fxwz Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Når jeg setter i stikkontakten til pcen min, og starter opp, får jeg en melding om at cmos et eller annet er resatt. Har da en WD raptor-disk som jeg har os på, og når bios blir resatt, prøver pcen og boote fra en IDE-disken som jeg kun bruker til lagring. Da kommer ikke pcen lengre enn: Verifying dmi pool data. Jeg har derfor prøvd å stille på innstillingene slik at "bootable add-in device" står øverst, over WD 200 Ide-disken. Når jeg har gjort dette, lagrer og går ut av bios, starter pcen opp, men skjermen opplever ikke noe kontakt fra pcen. HK(Abit KV8-MAX3) viser kode nr 12: Use walking 1's algorithm to check out interface in CMOS circuitry. Also set real-time clock power status, and then check for override. Noen som vet hva som kan være feil? På forhånd: Takk for hjelpen Endret 13. januar 2007 av Smallville Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Den feilmeldingen kan tyde på at det er noe galt med hovedkortet. "Walking 1's" er en måte å sjekke memory. Når skjermen er sort tyder det på at BIOS har feilet før den kunne initialisere skjermkortet. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Men når den ide disken står øverst på prioriteten, så ser jo hk ut til å fungere greit?! Hva kan da være feil med hk? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Koblet IDE-disken fra systemet, og pcen satte sata disken automatisk øverst på boot-prioritetslisten, og jammen ble det start Nå får vi bare håpe at vi får start med IDE-disken koblet til systemet også. EDIT: Da fungerer alt her Tråden kan stenges Endret 13. januar 2007 av Smallville Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 *automatisk svar* Da ser vi oss ferdige med denne diskusjonen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg