Morten A Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 heisann, har et problem med mitt nettverk! har vært www.los.no kunde i 1år nå, los ble kjøpt opp av ngt og vi er gått over i dems nett. Men nå ser det ut som at alle portene stengt, så lurte jeg på om det finnes et program som kan scanne å se hvilkene porter som er åpne?? Modemet mitt heter Allied Telesyn AT-RG634 noen som har los som opplever samme problem? takk Lenke til kommentar
Da_Boss Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hadde problemer med dette jeg og etter at Los ble kjøpt av NGT. Kommer ikke på noe program som scanner etter åpene porter i farta, men jeg kan hjelpe deg med å åpne porter. Det du gjør er og sette statisk ip på den tingen(pc'en eller en eller annen ruter)som er koblet til din Allied Telesyn til 10.0.0.2 og 255.255.255.0 som nettmaske. Standard gateway er da 10.0.0.1 og DNS-server er 10.0.0.1 Da åpner du alle porter, når jeg tenker meg om har jeg ikke testet om det går med pc'en direkte i modemet. Har bare testet det med ruteren min som er en linksys WRT54G. Og det funker fett her. Skal funke med alle andre rutere og. Men hvis du har pc'en koblet direkte i modemet, vet jeg som sagt ikke om dette går, og det er vel heller ikke så trykt å åpne alle porter direkte inn til pc'en din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå