Gå til innhold

AMD 3700+ går i taket ved start av programmer

ellipsis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg åpner div programmer så går prosessoren min i 100 %, eller rundt der det sted (avhengig av hvilket program jeg kjører).

Har akkurat byttet prosessor, hadde en 3500+ før. Den oppførte seg på akkurat samme måte.

Hva kan dette være?

7708214[/snapback]

Jeg hadde samme problem da to forskjellige sikkerhetsprogrammer loadet under oppstart. Lurte lenge på va det var, men etter å ha installert win-xp på nytt fant jeg ut av det. Tror det var Trend Micro og Norman Virus Control eller noe i den dur som ikke likte hverandre. Kanskje litt drastisk å formatere, men det løser ofte floker :)

Lenke til kommentar

spiller egentlig ikke noe rolle hvilket program som kjører.

Altså det skjer under oppstart, men det roer seg litt etter hvert.

Men bare jeg åpner f.eks IE så går prosessoren i taket.

Hvis jeg skal spille f. eks WOW, så hakker det noe så vanvittig.

Ligger konstant på 100 % da.

Så det gjelder både under oppstart og når jeg åpner div programvare.

Lenke til kommentar

Men hva er egentlig prolemet, at cpu bruk hopper opp til 100% under oppstart, eller fortsetter den på 100% etter du har åpnet programmet? Du må ikke sortere etter minne brukt i task manager, men sortere etter kolonnen som heter CPU, her ser du hvilke prosesser som bruker cpu kraft, og det er dette som er interesant i dette tilfellet.

Som sagt så vil cpu bruk hoppe opp til 100% når du starter ett program, og dette er helt normalt. Ikke noe man kan påvirke ( i alle fall ikke windows). Dette har med hvilken prioritet den tråden blir tildelt av windows.

Lenke til kommentar
det er normalt at pcen bruker mye cpu når den starter opp programmer... jeg bruker ca. 50% med min x2 4200+ når jeg starter programmer (de fleste programmer)

7721085[/snapback]

Problemet mitt er at cpu'en blir på 100% etter at jeg starter div programmer.

Spiller jeg f.eks WOW så ligger prosessoren på 100 % hele tiden og det hakker noe så gærlig. Avslutter jeg spillet så tar det kanskje en halv time før prosessoren ligger på rundt 0% igjen.

Dette kan også skje hvis jeg har flere programmer oppe samtidig, men da tar det kortere tid før prosessoren ligger på vanlig igjen.

Lenke til kommentar
kanskje herpa ram eller noe? :p men, hvertfall. kan du ikke se på hva som bruker cpu i oppgavebehandlig.

det er der hvor det er 2 tall 00 på de fleste ting. så trykker du på cpu og ser hvem som bruker cpu ;)

7721933[/snapback]

Ledig systemprosess bruker 99 når jeg bare kjører IE, alt annet er på 00

Lenke til kommentar

Jepp. På en prosessor jeg har liggende står det "ADA3200DAA4BP" på linja under "AMD Athlon 64". Dette er da en Venice 3200+. Har ikke oversikt over hva alt betyr, men google vet det nok.

EDIT:

I tilfelle noen skulle være interessert poster jeg hele steppingen.

ADA3200DAA4BP

LBBLE 0522CPMW

Z714816F51371

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...