SiR0 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! I dag kunne en svensk mobilforhandler røpe at over halvparten av Nokia 8210-telefonene de solgte måtte repareres før garantitiden var omme. Og forhandleren kunne også vise lignende tall for Nokia 6210. Hele historien finner du hos Amobil: http://www.amobil.no/?article=266&visual=1&id Hva slags inntrykk har du av kvaliteten på Nokia-telefoner? _________________ Øystein W. Høie Daglig leder, Amobil.no [ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-11-26 22:42 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Nokia og mange andre mob tlf produsenter lager telefoner full av barnesykdommer. Dette er fordi markedet krever nye telefoner hele tiden, skal salget være stort. Brukere blir derfor prøvekaniner. En modell, f.eks 3310 har flere revisjoner for å rette opp feil. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg bare lurte på hvorfor Øystein W. Høie (artikkelforfatter) har denne linken knyttet opp mot navnet? http://phpadsnew.delta.hardware.no/adclick.php?n=aa990105 Er dette en feil eller en kreativ måte og skaffe kroner i kassa? Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Neida, vi bruker annonsestyrings-systemet (PHPads) til å overvåke hvor mange visninger hver medarbeider drar inn med sine artikler. Bildene som vises av medarbeiderene, meg inkludert, er i så måte bannere for annonsesystemet og overvåkes på samme måte som andre bannere. Men det er altså ingen av våre annonsører som faktureres for visninger av trynet mitt! :smile: _________________ Øystein W. Høie Daglig leder, Amobil.no [ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-11-27 00:18 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Dette er da gammelt nytt. TV2 Hjelper deg (eller var det ForBrukerInspektørene) fant ut dette i vår en gang. Det var vist over 50% klager på både 8210, 3210, 3310 og 3330. http://www.mobil.se har også skrevet om saken. Da jeg så over skriften "Nokia-kvalitet" tenkte jeg automatisk: "huff da, hva er det nå?" Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har selv hatt en 8210 i... tja, noe sånt som to år. Kjæresten min har også en (som er adskillig mer herja enn min). Hennes fungerer feilfritt, mens min har litt småkrøll med displayet av og til (har hatt problemene i et par-tre måneder). Kanskje såpass sjelden som en dag annenhver uke så driver displayet og slår seg litt av og på, gjerne mens jeg skriver SMSer. Dessuten flimrer displayet nesten umerkelig, noe jeg ikke har lagt merke til før i det siste. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 23:27, skrev Hondaen:Nokia og mange andre mob tlf produsenter lager telefoner full av barnesykdommer. Dette er fordi markedet krever nye telefoner hele tiden, skal salget være stort.Brukere blir derfor prøvekaniner. En modell, f.eks 3310 har flere revisjoner for å rette opp feil. Høres nesten ut som Windows! Selv har jeg en 8110 fra 1996 som ikke har sviktet en eneste dag. Er jeg heldig eller? PS: Tenker å bytte telefon nå, skal jeg "tørre" å kjøpe 6610? mvh Geir Jenssen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 21:50, skrev geirjenssen:PS: Tenker å bytte telefon nå, skal jeg "tørre" å kjøpe 6610? Hvorfor ikke heller "tørre" å kjøpe et annet merke da? Det er mye bra og brukervennlig å velge mellom! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har 9 Nokiamobiler her i huset. Har aldri vært et eneste problem med noen av dem. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hatt 3210 og 8310. Aldri hatt noen problemer. 3210: Konge telefon. Robust som bare juling :smile: De gode gamle tålte masse :smile: Lenke til kommentar
