Gå til innhold

Bilder av din overkropp! Bein er nå velkommen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Scotty, du burde (estetisk sett) jobbe litt med bryst imo.

8781248[/snapback]

Hæ, hvordan kan du se at han må jobbe med bryst?

Scotty; spis mye og tren hele kroppen likt, så blir dette bra :)

8784136[/snapback]

Vel ... ikke for å være frekk eller noe (han ville jo tross alt ha kritikk), men jeg synes det ser mer ut som pupper enn brystmuskler.

Jeg kan ikke "se" at han må jobbe med bryst, det var bare min mening (imo = in my opinion).

(selvfølgelig burde han trene hele kroppen, men det går faktisk ann å prioritere enkelte musklergrupper mer enn andre uten at du tar noe særlig skade av det, ikke alle som har så god tid til alt ...)

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar
(selvfølgelig burde han trene hele kroppen, men det går faktisk ann å prioritere enkelte musklergrupper mer enn andre uten at du tar noe særlig skade av det, ikke alle som har så god tid til alt ...)

8792168[/snapback]

Jeg er veldig mot at nybegynnere skal prioritere muskelgrupper, nei la meg omformulere meg, jeg er HELT imot det!!

Dette er den desidert største feilen som blir gjort på treningsstudio. Det er mange som får skader resten av livet pga dette. Og bryst er den mest vanlige og kanskje verste musklen og trene mer en andre? Bryst muskulaturen (Pectoralis major) er med på å dra armene fremover, mens Latissimus Dorsi drar armene bakover. Trener du og utvikler P.major mer en latissimus vil armene dine være mer dratt fremover. Dette har du sikkert også sett på studio, store gutter som må gå med armene fremover og ser ut som en neandertaler. :)

En annen ting som man må tenke på er skuldrene. Selv om brystet ditt kan tåle tung benkpress, tåler ikke skuldrene dine det like godt hvis du ikke trener de på riktig måte. Hvis du spør hva som folk sliter mest med av skader på treningsstudio er jeg ganske sikker på de vil si skulder etter rygg. Og dette er nesten garanter på grunn av overdreven trening med tunge pressøvelser les benkpress.

For all del, tren kroppen likt. Når du har trent 4-5 år, da kan vi snakke om å prioritere litt. :)

Lenke til kommentar

Jeg er et levende bevis på at skuldrene ikke tåler det. Venstre skuldra blir nok aldri helt bra etter at jeg kjørte på med hard hantelpress i starten. Tok vel 40kg på hver arm før jeg hadde trent et år. I tillegg til at jeg peiset på med pressøvelser på skuldrene i tillegg. Ikke bra. Jeg trente forøvrig rygg også, men langt fra like intenst som bryst og skuldre.

Jeg er enig med Kengdal (som vanlig), dog 4-5år er litt lenge. Kan godt justere treningen etter hvor man legger hovedvekten sett opp mot symmetri og proporsjoner når man kommer opp på et rimlig nivå.

Forresten er det vel på høy tid med et til bilde Kengdal?

Lenke til kommentar

Enig der Kengdal.

Hvis noe ligger etter er det som regel noe annet enn mer trening som skal til.

F.eks prøve å få bedre kontakt med muskelen. F.eks prøve å presse mer med brsytet enn triceps og skulderene i benkpress.

Man kan sjekke om man har trent feil hvis man ser seg selv i speilet helt avslappet. Da skal man bare se 3 fingere, hvis du ser 4 er du feiltrent eller værstefall 5 er du skikkelig feiltrent.

Selv ser jeg bare 3.

Lenke til kommentar
Enig der Kengdal.

F.eks prøve å få bedre kontakt med muskelen. F.eks prøve å presse mer med brsytet enn triceps og skulderene i benkpress.

Man kan sjekke om man har trent feil hvis man ser seg selv i speilet helt avslappet. Da skal man bare se 3 fingere, hvis du ser 4 er du feiltrent eller værstefall 5 er du skikkelig feiltrent.

Selv ser jeg bare 3.

8792858[/snapback]

Phew, lettet!.

Jeg sjekket nå, jeg ser bare 3 fingre :) .

Har ganske mye og "gå" på også :p

Er du sikker på at det har noe og si om hvor mange fingre man ser? :)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg er helt enig med både kengdal og Hyrlen HVIS det er snakk om å pumpe jern for harde livet - for å bli stor og sterk.

Hvis det dog er snakk om 50-60 push-ups, litt lette markløft og trening for å holde kroppen sånn nogenlunde i form - så vil jeg fortsatt si at det ikke er så skrekkelig farlig å konsentrere seg om en muskelgruppe eller to. Trener du dog kun denne ene muskelgruppe og prøver å bli BB på en muskelgruppe - så er du jo uansett stokk dum. Ingen normalt dødlige gjør noe sånn ...

edit: jeg trekker alt tilbake ... Det beste er å trene alt likt uansett - har ikke lyst til å kverulere dette videre :)

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Selv ser jeg bare 3.

8792858[/snapback]

Hvor har du hørt dette tullet?

edit: Bra hkonnokh. Bra Armer og skuldre, lats er gode men mangler masse enda. Mest imponerende er V-Formen, du har virkelig genene med deg her.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Jeg er enig med Kengdal (som vanlig), dog 4-5år er litt lenge. Kan godt justere treningen etter hvor man legger hovedvekten sett opp mot symmetri og proporsjoner når man kommer opp på et rimlig nivå.

Forresten er det vel på høy tid med et til bilde Kengdal?

8792823[/snapback]

Ja, 4-5 år er vell litt lenge. Tok litt i, bare for å vise poenget mitt. ;)

Deffen min går ganske bra, så bilder kommer i løpet av månden :)

Lenke til kommentar
Enig der Kengdal.

Selv ser jeg bare 3.

8792858[/snapback]

Heh, jaaaaaja, klart det.

Isåfall er jeg mektig feiltrent, for jeg ser alle 5 fingrene. Derimot er jeg ikke det likevel. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hvor har du hørt dette tullet?

Han har lest om det på treningsforum. Hville du sagt at en person med bavianholdning/håndflatene pekende fremover ikke er feiltrent?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...