Gå til innhold

Skjermkort? Hva lønner seg?

Mr.Hbbz

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har en kamerat som er på utkikk etter et nytt skjermkort. Jeg har litt peiling på dette temaet, men jeg er ikke sikker på hvilket skjermkort det lønner seg å velge når man tenker på directX 10.

- Maks pris: 4000,- kr

- Pci Express

- directX 10 støtte

Jeg har sett litt på dette: Asus GeForce 8800GTS Tok Asus fordi det var den første av 8800gts serien som jeg fant. Annet merke bedre? Gainward, XFX ?

Kanskje også Radeon?

Men kan det lønne seg å vente med å kjøpe? Noen nye modeller som blir sluppet i nær fremtid som er å anbefale?

Håper dere kan hjelpe meg litt her :)

Ole-Kristian Blom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket kort du skal kjøpe komemr jo an på når du har tenkt å kjøpe det. Skal du kjøpe nå gå for det asus 8800 kortet du linket til. Forskjellene på merkene er ofte bare klistremerkene som er limt på, altså du betaler litt for selve merket. men ati kommer med en utfordrer snart, husker ikke slippdato for det. r600 heter det og kan kansje være en god kandidat det i også.

Lenke til kommentar

"å vente" - vil alltid svare seg i dataverdenen. Problemet er at det ALLTID vil være noe bedre rundt neste sving, slik at man aldri får handla med den innstillingen. 8800 GTS er et flott valg nå, og vil være det selv om R600 OGSÅ vil være et flott valg om 1 måned eller 2.

Lenke til kommentar
anbefaler å vente, jo lenger du venter og sparer penger jo bedre kort kan du få tak i. Vent på ati kortene

7709133[/snapback]

Ja ja...

Etter at R600 kommer så er det også nye nVidia kort rundt hjørnet som er bedre... Så kan jo vente enda lenger... OG etter det kommer det sikkert et enda bedre ATi kort og...

Jeg vill kjørt på med et 8800GTS eller GTX kort.

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært meg så ville jeg nok ventet på R600 serien. Har det kommet noen priser til de skjermkortene ?

7709605[/snapback]

I og med at det er rundt 2 månder til lanseringen (Siste rykter sier CeBIT og det er medio-mars), så nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...