Gå til innhold

reklamasjonsrett! Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Mitt navn er Erick. Kundenummer: 32501793. Jeg studerer medisin på UiO og bruker bærbaren kun til skolearbeid.

For ca 2,5 år kjøpte jeg en bærbar hos dere for 17000,-. Etter

et år med vanlig bruk kom det en del ulyd fra bærbaren. Jeg kontaktet da

dere med en gang for at de skulle ta en titt på det. Jeg sendte da

bærbaren med Norgepakken og pakket den godt inn med tre dobbelt lag av

bobleplast som jeg fikk kjøpt og anbefalt på Posten. Etter noe uker kom

bærbaren tilbake. Dere mente da at maskinen var i orden. Jeg fikk maskinen tilbakesendt med den samme pakningen som jeg sendte til dere.

Etter ytterligere noe måneder(3-4 månder)sluttet den å virke. Jeg sendte da igjen bærbaren tilbake til dere, med Norgepakke og bobleplast. Harddisken viste seg å være defekt. Bærbaren var da innenfor garanti og ble da ordnet.

Men bare etter 2 måneder(fra juli til nå) kommer det samme ulyd fra

harddisken og maskinen er helt død. Jeg kontaktet dere igjen for

reparasjon og sendte bærbaren tilbake 11.08.06(Kollinummer: SM020685018NO

) med Norgepakke og bobleplast og fikk den tilbake 05.09.06 med postoppkrav

på 450,-. (RMA: 02080806) Da jeg pakket ut bærbaren fant jeg ut den er ikke reparert. Dere mener 450,- er for at jeg ikke har pakket bærbaren godt inn. Jeg søkte da på ny en RMA-nummer(05130906) og fikk maskinen sendt til dere den 19.09.06 og fikk tilbake maskinen den 4.10.06 med et postoppkrav på 1285,-

Begge gangene har jeg betalt for å få fart i saken selv om jeg bestrider mot dette.

Jeg har i den forbindelsen sjekket litt ut på www.lovdata.no samt forbrukerrådet for å finne ut min rettighet i saken.

Ifølge kjøpsloven er det feil av dere da dere alltid har sendt maskinen tilbake med Norgepakke de to første gangene og ikke krevde noe gebyr mot dette, så senere krever 450,- for en anne pakning. Jeg som kunden vil innforstått tolker det som at Norgepakken er forsvarlig og godt nok. Dessuten har eksperditør på Posten anbefalt meg til å pakke maskinen inn i Norgepakken med bobleplast rundt og mente det er forsvarlig.

Ifølge loven er det også slik at jeg har reklamasjonsrett på 5 år for en maskin som er ment å vare så lenge. Jeg kjøpte maskinen hos dere for 17000,- og der har vært feil med hardisken etter knapt et år. Maskinen på den prisklassen burde vare lengre enn dette.

PÅ bakgrunn av dette krever jeg tilbakebetaling av:

1.Oppkrav uten maskinen er fikset: 450,-

2.Oppkrav 1285.-

Sum 1735,-

Dette er selve klagebrev jeg sendt både skriftlig og på mail til whitebox. Men uten å ha fått noe svar fra de. Lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å komme best ut av det?

Tusen tusen takk for all svar jeg får.

Erick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en sak av dette hos forbrukerrådet, ring tv2hjelper deg, ring FBI. Prøv slå i bordet med lover som beviser at de er ute på glattisen.

Whitebox har et særdeles dårlig rykte på seg og mest sannsynlig er jeg dessverre redd for at dette kan bli et langt lerret å bleke for din del.

Ikke gi opp, du må bare stå på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Lag en sak av dette hos forbrukerrådet, ring tv2hjelper deg, ring FBI. Prøv slå i bordet med lover som beviser at de er ute på glattisen.

7715984[/snapback]

Merk deg at det er litt å slå på stortromma å ringe Federal Bureau of Investigation.

Her menes det Forbrukerinspektørene. :p

Sorry, jeg måtte bare :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...