saruman Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Mitt navn er Erick. Kundenummer: 32501793. Jeg studerer medisin på UiO og bruker bærbaren kun til skolearbeid. For ca 2,5 år kjøpte jeg en bærbar hos dere for 17000,-. Etter et år med vanlig bruk kom det en del ulyd fra bærbaren. Jeg kontaktet da dere med en gang for at de skulle ta en titt på det. Jeg sendte da bærbaren med Norgepakken og pakket den godt inn med tre dobbelt lag av bobleplast som jeg fikk kjøpt og anbefalt på Posten. Etter noe uker kom bærbaren tilbake. Dere mente da at maskinen var i orden. Jeg fikk maskinen tilbakesendt med den samme pakningen som jeg sendte til dere. Etter ytterligere noe måneder(3-4 månder)sluttet den å virke. Jeg sendte da igjen bærbaren tilbake til dere, med Norgepakke og bobleplast. Harddisken viste seg å være defekt. Bærbaren var da innenfor garanti og ble da ordnet. Men bare etter 2 måneder(fra juli til nå) kommer det samme ulyd fra harddisken og maskinen er helt død. Jeg kontaktet dere igjen for reparasjon og sendte bærbaren tilbake 11.08.06(Kollinummer: SM020685018NO ) med Norgepakke og bobleplast og fikk den tilbake 05.09.06 med postoppkrav på 450,-. (RMA: 02080806) Da jeg pakket ut bærbaren fant jeg ut den er ikke reparert. Dere mener 450,- er for at jeg ikke har pakket bærbaren godt inn. Jeg søkte da på ny en RMA-nummer(05130906) og fikk maskinen sendt til dere den 19.09.06 og fikk tilbake maskinen den 4.10.06 med et postoppkrav på 1285,- Begge gangene har jeg betalt for å få fart i saken selv om jeg bestrider mot dette. Jeg har i den forbindelsen sjekket litt ut på www.lovdata.no samt forbrukerrådet for å finne ut min rettighet i saken. Ifølge kjøpsloven er det feil av dere da dere alltid har sendt maskinen tilbake med Norgepakke de to første gangene og ikke krevde noe gebyr mot dette, så senere krever 450,- for en anne pakning. Jeg som kunden vil innforstått tolker det som at Norgepakken er forsvarlig og godt nok. Dessuten har eksperditør på Posten anbefalt meg til å pakke maskinen inn i Norgepakken med bobleplast rundt og mente det er forsvarlig. Ifølge loven er det også slik at jeg har reklamasjonsrett på 5 år for en maskin som er ment å vare så lenge. Jeg kjøpte maskinen hos dere for 17000,- og der har vært feil med hardisken etter knapt et år. Maskinen på den prisklassen burde vare lengre enn dette. PÅ bakgrunn av dette krever jeg tilbakebetaling av: 1.Oppkrav uten maskinen er fikset: 450,- 2.Oppkrav 1285.- Sum 1735,- Dette er selve klagebrev jeg sendt både skriftlig og på mail til whitebox. Men uten å ha fått noe svar fra de. Lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å komme best ut av det? Tusen tusen takk for all svar jeg får. Erick Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gjør et søk på whitebox på dette forumet så oppdager du at du ikke er den eneste med problemer. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis du allerede har tatt kontakt med Forbrukerrådet, så tror jeg ikke det er så mye annet du kan gjøre (de svømmer sikkert i Whitebox-saker). Whitebox er et firma med, i beste fall, elendig rykte, så fatt mot... Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Dette er typisk Whitebox - du er ikke den første som får høre at returer ikke er sendt på rett måte. Whitebox vil forsøke å drenere saken hos Forbrukerrådet. Ta saken videre. Ingenting annet hjelper. Endret 13. januar 2007 av ClearBlueNight Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Lag en sak av dette hos forbrukerrådet, ring tv2hjelper deg, ring FBI. Prøv slå i bordet med lover som beviser at de er ute på glattisen. Whitebox har et særdeles dårlig rykte på seg og mest sannsynlig er jeg dessverre redd for at dette kan bli et langt lerret å bleke for din del. Ikke gi opp, du må bare stå på. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan ikke gjøre mye annet enn å mase, kontakte forbrukerrådet, ta saken til ftu osv når det gjelder whitebox. Whitebox er like kjent for god service som Kim Il-Jung er kjent for fredsskapning og forsoning. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 hvordan ble maskinen betalt? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Poster som diskuterte skrivefeil slettet. Nøyaktig hvordan de hjalp trådstarter med hans problem var nemlig noe uklart... Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Lag en sak av dette hos forbrukerrådet, ring tv2hjelper deg, ring FBI. Prøv slå i bordet med lover som beviser at de er ute på glattisen. 7715984[/snapback] Merk deg at det er litt å slå på stortromma å ringe Federal Bureau of Investigation. Her menes det Forbrukerinspektørene. Sorry, jeg måtte bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå