AmdTommy Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 jeg har nå gått MØKK lei av min BEDRITNE opteron 165 :@ har søkt men fant ikke igjen den guiden om å fjerne IHS (mener å ha sett den) hva slags temperatur endringer kan jeg vente meg? sikker mye bedre load temps? min cpu må over 1.6 v for å klare 2.7 ghz.. er så irriterende når jeg har minne som klarer opptil 300 mh<:/ har hatt det litt kaldt på rommet i det siste men fikk litt vondt i halsen så skrudde på varmeovn.. etter det har jeg fått random crash å cpu klarte ikke prime lenger (å jeg stiller ikke opp radiator viftene så dem bråker.. da får jeg jo ikke sove) Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 jeg vet jo at man skal bruke barberblad / skalpell.. men vil være HELT sikker før jeg gjør det Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Har du vannkjøling? I mitt tilfelle sank temp med 7-8 grader på kjernene med vann.Tror ikke du kan regne med å få klokket cpu mer enn 50mhz på samme spenning etter fjerning av ihs,men du tar det igjen på lavere temperatur,og kan klokke noe lenger totalt. Jeg brukte barberblad av den gode gamle typen.Delte det i to,så jeg ikke skulle miste noen fingre ...Begynte pent på den siden som har et opphold med festeguffe.Ca 1 cm.Bare dra hjørnet på bladet forsiktig rundt cpu,til du kjenner at det glipper inn litt.Da er bare å begynne.Dra bladet rundt 2-4 ganger med litt trykk.Husk å dra det rundt,ikke "sag".Vær klar over at det ikke er langt inn til komponenter som blir ødelagt umiddelbart hvis bladet skulle glippe,eller at det blir presset for hardt.Ta deg god tid,så går det bra! Edit:Ikke bruk skalpell.Den er for bred. Endret 12. januar 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 ja jeg har vannkjøling. Eheim 1048, DD TDX @ cpu å maze 4 på gpu`ene å en annen DD blokk på chipset,, å Black ice xtreme dual raddis.. kjører gpu, cpu å chipset paralelt for best temps også.. men da skal jeg teste.. håper det blir bedre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Brukte tapetkniv Bare pass på at du ikke skjærer for langt inn! Dc kjerna er ganske stor. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har skalpert manger Opteroner og resultatet er stort sett det samme. Kun noen få mhz høyere overklokk. Mitt tips: selg den som den er, og kjøp en ny. Sjangsen for å få god stepping nå er høy. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Har skalpert manger Opteroner og resultatet er stort sett det samme. Kun noen få mhz høyere overklokk. Mitt tips: selg den som den er, og kjøp en ny. Sjangsen for å få god stepping nå er høy. 7706272[/snapback] uaktuelt å selge den.. om ikke det er en kjøper som vil kjøpe min for like mye som en ny koster Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 AmdTommy:Hvilken stepping har du? Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) jeg har en ccbwe 0551 målet er ikke å klokke lenger.. bare få den 100% prime stabil stabil på 2.7.. da sier jeg meg fornøyd Endret 14. januar 2007 av AmdTommy Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 jeg har en ccbwe 0551 7717076[/snapback] Den steppingen er noe av den værste som er lagt med hensyn på klokking. Dumt å ødlegge chippen ved å skalpere den. En ting er og selge en skalpert chip når det er en god klokker, en annen ting er å selge en skalpert chipp som i tillegg klokker dårlig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 jeg har en ccbwe 0551 <{POST_SNAPBACK}> Den steppingen er noe av den værste som er lagt med hensyn på klokking. Dumt å ødlegge chippen ved å skalpere den. En ting er og selge en skalpert chip når det er en god klokker, en annen ting er å selge en skalpert chipp som i tillegg klokker dårlig. Noen som har erfaring med CCBBE 0617FPMW ? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 jeg har en ccbwe 0551 <{POST_SNAPBACK}> Den steppingen er noe av den værste som er lagt med hensyn på klokking. Dumt å ødlegge chippen ved å skalpere den. En ting er og selge en skalpert chip når det er en god klokker, en annen ting er å selge en skalpert chipp som i tillegg klokker dårlig. Noen som har erfaring med CCBBE 0617FPMW ? Jeg har hatt 2, den ene var OK (3ghz på vann uten ihs sånn ca maks stabilt). Den andre har pdd WR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå