DNA Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Hvordan kan jeg få bedre rygg ? Gulvøvelser ! 7916301[/snapback] Vet ikke helt hva du mener med gulvøvelser, men det jeg ser for meg er teite øvelser du ligger og strekker armen frem og benet tilbake osv og alt mulig crapp, som ikke gir deg bredere rygg. Du kan f.eks ta: Roing (mange varianter å velge mellom), chins og markløft. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 kan ikke akkurat komme på noen gulvøvelser for rygg hvis du ser på http://www.iform.no/pub/art.php?id=283 ser du en del forskjellige rygg øvelser. men da trenger du alltså forskjellige utstyr som jeg tipper du ikke har pga du ville ha gulvøvelser men du kan jo bare kjøpe deg noen manualer til rundt 200 kr å ta En arms hantelroing som du ser på siden. ellers så trur jeg du får kjøpt en vektstang med rundt 50 kg vekter i butikken til 800 kr (trur jeg det var), så kan du trene markløft Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Hvordan kan jeg få bedre rygg ? Gulvøvelser ! 7916301[/snapback] Viss du ikke har trent rygg før, tror jeg ikke det er så lurt å starte med markløft akkurat. Ryggen skal man være veldig forsiktig med, utrolig lett å ødelegge ved feil teknikk i øvelser. Anbefaler at du starter med rygghev og enkel roing (dvs lav vektbelastning). Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Hvordan kan jeg få bedre rygg ? Gulvøvelser ! 7916301[/snapback] Viss du ikke har trent rygg før, tror jeg ikke det er så lurt å starte med markløft akkurat. Ryggen skal man være veldig forsiktig med, utrolig lett å ødelegge ved feil teknikk i øvelser. Anbefaler at du starter med rygghev og enkel roing (dvs lav vektbelastning). 7916916[/snapback] Jeg bruker å legge meg med magen på gulvet. Strekker føttene ut og armene ut. Strammer skulderbladene. Sånn holder jeg i 7sek. Jeg gjør det 30 ganger. Men jeg ser at ingenting funker Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) EDIT: Utifra profilen ser jeg at du er ikke mer enn 13 år. Tror ikke det er så lurt å begynne med vekttrening før om en 3 år minst, kroppen din har mest sannsynlig bare såvidt begynt å utvikle seg. "Normal" ryggtrening a'la det du holder på med nå bør holde foreløpig. Endret 11. februar 2007 av andrvas Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Blæ, vekttrening er ikke farlig. Selv om du er 2år eller 13. Feil vektrening derimot, noe som ofte skjer når personer i så ung alder er på gymmet er farlig. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Det er ingenting som tilseier at ein ikkje kan begynne med vekttrening i såpass ung alder. Berre hugs å tenkje teknikk og atter teknikk, og ikkje la egoet ta overhand og lesse på kilovis med vekter som ein ikkje kan håndtere. Ikkje artig å vere sterkaste på ungdomsskulen, om ein har prolaps og isjas før ein begynner på vidaregåande Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg som jente får høre fra flere hold at jeg ikke skal ha six pack og sånn.. Men ettersom at idretten jeg driver med krever sterk mage, lurer jeg på om det er en måte jeg kan trene magen uten å få så tydelige muskler. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Post bilde da vel. sit ups Crunch Forøvrig- se mageprogrammet på Iform.no Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg som jente får høre fra flere hold at jeg ikke skal ha six pack og sånn.. Men ettersom at idretten jeg driver med krever sterk mage, lurer jeg på om det er en måte jeg kan trene magen uten å få så tydelige muskler. 7917210[/snapback] Grunnen til at jenter ikke skal ha sixpack er at for lav fettprosent forstyrrer funksjoner og hormoner i kroppen. Å for og få tydelige muskler må du fjerne fett. Så du kan trene med god samvittighet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) For at jenter skal få skikkelig markert six-pack, kreves det svært lav fettprosent, noe som igjen er farlig. edit: Som Hyrlen sa... Endret 11. februar 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Post bilde da vel. sit ups Crunch Forøvrig- se mageprogrammet på Iform.no 7917349[/snapback] Bilde skjer ikke! =P men jeg har tydelig six pack når jeg strammer nå. Men en eks sa jeg burde bli kvitt den. Jaja, whatever Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Post bilde da vel. sit ups Crunch Forøvrig- se mageprogrammet på Iform.no 7917349[/snapback] Bilde skjer ikke! =P men jeg har tydelig six pack når jeg strammer nå. Men en eks sa jeg burde bli kvitt den. Jaja, whatever 7917486[/snapback] Du skal ha bra lav fettprosent før det påvirker hormonene. Tror ikke det er noe fare. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Mange finer overkropper her. Både gutter og jenter Eg skal begynne å trene og bygge kropp snart, bilde kommer Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Post bilde da vel. sit ups Crunch Forøvrig- se mageprogrammet på Iform.no 7917349[/snapback] Bilde skjer ikke! =P men jeg har tydelig six pack når jeg strammer nå. Men en eks sa jeg burde bli kvitt den. Jaja, whatever 7917486[/snapback] Six-pack er ikke pent på jenter akkurat. Så ikke tren stort mer da. Ihvertfall kan du legge på deg litt Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Six-pack er ikke pent på jenter akkurat. Så ikke tren stort mer da. Ihvertfall kan du legge på deg litt 7918355[/snapback] Akurat der har vi forskjellige meninger. Jeg synes six-pack på jenter er fint. Fortsett å spise og trene! Endret 11. februar 2007 av DNA Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Sånn ser da min overkropp ut. Er vel egentlig fornøyd. Men.. frister litt med six pack, uten å måtte stramme magen. Kommer såklart tilbake til det jeg har fått høre av de aller fleste gutter om at jeg ikke burde ha det og sånn.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Du har absolutt ikke så lav fettprosent at du går rundt med six-pack ser det ut som. Og spør du meg er magen akkurat passe slik jenter burde ha det. Og så det er sagt: Lav fettprosent er dessuten ikke gunstig for jenter heller. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2007 Om idretten man driver med gjør at man bør ha skinnypack, ser jeg virkelig ikke hvorfor man skal legge på seg bare fordi noen mener det ikke er pent. Lena: Magen var jo super. Musklene er ofte slik at selv med lav fettprosent og veltrente muskler, vil de ikke strutte og skape ruter om man ikke strammer. Magemuskler er støttemusklatur, så man vil naturligvis vise litt ruter alt etter anledning. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 13. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2007 Ja, nå har jeg gått opp fra 70 kg til, 71.6 neste mål er 73 kg 7877427[/snapback] Hvordan i svarte har du klart det der. Tror ikke det er fordi du har vært griseheldig med bildet så nå er jeg spent på treningsprogram. Har aldri klart noe lignende, har fått litt ekstra hjelp nå men er langt unna. Og brunfargen den er vel lite naturlig? eller er det bare bildet? Må si brunfarge gjør stor forskjell. 7908999[/snapback] Når jeg skal gå opp så spiser jeg mye proteiner, en del havregryn og drikker mye olje. Og brunfargen er naturlig, skjønner ikke hvorfor du tror den ikke er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg