Gå til innhold

Bilder av din overkropp! Bein er nå velkommen!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Ingen ungdommer har riktig teknikk i begynnelsen. Dessuten så er det så mange som har altfor mange ymse meninger om trening at det som faktisk er riktig blir sett ned på. Det er faktisk vanlig blant kiropraktorer å ikke anbefale styrketrening før man er 23 år :)

9136294[/snapback]

Nå er det ingen som starter og trene som har rett teknikk.

9136308[/snapback]

My point exactly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kiropraktorer får si hva de vil, men jeg har enda ikke sett noen tenåringer med riktig teknikk bli skikkelig ødelagt av styrketrening. Hvis du vet om noen, så si ifra ;)

En venn trente hard styrketrening i en alder av 10 år(?) med tunge vekter og dårlig teknikk og han skadet seg. Men han var i en alder av bare 10 år, og det er noe helt annet enn en tenåring med riktig teknikk.

9136308[/snapback]

Jeg lærte meg teknikk før jeg lastet på vektene og fikk oppfølging.

Det eneste jeg ikke kan er skikkelig markløft, men har aldri trent det før nå. Så øver inn teknikken her og.

Er jo sant det med at mange trener med dårlig teknikk. En fyr jeg trente med på en treningstudio her i Valdres hvor jeg er på ferie løfte rumpen alt for mye i benkpress. Så jeg hjalp han selvfølgelig med teknikken.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Ingen ungdommer har riktig teknikk i begynnelsen. Dessuten så er det så mange som har altfor mange ymse meninger om trening at det som faktisk er riktig blir sett ned på. Det er faktisk vanlig blant kiropraktorer å ikke anbefale styrketrening før man er 23 år :)

9136294[/snapback]

9136308[/snapback]

My point exactly.

9136318[/snapback]

Så bare at du skrev ungdommer :)

Tror ikke normal styrketrening er skadelig. Isåfall er push-ups i gymmen minst like skadelig for de som ikke klarer mer enn 20-+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kiropraktorer får si hva de vil, men jeg har enda ikke sett noen tenåringer med riktig teknikk bli skikkelig ødelagt av styrketrening. Hvis du vet om noen, så si ifra ;)

9136326[/snapback]

Tåpelig argumentering.

Lenke til kommentar

Selv om det er mer skadelig å trene i ung alder enn i en alder av 23 år, så vil fortsatt mesteparten av befolkningen ikke få noen permanente skader av styrketrening.

Det er mye som kan skade deg, men det er ikke derfor sånn at man må vente med å gjøre alt.

Å spise mye proteiner kan være farlig ifølge leger, men gjør vi ikke det likevel? Og hvor mange har fått kreft pga for mye proteiner?

Leger og kiropraktorer vil folket bare godt, men noen ganger er det litt for "overbeskyttende".

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Det kiropraktorer mener er at man ikke skal trene før man er sikker på at man er ferdig utvokst. Isåfall burde de si det samme om idretter som Fotball, Slalom, ishockey o.l, idretter der skadestatistikken er mye høyere og slitasjeskader mye mer vanlig.

Jeg mener kroppen skal kunne beveges og slites på. Har jobbet fysisk siden jeg var 12, å jeg har ikke en eneste plage som er noe og snakke om. Å ingen av dem skyldes trening, om noe så har jeg hatt mye mindre plager etter jeg startet og trene med vekter.

På et nivå er jeg enig i at trening med vekter skal unngås, å det er på det psykiske. Det gjør noe med psyken, man blir mer selvsentrert og får ofte en selvtillit som ikke alltid er til det beste. I tillegg har du konseptet med dop, som heldigvis ikke er så utbredt i andre idretter i Norge.

Uansett skal all trening gjøres riktig for å unngå skader, ingen betydning hvilken alder.

Lenke til kommentar

Kan faktisk inrømme at jeg har blitt litt mer selvsentrert og mer bedrevitende og kjepphøy etter jeg begynte med vekttrening. Men var jo litt bedrevitende fra før og, men det ble jo litt "værre" etter jeg begynte med vekttrening.

Men økt selvtillit kan jeg ikke se på som en ulempe.

Men dette kan jo skje med alle i alle aldere.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter de nedre magemusklene, og man kan ikke ved noen bevegelse isolere slik at man bare trener de nederste rutene av den rette bukmuskelen, fordi det er en og samme muskel. Så hvis du ikke har noen tydelige ruter har du nok for høy fettprosent på det aktuelle området.

Du vil få en god trening av magemusklene, bare ved å trene baseøvelser, men kan gjerne trene litt mage i tillegg. Om du ønsker så kan du jo legge på litt vekter ved situps, cable crunch o.l for å trene litt volum.

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Om du ønsker så kan du jo legge på litt vekter ved situps, cable crunch o.l for å trene litt volum.

9138992[/snapback]

Nå er det høyt antall reps som trener volum, ikke høy belastning.

Lenke til kommentar
Om du ønsker så kan du jo legge på litt vekter ved situps, cable crunch o.l for å trene litt volum.

9138992[/snapback]

9139393[/snapback]

Det er vel derfor maratonløpere er de mest muskuløse, mens de som løper 100 meter er spinkle som få?

Man bør gi seg med å uttale seg bastant om ting som det ikke er entydig konsensus for blant de som har peiling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er vel derfor maratonløpere er de mest muskuløse, mens de som løper 100 meter er spinkle som få?

Man bør gi seg med å uttale seg bastant om ting som det ikke er entydig konsensus for blant de som har peiling.

9139637[/snapback]

Trener maratonløpere styrketrening med belastning slik som sprintere? Tror du virkelig at Asafa Powell og resten av sprintergjengen er så svære kun fordi de løper noen 100 metere, eller kan det faktisk være fordi de løfter vekter?

Jeg er enig i at man ikke skal stadfeste teorier som det ikke er enighet om, men jeg har inntrykk av at de fleste er enig i at høyt antall reps = større volum, ergo kalles det volumtrening av for eksempel Arnold. Uansett så er vel variasjon alfa og omega.

Lenke til kommentar

9139637[/snapback]

Trener maratonløpere styrketrening med belastning slik som sprintere? Tror du virkelig at Asafa Powell og resten av sprintergjengen er så svære kun fordi de løper noen 100 metere, eller kan det faktisk være fordi de løfter vekter?

Jeg er enig i at man ikke skal stadfeste teorier som det ikke er enighet om, men jeg har inntrykk av at de fleste er enig i at høyt antall reps = større volum, ergo kalles det volumtrening av for eksempel Arnold. Uansett så er vel variasjon alfa og omega.

9139661[/snapback]

Nå vet jeg lite om maratonløpernes trening, men en ukvalifisert gjetning er at de trener med mange reps.

Et annet spørsmål er hva man leggeri mange reps, jeg tenker > 15.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå vet jeg lite om maratonløpernes trening, men en ukvalifisert gjetning er at de trener med mange reps.

Et annet spørsmål er hva man leggeri mange reps, jeg tenker > 15.

9139692[/snapback]

Jeg tviler på at maratonløpere trener med vekter.

Lenke til kommentar

9138992[/snapback]

9139393[/snapback]

øøh, definer høyt antall reps ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...