Gå til innhold

Flambere Creme Bruleê i microen ?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope. Sett den heller i en steikovn med grillfunksjon. Sett creme bruleen på øverste rille, steikovnen på full guffe og grillfunksjon. Det går FORT, så følg med hele tida, er snakk om MAKS 1-2 minutter.

Om du lager denne desserten ofte er det kanskje ikke så dumt å kjøpe seg en creme bruleê brenner :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Grunnen til at jeg spurte, var fordi jeg og resten av bølingen(familien) var nede på Ikea (stavanger) og handla oss dill-dall.

Når vi skulle spise, valgte jeg cremê Bruleê fordi forrige den var helt sinnsyk god sist gang jeg prøvde noe sånt(dette var forresten på en meget fin restaurent i haugesund).

Måtte tenke meg to ganger om når hu dama i disken på Ikea-kafeen sa jeg skulle putte den i microen og ..."flambere" den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Grunnen til at jeg spurte, var fordi jeg og resten av bølingen(familien) var nede på Ikea (stavanger) og handla oss dill-dall.

Når vi skulle spise, valgte jeg cremê Bruleê fordi forrige den var helt sinnsyk god sist gang jeg prøvde noe sånt(dette var forresten på en meget fin restaurent i haugesund).

Måtte tenke meg to ganger om når hu dama i disken på Ikea-kafeen sa jeg skulle putte den i microen og ..."flambere" den.

7970100[/snapback]

Sukkeret var sikkert ferdig stekt, og den skulle vel bare varmes. At hun kalte det flambering får gå på hennes regning.

Hvordan smakte den da? Har opplevd stor forskjeller på gode og dårlige CB'er! Og er de god så er de god, og dårlige er virkelig dårlige!

Lenke til kommentar
Sukkeret var sikkert ferdig stekt, og den skulle vel bare varmes. At hun kalte det flambering får gå på hennes regning.

Hvordan smakte den da? Har opplevd stor forskjeller på gode og dårlige CB'er! Og er de god så er de god, og dårlige er virkelig dårlige!

8037000[/snapback]

Etter gjentatte forsøk på å "flambere" den i microen(bruker ikke micro, så litt nysjerrig på hvordan den reagerte) så var den likedan på utseende, men den var litt varmere.

Fikk bytta den vekk, mista matlysten av å se på den.

Lenke til kommentar
Mja, tviler jeg på. I og med at micro'en varmer innenfra og ikke fra toppen av (:

7706206[/snapback]

Hvor har du det fra? En micro sender ut bølger som får vannmolekylene til å bevege på seg. Friksjonen skaper varme, og det koker...fra utsiden og inn.

Når det kommer til å flambere noe i en micro er det en dårlig idé,

Lenke til kommentar

eheh... flambere den i microene ja...

de flamberer ikke CB , de brenner av sukkeret, dette er umulig i en micro, og CB e ikkje godt, rett og slett feit og ekkel pudding med karamell på toppen, men sikkert noe som liker det..

hvor i haugesund du smakte den CB ? lothes?

hennig olsen leverer ut MYE CB til restauranter... som bare varmes i micro :p

Lenke til kommentar
eheh... flambere den i microene ja...

de flamberer ikke CB , de brenner av sukkeret, dette er umulig i en micro, og CB e ikkje godt, rett og slett feit og ekkel pudding med karamell på toppen, men sikkert noe som liker det..

hvor i haugesund du smakte den CB ? lothes?

hennig olsen leverer ut MYE CB til restauranter... som bare varmes i micro :p

8042966[/snapback]

Tror det heter Bestastuå(ved siden av kråkereiret).

Hadde vinkjeller og skikkelig fine lokaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...