søke på nettet - google om det er andre som har samme problemet med det samme kortet som du har og se hvilke løsninger dem har kommet frem til, konflikt med andre pci kort? fjerne andre el bytte pci spor, prøve låne annet nettverkskort eller usbkort... mulighetene er mange, mange kryssløsninger. sikker løsning: wifikort..som er 100% kompatibel med routern, det vil si med samme brikkesettprodusent, helst av samme produsent og produktlinje, endre driver eller annen software burde og gjøre susen. finnes og en del tester som viser hvilke brikkesett som fungerer godt sammen, hvilke som bredt kompatible. Endret 13. januar 2007 av kense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå