Gå til innhold

Bilder av din overkropp! Bein er nå velkommen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor lenge har du trent rygg og mage osv?

8614484[/snapback]

Jeg har trent i to år ca, men har alltid holdt på med tung fysisk aktivitet da. Har tjent masse på det.

Men ca to år hard trening. Ofte jeg brekker meg, og faktisk kaster opp når jeg trener statisk og dynamisk rygg og spesielt mage. Skal man trene, så skal man trene. Presser meg som oftes for langt. Men får noe igjen for det og da ;)

8614561[/snapback]

Du har nok misforstått litt...

Lenke til kommentar
Hvor lenge har du trent rygg og mage osv?

8614484[/snapback]

Jeg har trent i to år ca, men har alltid holdt på med tung fysisk aktivitet da. Har tjent masse på det.

Men ca to år hard trening. Ofte jeg brekker meg, og faktisk kaster opp når jeg trener statisk og dynamisk rygg og spesielt mage. Skal man trene, så skal man trene. Presser meg som oftes for langt. Men får noe igjen for det og da ;)

8614561[/snapback]

Du har nok misforstått litt...

8614706[/snapback]

Enig.

Man skal ikke trene slik at man spyr, da trener du for hardt. (Ja, man kan trene for hardt)

Å spy er kroppens måte å virkelig vise at man tar seg ut, og er noe som skjer ofte under tempoer (Sykkel) hvor utøvere tar seg skikkelig ut.

Man skal ikke trene 100% intensitet... Altså MAX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8614762[/snapback]

Joda, det kan man godt gjøre, men ikke for ofte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Pump er et tegn på at du trener feil. Det er ikke et tegn på en god økt, det indikerer at syre blir pumpet ut i musklene, noe som fører til at muskelen ikke vokser. Skal komme med kilder om litt.

Lenke til kommentar

8614762[/snapback]

Joda, det kan man godt gjøre, men ikke for ofte.

8614768[/snapback]

Ja, formulerte meg litt feil.

Han sa at han ofte (legg merke til ofte) brekker seg og spyr.

Dere har vel hørt "ordtaket" <man skal hvile seg i form>...

Altså med hard trening, følger mye hvile...

Nå er det ikke meningen at hver intervall skal være en makspulstest heller, men nå snakker vi om styrke og der er jeg ganske blank. Men jeg tipper det blir som å skal makse benkpress på hver trening. Det er vel ikke særlig smart?

Lenke til kommentar
Pump er et tegn på at du trener feil. Det er ikke et tegn på en god økt, det indikerer at syre blir pumpet ut i musklene, noe som fører til at muskelen ikke vokser. Skal komme med kilder om litt.

8614779[/snapback]

Husker jeg leste det samme selv, men fant aldri igjen kildene. Flott om du finner dem.
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

I want to talk about another grossly mistaken fallacy in weight training and building muscle. You often hear people screaming at their training partners in the gym things like "Come on, make it burn.", "No pain, no gain.", "Give me another rep!" and other silly gym lingoes that make them feel as if they are training with ultimate intensity. And don't get me wrong, some train quite hard and these outbursts seem to help them with their intensity. What I'm leading to are training myths that have become accepted as muscle building indicators.

Muscle Burn

The burning sensation that certain types of training bring on is believed by most to be a sign of a successful growth promoting workout. Many seek it out and strive to achieve this burning sensation as an indicator to a good workout.

Well let me tell you, that muscle "burn" is not an indicator of an optimum workout. This burn is caused by infusion of lactic acid. Lactic acid is a byproduct of glycogen metabolism in muscle tissue. Lactic acid is not good for muscle growth. In fact, it impairs growth. Where does this burning sensation come from? It comes from lactic acid due to high reps. Not only does high rep training supply insufficient overload for growth it also causes high muscle lactic acid levels that lead to tissue catabolism, oxidative stress and delayed muscle recovery.

Muscle Pump

The muscle pump you feel when training is a result of blood actually being "trapped" in the muscles being worked. The muscle pump is certainly a good psychological boost during training and accompanies just about all resistance exercise. And as your muscles become larger so will the pump you get while you train. Now while this muscle pump is not really a bad thing, it is not necessarily an indicator of optimum muscle overload. As you progress in your development you will find that achieving a noticeable pump even during your warm-up sets to be much easier and more prominent. More muscle - more "trapped" blood - bigger pump.

-AST science training.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men jeg tipper det blir som å skal makse benkpress på hver trening. Det er vel ikke særlig  smart?

8614806[/snapback]

Det stemmer det. De beste er ikke de som trener hardest, men de som trener smartest.

Lenke til kommentar
Men jeg tipper det blir som å skal makse benkpress på hver trening. Det er vel ikke særlig  smart?

8614806[/snapback]

Det stemmer det. De beste er ikke de som trener hardest, men de som trener smartest.

8614914[/snapback]

Ja, 50% sitter i huet. Det er vel derfor Jan Ulrich aldri ble kongen på haugen :!:

Go Lance, go Lance o o o oOo!.............. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja, 50% sitter i huet. Det er vel derfor Jan Ulrich aldri ble kongen på haugen :!:

Go Lance, go Lance o o o oOo!.............. :ermm:

8614935[/snapback]

Ullrich har jo vunnet Touren en gang ...

Lenke til kommentar

Kan det være så lett som å anta at man har gjort det riktig når det føles godt? "Lytt til kroppen" sies det. Kroppen er flink til å sende signaler når den er blitt dårlig behandlet. Etter det jeg føler er en god økt så har jeg en ekstremt ekstatisk og deilig følelse av at jeg kan løfte hva som helst. Det nærmest klør i muklene, og jeg får ofte lyst til å ta widescreen-tven og begynne å reppe den :) Tar tak i senga som, som er 150x200 lagd av smijern og løfter fra ene enden. Har jeg derimot overtrent så mister jeg den gode følelsen og neste dag kommer smertene.

Lenke til kommentar
*snip*

8615157[/snapback]

Jo du har det som meg. Når jeg er fornøyd med treningen/konkuransen får jeg uante krefter og motivasjon, å får lyst til å trene skikkelig hardt! Alr virker uovervinnelig og deilig!

Det er slik at man ikke klarer å vente til neste utfording kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kan det være så lett som å anta at man har gjort det riktig når det føles godt? "Lytt til kroppen" sies det. Kroppen er flink til å sende signaler når den er blitt dårlig behandlet. Etter det jeg føler er en god økt så har jeg en ekstremt ekstatisk og deilig følelse av at jeg kan løfte hva som helst. Det nærmest klør i muklene, og jeg får ofte lyst til å ta widescreen-tven og begynne å reppe den :) Tar tak i senga som, som er 150x200 lagd av smijern og løfter fra ene enden. Har jeg derimot overtrent så mister jeg den gode følelsen og neste dag kommer smertene.

8615157[/snapback]

De fleste treningsøkter gir godfølelsen pga hormoner som utløses, men for hard trening kan ha negativ effekt som du nevner.

Lenke til kommentar
Uff ikke ta livet av tråden da, la diskusjonen flyte=) er jo ikke noe ukonstruktivt med denne debatten, og folk laster da opp bilder iblandt:)

8616257[/snapback]

Enig... Hadde vi kun kunne hatt bilder på siden hadde denne stått med maks 40 svar...

Det kommer tilbake bilder mellom praten, og da gjerne med noe spørsmål hva som kan trenes, og da blir noen poster ang. dette. Det er greit for meg, slik at tråden overlever det høye antallet forumnerder med øl-pack.

Når et tråd har så mange svar har det dannet seg et lite samfunn innenfor linken, som gjerne snakker litt ut på viddene, men 95% er topic.

Det er vel jeg som setter lista for hvor mye som kan tolereres, og de siste sidene er preget av "ben-sjokk" på grunn av den ny-offisielle åpningen, og da er det greit med noen poster om dette. Men så kom det en kar med bilde av seg selv i en ribbevegg, og praten gikk så i den retningen. Snart kommer vel det en overtrent benkar, så blir praten deretter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...