Lord-of-the-End-Times Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ja, på Dokka Trener du der? Endret 24. april 2007 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Bra rygg det der Har foresten et nytt ryggbilde her Still endel fett, men er ikke akkuratt den poseringa som er best for å markere musklene henner Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Ja, på Dokka Trener du der? 8463895[/snapback] Begynner å bli ei tid sia nå. Blei så jævla trangt inne der til slutt, og ser ikke ut til at det har forandra seg. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Nei, det er like ille... Hvor trener du nå da? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Trenger tips. Skal begynne å trene nå. Kva bør eg trene? Noflex: Endret 25. april 2007 av Wackee Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Kva bør eg trene? 8473334[/snapback] Basistrening Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Da er eg ganske fersk på området. Om du ikkje tar det i detaljer (reps osv.) så kunne du ha gitt nokon tips om korleis øvelser eg burde ta? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Knebøy, markløft, benkpress (helst med hantler fremfor stang) og nedtrekk er de viktigste øvelsene. Vil nesten anbefale deg å starte med kun disse tre, det er litt gøy for å få en smak på treninga, og samtidig er det ikke så mange øvelser å lære seg teknikken på samtidig. Hvis du får en instruktør til å hjelpe deg med dem så kommer teknikken gradvis på plass:) Senere kan du bygge ut programmet med skulderpress eller noe tilsvarende, og en eller annen form for roing (vanlig stangroing eller T-bar row anbefaler jeg). Begynn lett i alle øvelser; ca. 15 repetisjoner per sett i en måned eller en halv, og ikke så tungt at du blir ordentlig sliten de første gangene. Lurer du på noe med teknikk eller føles noe merkelig er det mye bedre at du spør en instruktør (eller spør etter tips her inne) enn at du gjør noe feil Håper andre kan komme med flere synspunkter, da jeg ikke har noen solid kompetanse. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) http://www.iform.no/pub/kat.php?id=7 http://www.iform.no/pub/art.php?id=429 Finnes veldig veldig mye bra ute på nett om dette, så ta deg noen søk om det over ikke er nok. Tipper du egentlig finner alt du bør vite på iform for å komme igang. Og det beste tipset som finnes, få med deg en venn eller to Og når jeg først poster her: 1. Beste fokuserte øvelser på lats? 2. Vits i å trene venstre mer enn høyre, eller bare ta like mye til det blir likt? Ganske fornøyd med hvor symmetriske armene har blitt siden jeg begynte å trene, men har visst ikke klart det samme her EDIT: 3. Kan det være at jeg ikke flexer rett ellerno? Dere som er eksperter. Endret 25. april 2007 av araziel Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 1. Beste fokuserte øvelser på lats?2. Vits i å trene venstre mer enn høyre, eller bare ta like mye til det blir likt? 8474178[/snapback] #1. Nedtrekk og roing. Mange mener at smalt grep er bedre for lats, men jeg vet ikke helt. #2. Nei, hvertfall ikke mye. Hvis du skal gi den ene siden mer trening enn den andre er det hvertfall veldig viktig med lange nok pauser mellom treningsdagene, slik at du ikke overtrener den svake delen og bryter den ned fremfor å bygge den opp. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 3. Kan det være at jeg ikke flexer rett ellerno? Dere som er eksperter. 8474178[/snapback] Ja, kan være at du ikke flekser rett eller at kameraet står skeivt. Eksperter? Haha Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 1. Beste fokuserte øvelser på lats?2. Vits i å trene venstre mer enn høyre, eller bare ta like mye til det blir likt? 8474178[/snapback] #1. Nedtrekk og roing. Mange mener at smalt grep er bedre for lats, men jeg vet ikke helt. #2. Nei, hvertfall ikke mye. Hvis du skal gi den ene siden mer trening enn den andre er det hvertfall veldig viktig med lange nok pauser mellom treningsdagene, slik at du ikke overtrener den svake delen og bryter den ned fremfor å bygge den opp. 8474508[/snapback] Jeg kjenner det best i lats når jeg tar nedtrekk med smalt grep (ikke med stang), men roing funker også bra. Uansett liker jeg nedtrekk bedre som øvelse. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Nøkkelord ved all trening: Variasjon Kjør smalt grep og bred grep. Ha overgrep, undergrep og hammer. Når jeg kjører ryggen ser det slik ut: Rygghev (korsrygg) Markløft (korsrygg) Chins Roing mot mage Roing mot bryst Varierer smalt/bredt grep. Av og til kjører jeg nedtrekk i stedet for en av de andre øvelsene Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Nedtrekk burde vel strengt tatt hvert en fast øvelse? Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Trenger tips. Skal begynne å trene nå. Kva bør eg trene? Som du har fått hørt før så kjør basis. Jeg ville også lagt inn litt sykling / løping /svømming. Melde seg på spinning er ikke dumt. No offence, men du kan glatt ta av noen kilo uten at du tar skade av det. Kommer jo helt an på hva du vil med treningen din også. Bli stor og klumpete? Sterk? Atletisk? Allaround? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Knebøy, markløft, benkpress (helst med hantler fremfor stang) og nedtrekk er de viktigste øvelsene. 8473550[/snapback] Hvorfor hantler fremfor stang? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Det er bedre for stabiliseringsmusklene. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Ja, kan være at du ikke flekser rett eller at kameraet står skeivt. Eksperter? Haha 8475388[/snapback] Hehe, sett i forhold til mine kunnskaper på området så Takk for svar, har kutta roing et par ganger i senere tid, får se til å hive meg på det igjen. Har ikke mulighet for nedtrekk nå da jeg trener hjemme og bare har standard benk og hantler. Kanskje jeg begynner på studio etter sommeren, så da kan jeg jo teste. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Nedtrekk burde vel strengt tatt hvert en fast øvelse? 8477264[/snapback] Nedtrekk<chins. Ikke store forskjellen, men løftebanen i chins er litt friere, i tillegg må du balansere vekten din. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Smak og behag. Variasjon er uansett nøkkelen - ikke kjør deg fast med noen øvelser og veksle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg