lin22 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg har nettopp satt opp en webserver her hjemme og plages med å fjerne passordbeskyttingen til siden. http://193.69.240.86 Som dere ser kreves det passord for å se siden. Jeg har prøvd å legge til forskjellige "brukere" i Directory Security i IIS manager, Under "Authhentication and Access control". Noen som vet hvordan jeg legger til php også? Jeg har prøvd å installert EasyPHP, men får opp at det er et annet program som anvender webporten, som er IIS regner jeg med. Er det mulig å legge til php i IIS? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Gå inn på properties på site'en du skal endre, click directory security tab'en, og klikk "Edit" på den øverste. Der må "Enable anonymous access" være valgt. Standard guest brukeren heter vel IUSR_DATAMASKINNAVN Ang php, finnes det en drøss med guider til hvordan du installerer det. Temmelig enkelt. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 nei, ser ikke ut som at det funket gitt. Har allerede prøvd IUSR_GUEST og IUSR_ANONYMOUS Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) vist du ikke får det till kan du jo prøve xampp, det er en apache server med mysql, php og perl instalert fra før http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Endret 12. januar 2007 av KillYou Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 like lett som å bruke IIS? bortsett fra passord greian var det jo ingenitng å konfigurere :> Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 jeg konfigurerte ikke noe, måtte bare åpne porter i ruteren. kjører kun lokalt da vist det har noe å si. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 jeg kjører faktisk ironisk nok kun inet for lan ipen min er inet ipen, takket være bluecom's fantastiske løsning med bridge på modemet. Har prøvd å satt opp at servern er dhcp, men da får jeg 0 kontant med serveren. Jeg får pinga fra servern til client pcen min, men ikke omvendt. Så i bunn å grunn har jeg vel satt opp en anti-lan server! Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 jeg kjører faktisk ironisk nok kun inet for lan ipen min er inet ipen, takket være bluecom's fantastiske løsning med bridge på modemet. Har prøvd å satt opp at servern er dhcp, men da får jeg 0 kontant med serveren. Jeg får pinga fra servern til client pcen min, men ikke omvendt. Så i bunn å grunn har jeg vel satt opp en anti-lan server! 7708420[/snapback] Du må ha en ruter på netverket for å kjøre serveren som DHCP. PC-en din er koblet til en DHCP hos bluecom slik det er satt opp i dag, og vil følgelig ikke nå serveren hvis denne også er DHCP. Når det gjelder IIS, så skal det bare vvære å huke av at anonyme brukere får koble seg på. Alternativt kan du gi gruppen everyone lesetillatelse, hvis jeg ikke husker feil. Lenge siden jeg lekte med IIS nå. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Er klar over at bluecom ikke kan gi serveren dhcp når den er satt som statisk ip. Men uansett om jeg kaster rutern og modemet ut av nettverket og setter servern som dhcp server så får ikke client pcen min ip. Dhcp servern er satt opp og er aktivert i følge w2k3. IIS har huket av at anonyme brukere skal kunne koble til, men ser ikke ut til at dette fungerer. Har også prøvd med guest, everyone, users i tillatelse Lenke til kommentar
backup Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du kan jo sjekke at: 1. under godkjenningsmetoder er brukernavnet IUSR_datamaskinnavn. 2. datamaskinnavn er navnet til serveren IIS kjører på. 3. brukernavnet IUSR_datamaskinnavn har tilgangsrettigheter til filer etc. IIS og php. http://www.dslwebserver.com/main/fr_index....bs-php-iis.html NB: I denne guide ser du ref. til Home directory som på norsk vil si Startmappe. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har du husket å restarte IIS. Det er utrolig hva en restart hjelper på Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 skal jeg ha med HELE datamaskin navnet? det er jo "server.medkila.local" , men er jo egentlig kun "server "som er satt som datamaskinnavn Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Nå kommer jeg kanskje litt offtopic, men den IIS serveren, er det sånn man kan laste ned et sted? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 IIS (internet information service) er microsoft sin variant av webserver programvare, tror den muligens er med i xp pro, ellers tror jeg du må ha 2003 server? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) IIS (internet information service) er microsoft sin variant av webserver programvare, tror den muligens er med i xp pro, ellers tror jeg du må ha 2003 server? 7715744[/snapback] Ok, skal finne ut om det XP Pro den ligger på fra før. Da skal jeg kjøpe det på min egen PC i stedet for vanlig XP home edition eller hva det nå enn heter...i hvert fall det jeg har akkurat nå. Finner det ikke på min PC, noen annen webserver som faktisk fungerer, som også andre folk kan komme inn på? (Altså inn på sida mi, via IP adressa mi eller noe sånt). Endret 13. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg lurer på om jeg gjor noe ulurt nå. Jeg lastet ned php fra php.net og installerte det med en .exe fil. Jeg skulle så legge den til i IIS som en modul, men tenkte jeg skulle ta en restart først. Etter retarten får jeg feil meldinga, "Not enough storage is available to process this command". Faen meg årets feil mld når jeg står i login screen. Jeg leita litt rundt på google og fant denne siden. Har fjerna php mappa nå ved å bruke safemode uten hell. Elsker windows sine feil ;\ Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Sjekk først om du bruker skype? isåfall ta å hak av på port 80 i avansert innstillinger Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, skal finne ut om det XP Pro den ligger på fra før. Da skal jeg kjøpe det på min egen PC i stedet for vanlig XP home edition eller hva det nå enn heter...i hvert fall det jeg har akkurat nå.Finner det ikke på min PC, noen annen webserver som faktisk fungerer, som også andre folk kan komme inn på? (Altså inn på sida mi, via IP adressa mi eller noe sånt). 7715767[/snapback] IIS er vel bare med i server edition. 200/2003. Ikke XP XAMPP, EasyPHP osv osv osv osv Alle gar, det er bare du som ikke har apnet 80-porten Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 IIS følger med på XP Husker ikke helt hvordan, men tror du må ha installasjons-CD'en. Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 IIS følger med på XP Husker ikke helt hvordan, men tror du må ha installasjons-CD'en. 8660578[/snapback] IIS følger med winXP Pro, og ja, den må installeres separat fra installasjons-CD'en. IIS følger ikke med winXP Home, men ifølge guiden http://adamv.com/dev/articles/iis-on-xp-home så kan man likevel installere IIS på winXP Home ved å kopiere IIS win2000 versjonen og så gjøre en del manuelle tilpasninger, men om guiden fører til suksess det aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå