trøls Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 At man ikke får fremgang vil vel være feil - for å øke i styrke må man ligge over ~70% av 1RM. Om man ligger på 100% vil man logisk nok få økt styrke, men neppe så mye som om man hadde tatt litt flere reps. Hva skader angår, er det mange måter å få belastningsskader på. Man kan unngå å restituere muskler, belaste ledd i ytterposisjoner, osv. Skader klarer man helt fint å få også uten å makse, så det er tydelig mange andre variable. Hvis man kontrollerer disse, er det stor sannsynlighet for at man også klarer å unngå skader ved maksing en gang iblant. (Les: en gang iblant; en uke er nok i grenseland.) Men det er klart at man ikke vil få merkbart vakrere overkropp av det, nettopp på grunn av få reps. (For å få det halvveis on-topic.) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hvordan poster man bilder? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hvordan poster man bilder? 8897162[/snapback] Scroll ned til "filvedlegg" klikk browse. Finn bildet du vil poste i utforsker. klikk ok. Klikk legg til dette vedlegget. Klikk legg til svar Lenke til kommentar
Camron Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Skadefaktoren er veldig høy og han får ikke fremgang av å løfte maksvekt. 8890041[/snapback] Kanskje teit å dra en lang diskusjon på det, men i mine øyne er det mye som er dummere enn å makse en gang iblant. Så lenge man tar det som et supplement til annen trening, og ikke som en erstatning. 8896075[/snapback] Det er nettopp erstatning man bør ta det som. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Skadefaktoren er veldig høy og han får ikke fremgang av å løfte maksvekt. 8890041[/snapback] Kanskje teit å dra en lang diskusjon på det, men i mine øyne er det mye som er dummere enn å makse en gang iblant. Så lenge man tar det som et supplement til annen trening, og ikke som en erstatning. 8896075[/snapback] Det er nettopp erstatning man bør ta det som. 8897937[/snapback] Definér erstatning. (Vi mener nok det samme, skal du se.) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Å makse ofte er ikke fornuftig. Grunnen er at du ikke drar noen fordeler av det kontra å ta flere reps (ala 3-5). Dessuten krever det lengre restuisjon, og det igjen betyr større mellomrom mellom øktene som igjen betyr.... Men jeg ser uansett hvorfor du tror at det er bedre; pga du antar at det å røske i musklene er det eneste du drar fordel av - dette er dessverre feil. Muskelvekst stimuleres av flere faktorer, oppriving av muskelfibrer er en av disse men til syvende og sist er det de kjemiske signalene som står for gjenoppbygningen. Tenk over dette og appliser det i teorien om 10 reps sett kontra 5 og når det er mer fordelaktig med 10 enn 5 og hvorfor. Deretter kan du prøve å forestille deg i hvilken situasjon det er bedre med lavere reps og hvorfor... Er en sammenheng som ikke er altfor komplisert å forstå: Samspillet mellom den faktiske muskelnedbrytningen og den stimulerte. ps. Kanskje også fint å tenke over at musklene består av flere ulike fibre som har ulike funksjoner og brytes over ulike stadier. Ønsker du å få noen som helst dokumentasjon så anbefaler jeg deg å søke konsultasjon i medisinske fagverk... For guds skyld ikke i "treningseksperter's" verk... Selv om det også finne gode bøker der så er dette ikke et så utrolig faktum at du skal behøve å søke etter e'kstreme' kilder. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har blitt litt lite vekttrening i det siste. Tror jeg kommer til å bruke tiden fremover mer på sykkling samt jogging. Lurer på om jeg skal starte med gerilija kardio også, slik at jeg får vekk noe av fettet på magen. Hvor mange uker skal til for at man får et synlig resultat tror dere? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Men jeg ser uansett hvorfor du tror at det er bedre (...) 8902446[/snapback] Jeg har ikke skrevet at det er bedre - bare at det ikke nødvendigvis er treningsmessig selvmord. (Med mindre man har et sykelig forhold til trening kroppsbygging, noe mange her inne tydeligvis har.) Maksing er moro, og så lenge man gjør det riktig (ikke for ofte, med god oppvarming etc.), er det heller ikke særlig skadelig. Har hatt flere muskulære treningsskader selv, men aldri pga. maksing. Kroppen har godt av variasjon, og det er ikke bare muskelvolum som teller. Men nå er vi som vanlig off-topic, og det begynner å bli kjedelig mye av det i dette emnet. Endret 20. juni 2007 av trøls Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) vel.. her er et par bilder. let me know if ya want more "specs" 16år 1.85cm høy 75kg trent ca 1år (seriøst 3/4 av året) Endret 20. juni 2007 av *@lex* Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 More pics Alex. Magen f.eks? Bein? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ok, skal få lagt ut imorra. må bare få en kamerat til å ta bildene "specs" oppdatert i posten med bildene. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Får vel slenge ut et jeg og da Er 16 år og begynte på treningstudio for ca. 3 månder siden. Jeg trener nesten bare bein, mage og korsrygg så overkroppen er ikke så mye å skryte av Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det der så veldig..merkelig ut...fuglebryst og sixpack. Tror du bør trene overkroppen også. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Har blitt litt lite vekttrening i det siste. Tror jeg kommer til å bruke tiden fremover mer på sykkling samt jogging. Lurer på om jeg skal starte med gerilija kardio også, slik at jeg får vekk noe av fettet på magen. Hvor mange uker skal til for at man får et synlig resultat tror dere? 8906255[/snapback] Det du skal gjøre er å spise mye for å få litt mer masse på kroppen og litt mer fett på kroppen, du trenger ikke få mindre fettprosent du. Den er allerede lav. Og jeg synes ikke du har nok muskler på kroppen for å gå lavere enn du er nå. Messi91: Tren mer bryst, rygg, armer og skuldere også. Da vil overkroppen din se mye bedre ut! Bra at du trener coremusklaturen, men overkroppen trenger også litt trening Endret 28. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Messi91: Tren mer bryst, rygg, armer og skuldere også. Da vil overkroppen din se mye bedre ut! Bra at du trener coremusklaturen, men overkroppen trenger også litt trening 8960508[/snapback] Jeg er fotball spiller så jeg er ikke så opptatt av å få en massiv kropp, trener mest for å få en bra grunnfysik og god balanse men takk for tips Edit: mente massiv Overkropp Endret 28. juni 2007 av messi91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er viktig for fotballspillere å være sterke i kroppen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Det er viktig for fotballspillere å være sterke i kroppen. 8961656[/snapback] Nå så nå messi91 ganske sterk ut, iallefall sterke enn de pinglene i gamleklassen min som spiller fotball.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er viktig for fotballspillere å være sterke i kroppen. 8961656[/snapback] Nå så nå messi91 ganske sterk ut, iallefall sterke enn de pinglene i gamleklassen min som spiller fotball.. 8961754[/snapback] Ja, men han kunne nok med hell vært litt breiere. Bra fotballfysikk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Det er viktig for fotballspillere å være sterke i kroppen. 8961656[/snapback] Nå så nå messi91 ganske sterk ut, iallefall sterke enn de pinglene i gamleklassen min som spiller fotball.. 8961754[/snapback] Ja, men han kunne nok med hell vært litt breiere. Bra fotballfysikk. 8961889[/snapback] jajaja.... han er 16 år! Ikke alle som trener for å blir store... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Han kan jo trene med få reps (1-3) for å bygge opp styrken. Må jo ha litt styrke når man presser andre og skumper i dem og hopper opp i duel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg