Gå til innhold

Hva er din mening med livet?


Anbefalte innlegg

Er ikke sånn jeg mener

7737654[/snapback]

 

Det er sinnsvakt lite utfordring i dagens samfunn -- utenom det trivielle og irriterende: som mystiske poster på selvangivelsen og studielån-papirene, eksamensoppmelding i fag som som ikke lengre eksisterer og lovtolkninger angående strandbod som går to centimeter over til nabotomten...

 

7737736[/snapback]

 

Enig. Dagens samfunn byr på ingen utfordringer lenger. Mennesket er så opptatt av den daglige rutinen at man glemmer å fremme sin egen livsglede. Spontanitet er et egenskap som snart er forbeholdt de unge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reise og få med meg mest mulig av verden før jeg stryker med tenker jeg står temmelig høyt på min liste ja. Kanskje jeg også finner ut at jeg vil ha barn om 10 år? barn = ansvar :( har mer en nok med meg selv enda iallefall men er et år yngre en han her over så jeg er vell strengt tatt bare barnet selv enda :)

Lenke til kommentar

Meningen med livet? Tja.. Er vel at man skal benytte den lille tiden vi har fått utdelt her nede så godt som overhode mulig. Så når slutten kommer kan man se seg tilbake med glede, kanskje komme med et bedre svar enn det jeg kom med nå.

Endret av asoris
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på noen gud eller skjebne eller denslags. Jeg tror egentlig ikke på noen mening utenom den man skaper selv. Min mening med livet er størst mulig lykke for meg selv. Det betyr dog ikke at jeg ikke kan være opptatt av andres lykke også, ofte er det jo slik at man blir lykkelig av at man er med på å gjøre andre lykkelige.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på noen gud eller skjebne eller denslags. Jeg tror egentlig ikke på noen mening utenom den man skaper selv. Min mening med livet er størst mulig lykke for meg selv. Det betyr dog ikke at jeg ikke kan være opptatt av andres lykke også, ofte er det jo slik at man blir lykkelig av at man er med på å gjøre andre lykkelige.

7755936[/snapback]

Akkurat det jeg mener også. Jeg er vel i teorien utrolig egoistisk fordi alt jeg gjør vil jeg at skal ende opp i en form for glede for meg selv.

Lenke til kommentar
*snip*

7755936[/snapback]

Akkurat det jeg mener også. Jeg er vel i teorien utrolig egoistisk fordi alt jeg gjør vil jeg at skal ende opp i en form for glede for meg selv.

7790605[/snapback]

Egentlig ikke. Du er bare bevisst på det. Alle er egoister når alt kommer til alt. Selv altruistiske motiver er egentlig bare skjulte egoistiske motiver. Hvis en person ofrer noe for at andre skal ha det bra, så gjør man det jo fordi man føler seg bedre hvis man gjør "den gode gjerningen". Hvis man gir penger til veldedighet, gjør man det jo fordi man tror at man selv vil bli lykkeligere av å gjøre det.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...