Furyfax Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Leverte idag bilen min motvillig inn til en EU-kontroll, og som eg var sikker på hadde den "et par" feil. Listen var lang, med feil, og det er ikke lønnsomt å reparere bilen. Bilen er registrert på faren min, som har bodd 6 år i utllandet nå, derfor lurer eg litt på kordan det er hvis eg vil hive bilen til "knakki", får eg levert bilen inn når den er regisrert på han og hvor mye penger får eg for bilen da? Bilen er en Honda Accord Aerodeck EXI 2.0 1987 modell, så var vell på tide å kaste den stakkars. Har veldig lite peiling på bil og slikt, så lure på om det er mulig å fått solgt bilen eller om det bare er til å skrote den? Og siden faren min befinner seg for tiden i utlandet, kan eg få solgt den eller skrotet den når den er registrert på han? Forsikring på bilen er registrert på meg, om det har noe å si. Håper dere kan hjelpe med å besvare spørsmålene til en lite bilkyndig person. Paul Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis han står som eier kan vel ikke du stå som forsikringstaker? Og de aller fleste biloppsamlere "streiker" og vil ikke skrive ut skademeldinger lenger. Du må ha fullmakt/underskrift fra din far dersom du skal vrake bilen eller selge den. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Joda, går fint at bilen står på meg. Sa ifra til forsikringsselskapet om situasjonen. Forsikringen kunne ikkje stå på han når han er bosatt utenlands. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du trenger ikke dokumentasjon fra eier for å vrake en bil. Det er bare å møte opp, men ta med legitimasjon. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Ka kan ein få for en sliten Honda Accord Aerodeck EXI 2.0 1987 modell med disse mangelene: Dette er 2'ere på EU-kontrollen: Henger i bremse – Høyre bak Forskjellig bremsekraft Slitt frontvindu Indre bærearmsforinger foran defekt – venstre foran – høyre foran Bakaksel- dårlig innfestinger – høyre bak Slitt bærekule - høyrebak øvre – begge foran Stor slakk i forringer foran – midten Ulikt mønster bak Farlig rust i kanaler – Høyre Farlig rust i gulvseksjon –venstre bak. Ved rammevange Farlig rust i bærende konstruksjoner bak ved slepekroker – Høyre – Venstre Panserdør defekt ------------------------------------------------------------------------------- Går det ann å få solgt denne? Eller er det bare til å skrote bilen ? Bilen er gått 190 000KM Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du kan jo prøve å få solgt den som delebil, men tror ikke du vil få så mye for den. Kanskje ett par tusen. Det vil hvertfall bli dyrt hvis du skal fikse alt sammen. Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Er redd den stakkars hondaen der er bortimot verdiløs... Slitedelene kan forsåvidt byttes, men farlig rust på tre steder er altfor dyrt å reparere. Er du heldig så går den som delebil til noen som er spesielt interessert, men det er vel tvilsomt om du får igjen mer enn vrakpanten uansett. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Joda, går fint at bilen står på meg. Sa ifra til forsikringsselskapet om situasjonen. Forsikringen kunne ikkje stå på han når han er bosatt utenlands. 7706123[/snapback] Hvor lenge er det siden det sist var noen endringer i eierforhold på bilen..? Med dagens motorvognregistrert nekter systemet å registrere bilen dersom ikke eier av bil og eier av forsikring er samme person. Da må i tilfelle forsikringsselskapet trikse med hva de driver med, slik at de sender til Biltilsynet som om at det er din far som eier forsikringen, mens det egentlig er du som eier forsikringen.. Endret 13. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hvis du vraker bilen får du velge hvem som skal få pengene. Siden bilopphuggeriene streiker, kan det bli vanskelig og få det gjort med det første. Tviler på at du vil få så mye mer for bilen som delebil, men det kan være verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I og med at bilen har vært påskiltet i 2007 må du betale full årsavgift (kr.2915) for i år, medmindre du skroter bilen hos godkj. bilopphuggeri innen 20. mars. Leverer du skilter nå og selger som delebil, så vedhefter altså årsavgift for 2007 fortsatt på bilen. Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 I og med at bilen har vært påskiltet i 2007 må du betale full årsavgift (kr.2915) for i år, medmindre du skroter bilen hos godkj. bilopphuggeri innen 20. mars. Leverer du skilter nå og selger som delebil, så vedhefter altså årsavgift for 2007 fortsatt på bilen. 7731158[/snapback] Eller halv årsavgift hvis du avskilter før 1. juli. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Eller halv årsavgift hvis du avskilter før 1. juli. 7731566[/snapback] Det holder ikke kun å avskilte bilen for å slippe hele/deler av årsavgiften. Man MÅ levere bilen til skroting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå