Gå til innhold

reklamasjonsrett! Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Mitt navn er Erick. Kundenummer: 32501793. Jeg studerer medisin på UiO og bruker bærbaren kun til skolearbeid.

For ca 2,5 år kjøpte jeg en bærbar hos dere for 17000,-. Etter

et år med vanlig bruk kom det en del ulyd fra bærbaren. Jeg kontaktet da

dere med en gang for at de skulle ta en titt på det. Jeg sendte da

bærbaren med Norgepakken og pakket den godt inn med tre dobbelt lag av

bobleplast som jeg fikk kjøpt og anbefalt på Posten. Etter noe uker kom

bærbaren tilbake. Dere mente da at maskinen var i orden. Jeg fikk maskinen tilbakesendt med den samme pakningen som jeg sendte til dere.

Etter ytterligere noe måneder(3-4 månder)sluttet den å virke. Jeg sendte da igjen bærbaren tilbake til dere, med Norgepakke og bobleplast. Harddisken viste seg å være defekt. Bærbaren var da innenfor garanti og ble da ordnet.

Men bare etter 2 måneder(fra juli til nå) kommer det samme ulyd fra

harddisken og maskinen er helt død. Jeg kontaktet dere igjen for

reparasjon og sendte bærbaren tilbake 11.08.06(Kollinummer: SM020685018NO

) med Norgepakke og bobleplast og fikk den tilbake 05.09.06 med postoppkrav

på 450,-. (RMA: 02080806) Da jeg pakket ut bærbaren fant jeg ut den er ikke reparert. Dere mener 450,- er for at jeg ikke har pakket bærbaren godt inn. Jeg søkte da på ny en RMA-nummer(05130906) og fikk maskinen sendt til dere den 19.09.06 og fikk tilbake maskinen den 4.10.06 med et postoppkrav på 1285,-

Begge gangene har jeg betalt for å få fart i saken selv om jeg bestrider mot dette.

Jeg har i den forbindelsen sjekket litt ut på www.lovdata.no samt forbrukerrådet for å finne ut min rettighet i saken.