smurt Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Min erfaring er at Nokia's små telefoner har lett for å svikte. Tenker på 6510, 8310, og den nye 7210. Jeg gruer meg til hver eneste nye modell. Nokia har ikke hatt gode telefoner siden 5110, 6110,6150. Unngå trøbbel, kjøp Siemens, Motorola eller Ericsson. Panasonic og Samsung har jeg ingen erfaring med men det kan umulig vgære dårligere enn Nokia Bare nevne at jeg jobber nå og da med salg av mobiltelefoner. Halve dagen går med til å skrive klager på dårlige Nokiatelefoner Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Fra artikkelen til FBI (på NRK =): "Til sammenligning har Expert solgt til sammen 14.000 telefoner av typen Siemens A-50 uten å ha mottatt en eneste reklamasjon, i følge Bentestuen." Føler det sier litt jeg.... Lenke til kommentar
Magic Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har selv ikke eid en eneste Nokia telefon! Mamma derimot har en Nokia 3330, og displayet på den streiker en gang i blant. Er lenge siden sist nå, og det ser ut som den har "kommet seg", ser derfor ingen spesiell grunn til å levere den inn. Selv har jeg en Motorola V2288 (Ja, den stygge store mursteinen med noe så nytteløst som radio. Ja den mangler til og med klokke) Men herreugd for en robust telefon. Den har falt i bakken, blitt tråkket på, ja jeg har tilogmed badet med den i lommen i en time (ferskvann selvsagt) og den fungerer enda. (Batteriene er derimot så og si defekt etter badingen)... Vet at den nye batterier fungerer helt fint, men jeg har ikke giddet å kjøpe meg nye, da jeg tror jeg skal gå til innkjøp av en ny Motorola T720, nå som det lier mot jul og all tingen.. (Den ser fin ut, eller hva?) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 22:22, skrev GeeZuZz:Har 9 Nokiamobiler her i huset.Har aldri vært et eneste problem med noen av dem. Da er du heldig. Nokia telefonene er de telefonene forhandlere har mest trøbbel med. Lenke til kommentar
M-lady Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Ja, det er mye feil med nokia. Men hvorfor kjøper vi da det samme merket gang etter gang?? Min "Soldat 3310" ser sine siste dager nå. Jeg har lenge hatt problemer med at den plutselig bare legger på når jeg snakker, etter at den piper tre ganger og de i den andre enden ikke hører meg. Da jeg så skulle ut for å finne ny mobil, bannet jeg på at det ikke skulle bli en Nokia. Men i dag venter jeg på at min nye 6610 skal komme... Og av og til lurer jeg på hvorfor? Hvorfor bestilte jeg nokia IGJEN? Har også hatt en 5110 tidligere som måtte repareres TRE GANGER før jeg kjøpte en ny. Jeg ser det sånn: Jeg vet at den nye 6610'en også kan ha feil og mangler, men det må veies opp imot utseende, ytelse, brukervennlighet osv. som jeg syns Nokia er best på. Det blir jo nesten til at man regner med at det kommer feil, og legger det med i beregningen. Selv om det ikke burde være sånn! Burde ikke Nokia snart satse på kvalitet framfor kvantitet? Men er det ikke ofte sånn at det kjente er det tryggeste? Hvor mange i Norges land sitter ikke på at Telenorabonnement fordi det er Telenor...? Morgentanker fra M-Lady... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 08:54, skrev M-lady:Burde ikke Nokia snart satse på kvalitet framfor kvantitet? Vel, så lenge folk fortsetter å kjøpe Nokia selv etter å ha opplevd hvor dårlige telefonene dems er, så er det ikke noe poeng for Nokia å sløse bort penger på å teste telefoner dem pøser ut på markedet. Noen mener tydeligvis at Nokia er så mye kulere enn alt annet at det ikke gjør noe at de går istykker bare en puster litt hardt på dem. Har selv hatt en Ericsson GH-688 i noen år. Den telefonen har vært igjennom det meste (fall fra 4 meter, trappetrinnsvals gjentatte ganger, vann osv), og har tålt alt (har måttet skifte antenne en gang da). Skiftet til en Samsung SGH-R210S for 3 måneder siden, og da nektet bortimot selgeren å selge meg en Nokia pga. for mye feil (greit for meg, jeg hadde aldri planer om å kjøpe Nokia uansett;-) Quote: Men er det ikke ofte sånn at det kjente er det tryggeste? Hvor mange i Norges land sitter ikke på at Telenorabonnement fordi det er Telenor...? Godt poeng. Telenor er i likhet med Nokia tilnærmet monopolister fordi dem en gang var først ute med en tjeneste som ble populær. At dem nå er dyrest på omtrent alt dem driver med, spiller tydeligvis mindre rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå