Gå til innhold

[Løst] Problem med å Re-Installere Red Hat...

meastp

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke dette... Når jeg bruker Win98 Disk

skjer dette

A:> cd e:

E

A:>

samme med D:

Med andre ord kommer jeg ikke inn på Cd1 til Red Hat og får ikke reinstallert... (Den booter ikke automatisk heller)

Her fjernet alt jeg kan i fdisk, men fikk ikke med alt..

Det som er igjen er noe linux greier: Grub

Grub> (her kan du skrive, men jeg vet ikke hva)

Takk for hjelp,(jeg er desperat)

Mats Taraldsvik

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-26 21:41 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-26 22:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan hende at det virker, men er ikke helt sikker, men du kan prøve å slette alle partisjoner i fdisk, også installerer du windows på nytt, også bør du ha et partisjonsprogram f. eks Partition Magic, og når du har tenkt til å legge inn linux så bruker du partition magic til å legge av litt plass, når du rebooter maskinen, og har install cden inne så velger du at den skal partisjonere harddisken automatisk, og slette aller linux partisjoner fra denne harddisken. da skal alt være som det skal.

jeg har prøvd å slette alle partisjoner og lagt inn alt på nytt windows først og linux tilslutt. og det er alltid virket til meg.

Men husk hvis du har noe viktig info på harddisken så ta en backup.

Lenke til kommentar

hvis du har boot på red hat cdene så er det bare å gå inn i Bios å velge det du vil boote fra når maskinen starter. når du har bootet fra cdene så kommer det opp et vindu der du velger at du partisjonere harddisken automatisk, når du så har gjort det så trykker du på jeg vil slette alle linux partisjoner på denne harddisken. det er viktig at du ikke tar feil at det står (jeg vil slette alle linux partisjoner på denne harddisken) og (jeg vil slette alle partisjoner på denne harddisken. hvis du trykker på sistnevnte så sletter du jo alle partisjonene.

Håper du skjønte hva jeg skrev.

Lykke til med Installasjonen.

Linux Rules Go for it. :lol:

Harddisken=Seagate:lol:

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-11-26 22:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...