Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har en fil på 11gb (.mov) på c: disken og jeg vil kopiere den til den eksterne disken min, men det går ikke! Fila er ikke skadet, og har prøvd å kopiere på litt forskjellige måter (klippe ut / paste, legge den i en mappe, bytte filnavn og andre kjerringråd). Noen som vet løsningen på dette problemet? Dette er feilmeldingen jeg får: Cannot copy <filnavn>: There is not enogh free disk space. Delete one or more files to free disk space, and then try again. To free space on this drive by deleting old or unnecassary files, click Disk Cleanup. Og ja. Det er ledig plass på den eksterne (ca 33 gb ledig). Takker og bukker for kjappe svar! Ps: kan det være at disken min/windows ikke kan takle/håndtere slike store filer? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Anntar den eksterne disken din er formatert som FAT32? Den må konverteres til NTFS for å takle så store filer. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Enten det eller så må du kjøre scandisk og se om disken ikke oppgir feil mengde ledig plass, skjedd meg et par ganger. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Takker for kjappe og gode svar! Anntar den eksterne disken din er formatert som FAT32? Den må konverteres til NTFS for å takle så store filer. 7705860[/snapback] Aha, regner med det er det som er problemet ja. Tror den er fat32, er det ikke det som er standard på de diskene når de kommer fra levrandør (maxtor 300gb)? Jeg har iallefall ikke formattert den tidligere. EDIT: ja den er FAT32, står det når jeg ser på "egenskapene" Men hvordan konverterer jeg til NTFS da? Endret 12. januar 2007 av zettaz Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Men hvordan konverterer jeg til NTFS da? 7705923[/snapback] WinXP kan konvertere en diskpartisjon fra FAT32 til NTFS, men jeg lurer på om du ikke mister data på den måten. Du må inn i Disk Management for å gjøre dette. Uansett, det raskeste er nok å slette partisjonen og så opprette en ny NTFS-partisjon. (også i Disk Mgmt.) Har du et verktøy som f.eks. Partition Magic, kan du forta en konvertering til NTFS uten å miste data. Hvis du velger å slette/opprette ny partisjon, vil Partition Magic også være raskere enn Windows' innebygde Disk Mgmt. software. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Men er det garantert at jeg ikke mister data om jeg bruker Partition Magic? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Du kan konvertere til ntfs, trenger ikke formatere eller partisjonere noe, da mister du data. Bare åpne CMD i run, skriv convert (stasjonsbokstav) ntfs. Stasjonsbokstaven må være det som den externe HDD'en har. Edit: Så ikke det som nebrewfoz hadde skrevet først. Fat32 støtter max. 4 GB filer btw Endret 12. januar 2007 av Epsilon- Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Ok, så det er slik at om jeg KONVERTERER med Disk Management i win eller bruker Partion Magic, så mister jeg ikke data? Skal utføre det nå skjønner du, og det kan være greit å være 110% sikker på at jeg har forstått det som er blitt skrevet! takker forresten for go'hjelpen gutter! lenge leve hw.no Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Men ja. Hvor i herrens navn ligger Disk Management? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Ble mye mas det her. Men hvordan konverterer man til NTFS ? finner kun format valget.... Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg skrev det lenger oppe i en post, du må gå inn i start->kjør->CMD Der skriver du convert [stasjonsbokstav] ntfs Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Men er det garantert at jeg ikke mister data om jeg bruker Partition Magic? 7705991[/snapback] Vel, de sier at du ikke vil miste data dersom konverteringen ellers går greit. Men hvis strømmen går mens du holder på, e.l., så sitter du der. De anbefaler deg uansett å ta backup før du gjør noe. Jeg konverterte en disk med PM for flere år siden, og det gikk helt problemfritt. Etter den gang har jeg ikke hatt behov for det. (Foretrekker å slette gammel og opprette ny partisjon - det er mye raskere.) Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis du har sjangs til å kopiere alt ifra den externe inn på pc'en og så formatert den externe til ntfs, så ville jeg heller gjort det... Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Ok, da er jeg NTFS guru nå i teorien, må bare få gjort det i praksis også takker igjen folkens, og god helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå