madompa Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hjelp! Redigerer en film i Adobe Premier, og i dag skulle jeg vise den for resten av de som har jobbet med filmen. Det var fortsatt noen småting som kunne rettes, men den er helt bra slik den er. Altså, jeg starter å brenne rett til DVD, klarer å velge så høy kvalitet at det tar flere timer før den er ferdig. Startet halv 12, og klokka to ser jeg meg nødt til å legge meg, pc'en får bare stå og gå. Klokka 4 våkner jeg av at DVD-skuffen åpner seg. Er så trøtt at jeg bare lagrer og avslutter Premiere, men i halvsøvne orker jeg ikke å avslutte ordentlig (i ettertid skjønner jeg ikke helt hvorfor..) og bruker svenskeknappen (altså bare skrur av maskinen). Men så i dag skulle jeg åpne prosjektet igjen. Det første jeg merker er at i oppstarten av Premiere er alle "sist brukte prosjekter" borte. Jeg velger åpne prosjekt og finner filen. Men da får jeg denne beskjeden: "Filen er skadet og kan derfor ikke åpnes." Krise! Filmen skal vises på UKM om en måned. Har jo denne DVD-en jeg brente (som funker bra), men det var jo helst noen ting som skulle forandres, uansett ville jeg ha fått bruk for å gjøre litt forandringer på et senere tidspunkt. Det er ingen andre filer som er slik, det er kun den ene filen. Har ikke tatt backup av filen på to uker, og det har vært intensiv jobbing den siste tiden. Tok å åpnet filen i notepad, bare for å se på innholdet. Det eneste som kom frem var en hel haug av blanke linjer. I andre slike filer får jeg tegn av typen "<layoutitem.minmaxstate>0</layoutitem.minmaxstate> <layoutitem.selectedtab></layoutitem.selectedtab> <layoutitem.windowcount>0</layoutitem.windowcount>". Har jobbet med filmen i ett og et halvt år, siste halvåret har gått til redigering, og det er veldig surt om alt dette er borte.. Ja - jeg vet jeg alltid skal skru av Windows ordentlig, men det er vel ikke nok til at filen kan ha blitt ødelagt..? Håper noen har noen tips om hva jeg ev. kan gjøre ! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Er autosave på? Då vil det verte lagra kopiar av prosjektet kvart 20. minutt (trur eg, om du ikkje har endra på det) om du ikkje lagrer sjølv i mellomtida. Trur dei ligg i ei mappe på same stad som prosjektfila ligg. For eit par andre tips, sjå her: http://ppro.wikia.com/wiki/FAQ#How_do_I_re...rupt_project.3F Lenke til kommentar
madompa Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Er autosave på? Då vil det verte lagra kopiar av prosjektet kvart 20. minutt (trur eg, om du ikkje har endra på det) om du ikkje lagrer sjølv i mellomtida. Trur dei ligg i ei mappe på same stad som prosjektfila ligg. For eit par andre tips, sjå her:http://ppro.wikia.com/wiki/FAQ#How_do_I_re...rupt_project.3F 7709767[/snapback] Åh thank God, tusen takk!! Men btw, noen som kan ha en forklaring på hva som har skjedd? Fila er fortsatt like stor som den var før "ulykken".. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Pinnacle har sikkert mista "koblinga" med hvor fila lå fordi du avslutta en prossess elns. Ikkje bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå