HulkHaugen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei! Tenkte å skaffe meg MCE Norsk, men har hørt en del om det. Så det jeg lurer på er installasjonsmåten egentlig. Har hørt at du først må legge inn xp engelsk, så MCE engelsk, så norwegian language pack. Skal det være så vanskelig? Hvordan er egentlig prosedyren? Er det ikke bare å legge inn en egen MCE komplett pakke? hørte om en bekjent som har den på 2 disker, kan d stemme? Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nesten. Du må legge inn engelsk MCE og oppgradere den til norsk MCE. Hvorfor ikke bare vente til 30. januar og kjøpe Vista? Både Home Premium og Ultimate har MCE innebygd. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 OK. Men jeg kan legge den inn engelsk mce på norsk xp? uten problemer med oppdateringer osv...? Godt poeng. jeg bestillte det, men avbestillt igjen. fordi oem er så teit med det akltiveringsgreiene. Det er forsåvidt Retail versjonen åxå. Har planer om ny pc etterhvert, og da blir det jo en del tull med ny lisens osv.. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 ER det forskjell på WinXPPro nor og WMCE Disc1? ER ihvertfall ikke noe autorun på mce disc2... Fungerer samme produktnøkkel overens, eller er det egen for mce? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Altså, WinXP MCE er en egen windowsversjon. Du behøver IKKE å installere XP Pro først. Når du kjøper XP MCE NOR, får du med 2 plater. En med engelsk XP MCE, og en med oppgradering til norsk MCE. Du installerer først den engelske XP MCE og oppgraderer den etterpå til norsk versjon. Du kan IKKE kjøre den norske oppdateringen fra vanlig XP Pro. Forresten, OEM vs Retail funker på samme måte på XP MCE som for Vista. Kjøper du en XP MCE OEM lisens, er den da låst til den første maskinen du installerer den på (evt. maskinen du kjøper ilag med lisensen). Kjøper du Retail versjonen, kan du flytte den til en ny maskin (selvsagt mot at du sletter den på den første). Det var SNAKK om at Retail versjonen til Vista bare kunne flyttes 1 gang, men det ble fort avvist av MS. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 OK! Nå sitter jeg å prøver å installere MCE05, og det går rett i dass... CD1 bootet ikke, så jeg måtte ta det fra vindows, som resulterte i at jeg ikke fikk mulighet til å formattere først. pytt pytt. Nå har jeg altså lagt in xp pro sp2 eng. Men hva med MCE? hvordan legger jeg inn det egentlig? det er hverken autorunfiler eller exefiler på cden, bare cabfiler....hmmm Men en ting jeg lurer på. Når jeg en gang får dette til, og legger inn norwegian language pack, gjelder den da for hele windows, eller bare mce-delen? alternativt kunne jeg vel lagt inn norsk xp pro, og så fyllt på med mce eng og deretter lang-pack(nor)... eller er jeg helt ute å kjører nå? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 CD1 bootet ikke, så jeg måtte ta det fra vindows, som resulterte i at jeg ikke fikk mulighet til å formattere først. Har du satt cd-rom som "first boot device" i Bios ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå