Gå til innhold

Mangler DLL filer i Word

chma

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å velge språk på stavekontrollen i word i office xp så får jeg at den mangler to dll filer, alle de jeg har prøvd kommer det opp at det mangler to forskjellige filer som heter noe forskjellig fra språk til språk.

Finner ikke noe sted på nett som har disse, eller er det noen jeg overser?

Kan noen hjelpe??

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i Word mappen din på maler, så sletter du filen som heter normal~.dot eller noe i den dur. Dette er standardmalen som Word åpner hver gang du lager et nytt dokument, nå når du har slettet den, vil Word lage en ny standardmal, dette er de instillingene som Word har ved førstegangsbruk.

Prøv å åpne Word nå å se om samme feilmeldingen kommer, i dette tilfellet er jo det ganske sansynlig. Men kanskje du hadde noen makroer etc. som ba etter dll filer som ikke fantes. Det er iallefall verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 10:47, skrev Grokster:

hvilken versjon av office har du? engelsk?

og hvilket språk prøver du å kjøre stavekontroll på?

ja, merkelig det glemte jeg og skrive

Jeg har Office XP engelsk.

Tysk, engelsk, Norsk Bokmål og nynorsk, alle får samme feilen, men med forskjellig navn på dll filen som mangler.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 17:19, skrev borre:

Med engelsk Office, så følger det ikke med norsk stavekontroll.

Det du kan gjøre er enten å kjøpe norsk versjon av Office, eller kjøpe en tilleggs-pakke som inneholder norsk stavekontroll.

engelsk funker heller ikke!?!, det skal følge med norsk, det er er litt spesial version som er lasta ned fra nettet, lovlig gjennom min fars firma.

Har prøvd å søke på nett, men kan det være en idee å "ta" filene fra en annen maskin? eller vil ikke det funke?

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...