Gå til innhold

Vi ønsker jobb på fartøy eller offshore!

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe oss?

Vi forsøker å søke, og søke, og søke... ...men det er ikke lett. Derfor forsøker vi å gjøre det på en litt annen måte, bl.a. har vi laget en nettside der vi presanterer oss, og håper på at noen vil bli interessert i hva vi kan og vil.

Så dersom du har lyst, og kanskje kjenner noen som kan hjelpe oss, så setter vi umåtelig stor pris på det.

Nettsiden finner du her; Vår jobbsøker side

Tusen takk for din hjelp!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen av dere sikkerhets kurs?

7707883[/snapback]

Jupp, vi har OLF Offshore m/ HUET, som vi tok i september 06. Var jo egentlig meningen at vi skulle komme oss ut offshore etter å ha fullført VK1 Bore- og brønnteknikk, men det er ikke sjangs i havet å få jobb ute uten å kjenne noen. Derfor forsøker vi litt "utradisjonelle" metoder, etter å ha fått mange avslag.

Noen sier jo at det å tenke "nytt" kan hjelpe... :dribble:

Lenke til kommentar
KISS. Keep it short and simple.

Hvis jeg hadde vært en arbeidsgiver og jeg ikke hadde fått tak i relevant informasjon uten å gå meg vill i en jungel av dikkedarer, hadde jeg nok ALT-F4-et hele søknaden temmelig kjapt.

7740017[/snapback]

Så du mener at det å være litt "utradisjonell" ikke hjelper?? :hmm:

Lenke til kommentar
Neida, for all del: det er en god idé. Jeg bare syns den relevante informasjonen druknet litt i alt det andre "dillet".

7750623[/snapback]

Akrobrat. Har justert nettsiden litt nå, slik at det skal være mer fokus på det som teller. Har fått en del respons på dette, men det hjelper ikke når man ikke får jobben man har lyst på.. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du kan ikke ta det lenger som privat person lenger.

Du må jobb for selvskap nå.

Kunne enkle opplysing.

7710076[/snapback]

jeg tok nettopp sikkerhetskurs i november/desember sist år som privat person, så det skal ikke være problem.

har dere ikke sikkerhetskurs så står dere mye sterkere hvis dere skaffer dere dette....selv har jeg fått jobb offshore nå :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk  nekt her i stavanger nå spør om det i fjor.

Jeg fikk vet av  et offshore selvskap så du måtte være ansatt for ta det.

jaja det sa til meg  :(

8193766[/snapback]

hvem som sa dette? falck nutec ?

det kan også være vanskeligere å få jobb hvis du ikke bor i stavanger/bergen området...

og helse attest og sja-at beviset må du også ha for å kunne reise offshore, så dette er stor fordel å skaffe seg før en søker på jobb offshore :)

Lenke til kommentar

Offshore, en av Norges mest ettertraktede arbeidsplasser innen handverker fagene. Det sies rundt forbi på bedriftene at det er omtrent umulig å komme ut der nå om man ikke starter der som lærling (ny folk som kan formes etter bedriftens behov) uten at jeg skal si noe for sikkert. Ønsker dere hvertfall lykke til med søkingen :thumbup:

Ps: tror ikke det har så mye betydning om hvor du bor henne, hvertfall ikke når det tas inn lærlinger. Spørsmålet ligger i om du er villig til å flytte for å kanskje starte på er on-shore jobb, for så senere gå offshore.

Lenke til kommentar

ja, det er nok ikke lett å få jobb offshore, uansett hvor gode tider det er akkurat nå. men går du skikkelig inn for det og kan ofre evt ting og tang så tror jeg du har mye større sjangse hvertfall!

lykke til for alle som prøver å komme seg offshore :)

Lenke til kommentar

Er du sveiser med en del sertifikater har du en veldig god sjans for og komme deg ut siden det er stor mangel på dem, er du i tillegg dykker så vil du tjene grovt. Eventuelt om du har A og L papirer, altså fagbrev som energimontør og elektriker. Er dette jeg sikter meg inn på siden kompetanse som energimontør er noe Statoil selv ikke kan utdanne dermed må de hente inn folk.

Bare 1år igjen før jeg starter og søke, skal bli penger nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Virker noe griskt det offshore-opplegget. Det er som en egen lønnsadel. :no:

8385104[/snapback]

Hvordan er det ulikt andre godt betalte yrker?

8387324[/snapback]

Vel, det baserer seg på å utvinne ikke fornybare ressurser til høy profitt. Grunnen er selvfølgelig at miljøkostnader ikke er inkludert. Synes det er litt som blodpenger.

Lenke til kommentar
Virker noe griskt det offshore-opplegget. Det er som en egen lønnsadel. :no:

8385104[/snapback]

Hvordan er det ulikt andre godt betalte yrker?

8387324[/snapback]

Vel, det baserer seg på å utvinne ikke fornybare ressurser til høy profitt. Grunnen er selvfølgelig at miljøkostnader ikke er inkludert. Synes det er litt som blodpenger.

8389963[/snapback]

Da skjønner jeg hvertfall ikke hvorfor du kommer inn på lønnsadel. Skjønner jo at noen blir litt snurt siden Watson ikke betaler like godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...