dos-gringos Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hallois Har nå endelig fått kjøpt meg et Sapphire Radeon X1950PRO 512MB (AGP), men får ikke bilde på skjermen, jeg får opp en melding som sier "Power Saving mode" (LG Flatron) dette tror jeg kommer fordi skjermen ikke får signaler fra skjermkortet. Når jeg starter pc'n går vifta på fullt turtall og holder seg der. Har testet kortet på en annen pc og der fungerte det. Kjører med 2 PSU'er, den 1 som sitter i pc'n er på 300W og den " eksterne" er på 200W og koplet direkte til skjermkortet. Specs: Abit IC7-MAX3 Intel P4 3Ghz 1gb ram Hilsen Glenn Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 testet du med 2 eller en PSU? det kortet må minimum ha 400W mener jeg og ha hørt. så problemet er vel PSU en din ja Lenke til kommentar
dos-gringos Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Takk for kjapt svar! Jeg kjører hele systemet med en PSU på 300W (vannkjøling,hd,dvd,HK o.l.) og bruker en kortsluttet PSU på 200W på skjermkortet, med andre ord, kortet har en egen PSU. Men skal bare kortet ha 400W? Glenn Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 koble de i lag hvis du får til dt. sette 300w ern til hele systemet uten 200w ern bruke 200w ern til hk hd og slikt og 300w ern til skjermkort. det er tipsene jeg komemr med i farten Lenke til kommentar
dos-gringos Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Har ordnet problemet med skjerm kortet (flashet biosen) , men nå er det et nytt problem. Jeg starter pcn ,windows starter, så åpner jeg f.eks ATI Catalyst og kikker rundt på menyene ,SÅ kommer problemet når jeg åpner den menyen merket "3d" ,da klikker skjermen, og det kommer opp masse pixler(?) på skjermen. Disse er sorte grønne blå osv osv (er ca 0,5 cm ange. Det samme skjer når jeg åpner WMP eller spill. Etter dette slår sjermen seg av, så på, så er det svart ("får opp at den har satt seg i power save mode") og vifta på skjermkortet fyker opp til 10000000000 RPM Noen som har peil? -Glenn Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har ordnet problemet med skjerm kortet (flashet biosen) , men nå er det et nytt problem. Jeg starter pcn ,windows starter, så åpner jeg f.eks ATI Catalyst og kikker rundt på menyene ,SÅ kommer problemet når jeg åpner den menyen merket "3d" ,da klikker skjermen, og det kommer opp masse pixler(?) på skjermen. Disse er sorte grønne blå osv osv (er ca 0,5 cm ange. Det samme skjer når jeg åpner WMP eller spill. Etter dette slår sjermen seg av, så på, så er det svart ("får opp at den har satt seg i power save mode") og vifta på skjermkortet fyker opp til 10000000000 RPM Noen som har peil? -Glenn 8155339[/snapback] Høres ut som skjermkortet ikke får nok strøm. Dette kan være fordi PSU'er ofte ikke leverer strøm hvis den 20/24 pin hovedkort kontakten ikke er koblet i hovedkortet (eller fixet på andre måter). Lenke til kommentar
dos-gringos Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Takk for svar Kanskje på tide å bytte ut Q-TEC PSU'n som er på HELE(!) 300W -Glenn Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for svar Kanskje på tide å bytte ut Q-TEC PSU'n som er på HELE(!) 300W -Glenn 8161860[/snapback] Hadde du sagt Q-TEK i første post hadde noen og enhver sagt umiddelbart at den må hives ut av vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå