Complexity Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Jeg har en venn som nylig har fått problemer med pcen. etter at han formaterte og instalerte windows på nytt + noen drivere så tiltet pcen hans. Siste gang så begynte problemet når han endret innstillinger for skjerm, oppløsningen da. Da slo pcen seg av og etter det stopper den hele tiden på samme plass. problemet er altså at etter den har loadet windows logoen og den skal til "påloggingsvinduet" så starter pcen seg på nytt. Kommer ikke ordentlig inn windows altså. Det går fint å starte pcen i f.eks sikkerhetsmous. Noen som har peilig på hva som kan være galt? og hvordan man kan fikse det? Takk, mvh Eirik med problemet ^^ Sorry hvis det er galt av meg å poste spørsmål for en kompis, men han plages skikkelig.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 kommet litt videre.. nå er det slik at når oppløsningen endres slåes maskinen av? Har prøvde andre drivere, noen som vet noe? Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 samme skjedde her en gang, men etter og ha plagdes en stund, så flyttet jeg litt på rambrikken, og heiv han i den andre ramslotten.. etter det funket alt som normalt ;O tro det eller ei Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 samme skjedde her en gang, men etter og ha plagdes en stund, så flyttet jeg litt på rambrikken, og heiv han i den andre ramslotten.. etter det funket alt som normalt ;O tro det eller ei 7710130[/snapback] Kan ta å prøve det senere vi fikk gang i den sån smått i går, plugga i mitt skjermkort, og da virket den fint, så plugga vi tilbake hans, og da gikk det å endre oppløsning men den restarter seg av å til enda, men bare når man starter applikasjoner, som f.eks kabal (?) så kan den finne på å restarte seg, men man kan av å til f, eks starte cs source, og det virker fint, mens neste gang slår maskinen seg av når det skal startes.. men kan prøve det med rammen takk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Oki! nå har vi funnet ut at det nok ikke er rammen.. Han har 3 brikker på 512mb, og prøvde å flytte rundt på dem.. I en posisjon, så låste den seg ved oppstart (når man ser boot bildet til hk) og i alle andre posisjoner var det samme problem som skrevet over, selv med bare 1 brikke i.. han formaterte på nytt i dag, og da funket det bedre, og han fikk ordnet oppløsningen med en gang.. Men han får ikke startet source eller hl2, uten at maskina restarter seg.. så det har noe med at den restartes når den får mye å jobbe med? Er litt vilkåerlig på når den restarter seg.. som oftest i menyen på hl2, men han klarte å starte nytt game, og fikk se litt av introen til hl2 før den restartet seg denne gangen.. kan det være varme elns? han har god kjøling, og maskinen har virket fint i mange år.. edit: og han støvsugde den i dag, så er neppe varme pga støv.. Endret 13. januar 2007 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå