Gå til innhold

WinXP logger alt!!!!

orjank

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt så FIKK jeg min versjon corporate av min arbeidsgiver som sa at dette skulle prøves og brukes før det instalertes på JOBBEN.

og som han sa når jeg spurte .....bruk den så mye du kan og se om du finner feil.

vi var X antal på jobben som fikk Kopier til odel og eie.:smile:

Og der har jo Firmaet betalt X kr for å ha OG IKKE MINST BRUKE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig noen som tror at Microsoft har integrert spyware i XP?

Tenk dere om. Det er ulovlig det. Hva skal vi med f.eks datatilsynet hvis Microsoft har lov å spionere på brukerene av deres software. Slike programmer ville jo også spionert på lovlige brukere.

Nei denslags håper jeg hører fortiden og østblokken til.

btw. er det noen som har sett mappa mi?

p|cachu

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Quote:

Den 2002-01-04 00:08, picachu skrev:

Er det virkelig noen som tror at Microsoft har integrert spyware i XP?

Tenk dere om. Det er ulovlig det. Hva skal vi med f.eks datatilsynet hvis Microsoft har lov å spionere på brukerene av deres software. Slike programmer ville jo også spionert på lovlige brukere.

Nei denslags håper jeg hører fortiden og østblokken til.

btw. er det noen som har sett mappa mi?

p|cachu

Hallo??

Det med overvåking av brukere, er i aller høyste grad aktuellt. Bare vent til neste Windows (longhorn?) kommer, så skal du få se. For ikke å snakke om når Microsoft får DRM viljen sin igjennom

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-31 14:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2001-12-19 18:51, copycatz skrev:

Å hva så om microsoft kan få tilgang til loggen?

De har jo millioner av brukere. Tror de har annet å bruke tiden til enn å gå å snoke innpå en enkelt privat maskin....

Folk er generelt alt for godtroende. De tror at myndigheter og andre "ikke gidder", det blir liksom for mye å rydde opp i. Det var samme feilen som mange jøder gjorde under Annen Verdenskrig. De fikk velmenende råd om at de burde stikke av gårde til andre land osv, men de tenkte som så at "vi er jo fler millioner, ingen har vel kapasitet til å sperre oss inne"?! Vel, vi vet åssen det gikk!

Se i USA, nå har de øket strafferammen for ulovlig kopiering til 20 års fengsel. EU har mange folk som jobber med datarelaterte tingen, og Norge dilter etter.

**We don't need a weatherman to tell witch way the wind blows**

.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 14:25, Hotbox skrev:

Folk er generelt alt for godtroende. De tror at myndigheter og andre "ikke gidder", det blir liksom for mye å rydde opp i. Det var samme feilen som mange jøder gjorde under Annen Verdenskrig. De fikk velmenende råd om at de burde stikke av gårde til andre land osv, men de tenkte som så at "vi er jo fler millioner, ingen har vel kapasitet til å sperre oss inne"?! Vel, vi vet åssen det gikk!

Synes du går **** så langt når du sammenligner masseutryddelsen av jøder under 2. verdenskrig med piratkopiering av programmer. Blir skikkelig provosert når jeg ser slike innlegg. Har et godt råd til deg: Bli mer moden, begynn å lese historiebøker og vent med å sende inn innlegg her til du er ferdig med grunnskolen.

Lenke til kommentar

Kommer sjøl til å bruke Win2k så lenge det er mulig. Ser ingen vits i å oppgradere til XP, alt jeg bruker av software funker helt fint sånn som ting er nå. Tror ikke man skal bry seg så mye om at XP logger ting da, det finnes lover som skal beskytte folk mot slikt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 15:06, scirocco skrev:

Synes du går **** så langt når du sammenligner masseutryddelsen av jøder under 2. verdenskrig med piratkopiering av programmer. Blir skikkelig provosert når jeg ser slike innlegg. Har et godt råd til deg: Bli mer moden, begynn å lese historiebøker og vent med å sende inn innlegg her til du er ferdig med grunnskolen.

Hva er problemet ditt? Jeg sammenligner at folk tror at "det skjer ikke meg/oss". Og, du virker ikke særlig tørr bak øra når du leter etter anledninger til å komme med sure, billige oppstøt.

Vi kan vanskelig konkurere her inne om hvem som kan mest om historie, men jeg kan fortelle deg at det er en av mine hobbyer.

*rister på hodet*

.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 15:35, Hotbox skrev:

Quote:

Den 2002-08-31 15:06, scirocco skrev:

Hva er problemet ditt? Jeg sammenligner at folk tror at "det skjer ikke meg/oss". Og, du virker ikke særlig tørr bak øra når du leter etter anledninger til å komme med sure, billige oppstøt.

Vi kan vanskelig konkurere her inne om hvem som kan mest om historie, men jeg kan fortelle deg at det er en av mine hobbyer.

*rister på hodet*

.

Ærlig talt, tror du innerst inne skjønner at du med slike innlegg støter mange av de som leser dette forumet. Gidder ikke skrive mer enn det, du skjønner sikkert også at poenget med innlegget mitt ikke var å poengtere at noen kan mer historie enn deg.

Lenke til kommentar

Nei nå må du rull'n inn da! Først så tillegger du meg intensjoner jeg ikke har hatt, og så i neste øyeblikk så påstår du at jeg "innerst inne" visste at jeg støter folk! Hva slags hersketeknikk er det du prøver deg på?

Det er kjent at noen trives i rollen som "støtt" eller "provosert" (jeg sier ikke det gjelder deg...), og de har "gode dager" rundt om på diverse forum.

:case closed

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 15:53, scirocco skrev:

Ærlig talt, tror du innerst inne skjønner at du med slike innlegg støter mange av de som leser dette forumet. Gidder ikke skrive mer enn det, du skjønner sikkert også at poenget med innlegget mitt ikke var å poengtere at noen kan mer historie enn deg.

Haha, jeg driter **** i om noen sammenlikner med jødeutryddelsen. Det var en sammenlikning, et eksempel, for å forklare hva han mente. Så stfu

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 16:29, Goldfish skrev:

Haha, jeg driter **** i om noen sammenlikner med jødeutryddelsen. Det var en sammenlikning, et eksempel, for å forklare hva han mente. Så stfu

Beklager Goldfish, men da har du (også) misforstått. Jeg sammenligner ikke jødeutryddelsen med ulovligheter innen dataverdenen, men "fenomenet" at mennesker har tendens til å tro "at dette rammer ikke meg" eller "det går sikkert bra".

Historien er full av slike eksempler på at folk tror for godt om myndigheter, at ingen vil oss ille, osv.

:case closed 2

Lenke til kommentar

Hvordan kunne de ta disse pedofilene som er tatt nå i disse dager?

Jo gjennom overvåking, selvølgelig! De logger og overvåker folk som DE mener ugjør en "trussel mot rikets sikkerhet" (ofte er det helt absurde grunner). Folk ER overvåket og folk HAR blitt overvåket. Det er litt naivt å tro at ingen bryr seg om hva du har på PC'n din.

Kanskje vi som er "oppviglere" i denne tråden/forumet her blir overvåket (skulle ikke forbause meg)? :wink:

Jeg er vel paranoid, men heller det, enn å være naiv. :smile:

runmad

Lenke til kommentar

Du overvåkes av kameraer på parkeringshus, bensinstasjoner, i butikker, i banker, på posthus, på skoler, på gata, på offentlige steder osv osv osv

Dine bevegelser registreres ved bruk av bankkort og mobiltelefon

Du må oppgi personalia ved tegning av abbonementer, medlemskap, kredittvurderinger, leie av video mm

Du blir gjenkjent av mennesker du møter på din vei

Kort sagt, over alt blir du "overvåket" og det er greit.

Alle er inneforstått med - og aksepterer - at man overvåkes i f.eks en musikkforretning for å motvirke at noen stjeler cd'er og lignende. Hvorfor skriker man da opp når det gjelder internett? Og hvorfor er det akseptert å "stjele" produkter der? Når det ikke er det ellers i samfunnet.

Det virker som om at så snart det dreier seg om internett blir alle så utrolig paranoide.

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2001-12-30 01:02, Spenol skrev:

Quote:

On 2001-12-21 22:38, Prox skrev:

Da forsvinner vel også endel av gleden, vil jeg tro...

Nevn 5 stykker her på forumet som gidder å kjøpe f eks. Paint shop pro, eller adobe o.l.

-L-

Jeg gidder, din ***** parasitt. Det er greit nok at du har dette latterlige synet selv, men når du prøver å spre budskapet ditt, da går det for langt. Hva mener du med at gleden forsvinner når du kjøper programvare? Er det for vanskelig å gjøre opp for seg her i livet?

Og hva **** er det med dere andre? Hvorfor skryter dere av å bruke en stjålet "corporate"-versjon av Windows XP? Tør dere ikke å si at dere bruker "DEVILS0WN Microsoft Windows XP Corporate Ed. *MISLABELED - NOT CORP.*"? Dere har ikke peiling på hva denne versjonen er eller gjør, så hold kjeft.

Slikk mellom rompe sprekken min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...