Andreas123456789 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Jeg lurte på hvorfor nedlastningen gikk så sagte! jeg er 6mib linje av tele2/telenor Hvordan går jeg hastigheten til å stige? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Litt info hadde vært fint. 1: Kva hastighet får du? 2: Kva er det du prøver å laste ned? 3: Har du prøvd å laste ned 2-3 filer samtidig og sett kva den totale hastighet er? 4: Har du endra på innstillingar, åpna portar? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis opplastingshastigheten din er høy (over 50kb/s) ville jeg ha begrenset den, for da har den innvirkning på nedlastingshastigheten din. Men som Zeph sier: Hva laster du ned? Er det mange seeders? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hvis opplastingshastigheten din er høy (over 50kb/s) ville jeg ha begrenset den, for da har den innvirkning på nedlastingshastigheten din. 7706946[/snapback] Påvirker enda mere hvis opplastingshastigheten din er lav. Skal du ha optimall fart, så: 1. sørg for at NAT/UDP er i orden (grønt betyr gjerne ok) 2. sett opplastingshastigheten til 80% av maks 3. ta en torrent med nok av seeders/leechers på 4. ikke ha andre p2p programmer som kjører samtidig Endret 12. januar 2007 av O.J Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Som sagt, begrens uthastigheten din til kanskje 30-40% av det maksimale (er ihvertfall det jeg må sette det til med linja mi, men jeg har bare 4 mbit). Så kan du heller la torrenten stå lenge etter at den er ferdig nedlastet slik at du kommer opp på et akseptabelt ratio Endret 12. januar 2007 av the_zombie Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Som sagt, begrens uthastigheten din til kanskje 30-40% av det maksimale (er ihvertfall det jeg må sette det til med linja mi, men jeg har bare 4 mbit). Så kan du heller la torrenten stå lenge etter at den er ferdig nedlastet slik at du kommer opp på et akseptabelt ratio 7707008[/snapback] 30-40% er altfor lite. ca 80% er optimalt Endret 12. januar 2007 av O.J Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Som sagt, begrens uthastigheten din til kanskje 30-40% av det maksimale (er ihvertfall det jeg må sette det til med linja mi, men jeg har bare 4 mbit). Så kan du heller la torrenten stå lenge etter at den er ferdig nedlastet slik at du kommer opp på et akseptabelt ratio 7707008[/snapback] 30-40% er altfor lite. ca 80% er optimalt 7707018[/snapback] Spørs helt hvor rask upload du har, vil ikke si at det er optimalt her ihvertfall. Over 40-50% så går nettet mitt som sirup Uansett har det lite å si når jeg lar torrenten stå lenge etterpå uansett... Lenke til kommentar
Andreas123456789 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Hastigheten er på fra 100 til 10, det er ikke ofte den er oppe i 100kb/s men skjer av og til! For det meste laster jeg ned serier og filmer. Laster ned 1 ting om gangen og har ikke endret på innstillingene! Hvor fort burde det gå når jeg har 6mibt linje egentlig? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 *** Serier og filmer ja? Tillater meg å minne om retningslinjene for diskusjon rundt denslags. Stenges *** #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Dette gjelder også filmer materiale beskyttet av åndtverksloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg