Gå til innhold

elendig disktelse med NTFS


FSOL

Anbefalte innlegg

La nettopp inn XP, og konverterte diskene mine til NTFS med pm 7. Etterpå ble diskytelsen halvert i sisoft sandra, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Har enda ikke lagt inn noen via drivere, har dere god erfaring med disse XP?

 

epox 8kha+

256 mb ddr micron

amd tbird 1200

maxtor d740x 80 gb

asus v7700 geforce 2gts

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

via drivere er viktige for at pc'n skal funke optimalt. jeg anbefaler deg å laste ned de nyeste som har kommet ut pga støtten for XP.

jeg fikk STOR forbedring i diskytelse ved å bruke disse driverne.

jeg tror det er fordi at VIA4in1-driverne selv velger det optimale konfigurasjonen til din pc.

 

en annen ting er at jeg synes ikke at NTFS eller FAT32 har noe spesielt å si. Det øker småfilsøkesystemet et par prosent vet jeg. FAT32 derimot er mere kompatibelt og kan brukes på flere systemer (som Win9x,ME, Unix system BeOS osv...)enn KUN NT som NTFS bare klarer.

 

Du kan laste ned den siste versjonen under...

 

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1...1436(3)v(a).zip

Lenke til kommentar

Disken er partisjonert i 5 og de partisjonene med fat32 scorer 22000 og de med NTFS scorer 13000. Dma er enabla dma mode=5. Er kanskje ikke sandra brukbar på NT

FS?

 

Partisjonene er også defragmetert. En av partisjonene scorte 2700 før konvertering til ntfs og 13000 etterpå.

 

Hva slags ylse har dere andre med ntfs i Sandra?

Lenke til kommentar

I windows XP:

Fat32(med winME)=23374

NTFS(med winXP)=23496

 

Vet ikke om de kanskje burde være høyere, da jeg ikke lot maskinen være i "fred" mens den testet.

 

De andre NTFS partisjonene mine får jeg ~200000 på, jeg regner med at SiSandra enten ikke klarer størrelsen på dem(alle er større enn 25GB) eller "compressed" NTFS.

 

Generelt trodde jeg at NTFS partisjoner skulle ha bedre ytelse enn FAT32.

 

 

ABIT KG7-lite (med ATA100)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...