Bruker-93156 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Heisann! Har sett på akt-bildene på foto.no og alle (99%) er preget av nakenhet. Er det det som er reglen for aktbilder? Noen ganger ser man også bilder av annen ting enn bare nakenhet, så hva er reglen for et aktbilde? Marius Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Heisann! Har sett på akt-bildene på foto.no og alle (99%) er preget av nakenhet. Er det det som er reglen for aktbilder? Noen ganger ser man også bilder av annen ting enn bare nakenhet, så hva er reglen for et aktbilde? Marius 7706482[/snapback] Heisann Her er en link til dette tema diskutert på foto.no. Håper det blir litt klarere hvilke regler som gjelder. http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=261201 Roger Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg tror det ble svart på noe annet enn spørsmålet. Det finnes vel sjelden en regel uten unntak og å klassifisere foto og/eller kunst i de forskjellige sjangere kan bli med en del flytende overganger. I mine øyne er nok akt et bilde som kan innebære nakenhet, dog mener jeg det like godt kan være litt udefinert hva det er, og hvor former er det viktigste. "Rett-på-sak-nakenhet" blir mer porr enn akt synes jeg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 OK, jeg skjønner at man ikke har noen klar grense. Blir dette betegnet som aktfoto, om det ikke hadde vært selvportrett? Bilde Jeg syns ikke det. Marius Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Etter min mening, helt klart et akt-bilde. Siden du henviste til foto.no, her er det siste bildet under "akt" som er noe av det samme. Det trenger ikke være av damer.... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hva syns dere om bildet da? Skulle vært lysere? Jeg er fornøyd med det. Passer det på foto.no? Marius Edit: Selvportrett eller akt? Hva skal jeg velge? Endret 12. januar 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg ville nok valgt selvportrett der gitt.. Men som folk sier her, vanskelig å vite hvor grensa går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå