Doffer Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei, Jeg har lenge hatt problemet med at maskinen min henger i noen minutter og at enkelte programmer ikke starter under oppstart med det trådløse nettverkskortet aktivert. Løsningen har da vært å aktivere dette kortet etter at oppstarten har funnet sted, og å deaktivere før avslutning. Jeg har sett på dette som bryderi, men ikke noe problem å hoppe i taket over, og tenkt at dette er sikkert noe som gjelder kun for dette systemet. Saken er nå den at fatter kjøpte en ny laptop og der finner jeg akkurat det samme problemet. Dette fenomenet gjelder imidlertid kun akkurat i de første minuttene etter oppstart. Har man først logget på og er oppe og går kan man godt logge av og på igjen uten at systemet henger, med wlan kortet aktivert. Begge maskinene kjører Win XP professional med SP2. Min maskin er en stasjonær med asus a7v600 hovedkort og asus wlan kort. Laptopen er en FSC Amilo pro V3505 med intel wlan kort. Alt kjører på 54Mbps... Det jeg forøvrig synes er utrolig merkelig, er at vi har to andre pc'er også, med tilsynelatende nøyaktig samme nettverksinstillinger og disse har ingen tegn til nevnte problemer. Jeg har for så vidt heller aldri sett lignende ting på andre pc'er Er det noen som har noe erfaring rundt dette problemet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå