Gå til innhold

All detaljert sang info i WMPlayer borte, hva nå?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg konverterte nettopp samtlige av sangene jeg hadde på PC-en..

Og etter konverteringen, så har all tidligere informasjon i Windows Media Player gått bort..

Nå heter alle sangene for eksempel Cascada - Bad boy, og ikke Bad boy, artist: Cascada, album: xxx osv..

Jeg lurte på, og ber til gudene om at det finnes et slags program eller noe, en hurtigere måte å få redigert all denne informasjonen på, enn at jeg må gå igjennom alle sangene, og redigere navnet, skrive inn artist og alt sånt selv.. Det er jo tortur..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, er Musicmatch Pro bare et annet avspilling program, eller har den også en slags "rename" funksjon, så jeg slipper å måtte redigere alle disse pokkers sang navnene, legge til artister og sånt på nytt?

Jeg har alltid holdt meg til WMPlayer (Windows Media Player 11), har prøvd med ting som WinAMP (forferdelige greier syntes jeg).. Har jo VideoLan, men brukes kun når det er video-filer som WMPlayer ikke kan spille av, samt QuickTime til .mov filer..

Nå har jeg også gjort sånn at WMPlayer kan spille av .mov, og andre formater..

Når det gjelder musikk har jeg holdt meg til WMPlayer, av den enkle grunn at jeg ikke finner noe poeng i de andre, kontra WMPlayer.. Med WMPlayer så vises sangene mine i Windows Live Messenger, noe som jeg ønsker.. Samt at spillistene og alt sånt fungerer helt fint, er ikke noe feil med den syntes jeg.. Bare at å rename all pokkers sangene på nytt nå igjen.. Det er jo tortur.. Har liksom litt over 500sanger på PC-en.. Har endret til riktig informasjon etterhvert som de er lagt inn, de fleste har jo faktisk riktig informasjon standard.. Men nå, etter å ha konvertert alle sangene, så har faktisk ingen av dem noen som helst informasjon i WMPlayer lista.. Det jeg mener med informasjon er "Artist, Album, Genre" osv.. Alt er borte, bare pågrunn av konverteringen..

Jeg trodde da ærlig talt at det ikke ville skje.. Men joda.. Selv filer som hadde den informasjonen når jeg la sangene inn på PC-en, altså hadde informasjonen på en måte "forhånd innskrevet" har mistet den.. Nå står det på alle sangene xxxx - xxxx (altså artistens navn - sang, eks Eminem - Superman).. Og jeg syntes det er helt tragisk når ikke det kan sorteres etter album, artist eller noe.. Men ikke pokker om jeg manuelt redigerer alle de 500+ sangene..

Når jeg bruker find album information greiene, så søker den på det første som er i "sang navnet", og det er da artistens navn, og ikke sangen.. Derfor kommer det opp helt gale alternativer osv..

Er det ingen måte jeg kan få endret all informasjonen automatisk ?

Og hvis noen mener at andre programmer enn WMPlayer er et bedre program å bruke, og tilogmed kanskje har en sånn slags auto greie for utfylling av sang informasjon, så kom gjerne med anbefalinger.. Jeg vet ikke helt med denne Musicmatch Pro jeg, er den å anbefale?

Og hvordan er det med støtte for visning av sang informasjon i Windows Live Messenger, er det noen andre programmer (kanskje Musicmatch Pro) som har den støtten?

Anbefal gjerne programmer som koster penger, blås om det kanskje ikke er verdt pengene sammenlignet med andre gratis programmer.. Det beste er best, prisen for jeg ta senere..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

For å administrere musikksamlingen er det bare MediaMonkey som gjelder. Du kan endre filnavn ut fra tag info, og hente tag info fra filnavn osv. Og sortere etter alle mulige kriterier. Og gratisversjonen har det du trenger.

Siden du ikke sier noe om hva slags "konvertering" du har foretatt og hvilket format du bruker er det vanskelig å gi mer detaljert hjelp.

MusicMatch var min favoritt for et par år siden, men den har lite å stille opp med.....

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Jeg konverterte fra mp3 til wave..

7715602[/snapback]

Wave støtter ikke tag info. Så sporinformasjonen som lå der er vekk. Hvis du ikke har beholdt mp3-versjonen er der ingen måte å få den tilbake på.

Hva ville du oppnå med den konverteringen? En 10 ganger så stor fil som ikke har bedre kvalitet enn den opprinnelige?

Skal wave ha noen hensikt må du rippe direkte fra CD, ikke via mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...