ttt Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du finn bileta av Hyrlen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7754099 Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Blitt for mye preik i det siste, så her kommer jeg med noen nye bilder. Tatt for 15 min siden. Håper de faller i smake. Kommenter gjerne. Ting jeg vet fra før er at jeg må spiser mer og få mye mer volum i brystkassa. Ikke så lett som alle skal ha det til Ganske fornøyd med triceps og mage. Spesielt mage Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du er jo klar for sommern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bra kropp, men jeg ville nok hatt en del større fettprosent. Ser bedre ut og gjør det lettere å bygge. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bra kropp, men jeg ville nok hatt en del større fettprosent. Ser bedre ut og gjør det lettere å bygge. 8694211[/snapback] Not that easy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Armene så bra ut. Men skuldre, bryst og rygg var vel ikke så store. Ellers ganske lik meg. Tenkt lenge på å poste bilder her nå, men de jeg tar blir så dårlige :--/ Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Om du bygger spiser du nok for lite, men du er nå klar for sommeren ja. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Litt mer farge på kroppen, så spørs det om du ikke får både herpes og klamydia i løpet av sommeren Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Litt mer farge på kroppen, så spørs det om du ikke får både herpes og klamydia i løpet av sommeren 8694422[/snapback] Holder på å grille meg i homsegrille slik at jeg har et grunnlag til når jeg skal til Sunny Beach, Bulgaria. Hva lå bak den siste uttalelsene der? :!: Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Litt mer farge på kroppen, så spørs det om du ikke får både herpes og klamydia i løpet av sommeren 8694422[/snapback] Hva lå bak den siste uttalelsene der? :!: 8694491[/snapback] At du får deg noe. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 For dere som liker å bygge mens dere er rippet . her er noen ord fra Mr Fagerli om fettprosent og bulk. Jeg ser heller på det sånn: når du holder fettprosenten i et område som er "normalt" i følge det genetiske setpointet, vil du være i en optimal tilstand for muskelbygging. Insulinfølsomhet, hormonnivåer, leptin osv osv. Er du for lavt i fettprosent vil kroppen innstille seg mer og mer på å lagre fett i stedet for muskler (via reduserte leptinnivåer og hormonnivåer). Er du for høyt i fettprosent er heller ikke det bra, spesielt fordi det tar så lang tid å bli kvitt det igjen. En tommelfingerregel er for eksempel at det vil ta like mange uker å komme i konkurranseform som det fettprosenten din ligger på. 5-6 måneder diett for en som er ca 20-22% er altså ofte nødvendig. Det er en fysiologisk grense for hvor raskt du kan danne nytt muskelvev. Mesteparten av dette er genetisk og hormonelt (minst 70% faktisk), mens resten kan du manipulere ved å trene optimalt og spise riktig (først og fremst et kalorioverskudd). Legg merke til at bruken av farmasøytiske preparater kan forskyve dette ganske så kraftig (mer muskler, mindre fett nesten uavhengig av diett og trening i enkelte tilfeller). Når dette kalorioverskuddet overstiger det kroppen kan benytte seg av for muskelbygging, vil det lagres som fett. Kroppen er heller ikke 100% effektiv, så man må alltid regne med å lagre en del fett hvis man ønsker å bygge muskler. Allikevel ser jeg ikke hensikten i å spise 2000kcal overskudd hvis det allikevel bare kreves 500-700kcal ekstra for å bygge muskler - blåse opp som en ballong, og så måtte bruke det neste halve året etter byggefasen for å fjerne alt fettet man har lagt på seg. Jeg bruker derfor å sette et område på f.eks. 8-12% for de som genetisk sett har lav fettprosent, eller 10-15% for de som har litt høyere fettprosent (legg til 7-10% ekstra for kvinner), så kjøre oppbygging til øvre grense er nådd, diett til nedre grense igjen, så oppbygging igjen. Sånn helt grovt beregnet i hvert fall. Lenke til kommentar
garbasha Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Tenkte jeg skulle begynne å trene. Har ikke trent noe annet en 2'erlags fotball i 8 år, ingen andre fysiske aktiviteter. Har jeg et greit utgangspunkt? Bilde er litt skeivt, men det er pga. lyset og dårlig cam;P Har akkurat begynt å ta armhevinger og situps før jeg legger meg. Ser man fort virkning av armhevinger? Endret 26. mai 2007 av garbasha Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har akkurat begynt å ta armhevinger og situps før jeg legger meg. Ser man fort virkning av armhevinger? 8696082[/snapback] Bygger ikke muskler av armhevinger. Spis mer og begynn med vekter (løft tungt). Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har akkurat begynt å ta armhevinger og situps før jeg legger meg. Ser man fort virkning av armhevinger? 8696082[/snapback] Bygger ikke muskler av armhevinger. Spis mer og begynn med vekter (løft tungt). 8696449[/snapback] Akkurat hva gjør armhevninger? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Push-pus vil ikke gjøre deg noe større men du vil bli noe sterkere og utholden dvs flere repetisjoner. For at en muskel skal vokse må den ha en progresjon dvs hver trening/hver uke må du belaste muskelen mer enn på forrige trening. Når du løfter en vekt rakkner muskelfibrene og det dannes et bindevev rundt muskelen så den ikke vil rakkne neste gang du løfter den vekten. Eneste måten du vil kunne bygge da er å løfte en større vekt så bindevevet rakkner og muskelfibrene , men så blir det et nytt bindevev igjen så på neste trening må du øke vektene igjen. Det er sånn man trener vektløfting og de som trener med tunge vekter fra dag en kaster bare bort tiden. Dette stopper jo av seg selv ,man kan jo ikke øke i det uendelige så da har man en pause på ca 1 uke da vil kroppen bryte ned bindevevet og man kan begynne med lette vekter igjen. Med push ups vil du danne et bindevev fra første dag og alle de andre dagene vil bindevevet holde igjen rakkning av muskelfibre og det blir ingen ting å reparere dvs ikke noen muskeløkning. Itillegg til progresjon må man spise et proteinrikt kosthold med kalorioverskudd. Dvs spise 1-2 måltid mer enn man gjorde før man begynnte å trene. Endret 25. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har en diger kompis som har trent push ups, sit ups og hang ups for å bli sånn. Selvsagt blir man større av disse øvelsene. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Min objektive mening er at Six-pack på alle under 100kg er femi. 8643488[/snapback] Se for deg en på 165, som veier 100g og har six-pack. Det kommer ann på mye. Og jeg fortrekker litt slankere muskler (snodig forklart). Men som sagt, smaken er som baken and all that jazz. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har en diger kompis som har trent push ups, sit ups og hang ups for å bli sånn. Selvsagt blir man større av disse øvelsene. 8696938[/snapback] Det er min erfaring også. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Om man legger på ekstra vekter kan jeg gå med på at man blir større. Men at man blir diger av å kun trene kroppsvektøvelser har jeg liten tro på. Da synes jeg det War skriver høres mer fornuftig ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Det ble postet en video for en del sider siden av en fyr som trente kun med egen kroppsvekt, han var ganske stor. Endret 25. mai 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg