Gå til innhold

AMENTIO.NO - Glimrende saker

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt pc hos amentio i fjor fikk jeg problemer da jeg kontaktet HP for å løse problemer med både pixel feil og feil i operativsystemet. Amentio tok da tilslutt over saken og jeg fikk uten problemer tak i en ny pc. Har også fått god hjelp og støtte fra spesielt daglig leder ved amentio. Nå er alt fryd og gammen. Glimrende saker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo i utgangspunktet Amentio som sluttselger du skal ha kontakt med når det gjelder feil med produkter kjøpt hos dem. At det tar kortere tid å utbedre en feil ved direkte kontakt med produsent, er en annen sak :)

Har selv en DOA-sak (Thinkpad bærbar gikk død etter 2 dager) på gang med Amentio. Har hittil hatt veldig god dialog så spent på hvordan det vil løse seg. Jeg forventer at de sender en ny maskin ;)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Etter å ha kjøpt pc hos amentio i fjor fikk jeg problemer da jeg kontaktet HP for å løse problemer med både pixel feil og feil i operativsystemet. Amentio tok da tilslutt over saken og jeg fikk uten problemer tak i en ny pc. Har også fått god hjelp og støtte fra spesielt daglig leder ved amentio. Nå er alt fryd og gammen. Glimrende saker.

7705471[/snapback]

Hva slags problemer fikk du?

Når det gjelder pixelfeil holder HP seg til ISO-standardene for LCD-panel, så om det var en garantisak/reklamasjon pga pixelfeil burde det ikke vært noe problem. Feil med operativsystemet, altså softwarefeil, er ikke noe man får "reparert" på garanti eller reklamasjon.

Edit: Rettet litt etter å lest innlegget en gang til :D

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Det er jo i utgangspunktet Amentio som sluttselger du skal ha kontakt med når det gjelder feil med produkter kjøpt hos dem. At det tar kortere tid å utbedre en feil ved direkte kontakt med produsent, er en annen sak :)

Har selv en DOA-sak (Thinkpad bærbar gikk død etter 2 dager) på gang med Amentio. Har hittil hatt veldig god dialog så spent på hvordan det vil løse seg. Jeg forventer at de sender en ny maskin ;)

7706662[/snapback]

Er nå ikke helt enig at man skal ta kontakt med sluttselger, heller ta kontakt med de når produsent/servicepartner ikke holder (Dette gjelder garantisaker) DOA saker skal vel taes direkte med sluttselger.

Tror ikke HP har pixelfeilgaranti på skjermene, samt software feil faller heller ikke under garanti/reklamasjons betingelsene.

Lenke til kommentar

Ja, man kan ta kontakt med produsent om man ønsker det for hurtigere service men i utgangspunktet skal servicesaker rundt produkter kjøpt hos en selger, taes mellom selger og produsent. Sluttforbrukeren skal ikke trenge å formidle servicesaker direkte med produsenten. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Tror ikke HP har pixelfeilgaranti på skjermene, samt software feil faller heller ikke under garanti/reklamasjons betingelsene.

7710396[/snapback]

Enkelte businessprodukter har full pixelgaranti, men 95% av produktene med LCD panel dekkes bare dersom det er feil i henhold til ISO-standarden. Og ingen PC-produsenter jeg vet om anser softwarefeil som noe man kan dekke på garanti eller reklamasjon dersom orginalsoftware fungerer.

Ja, man kan ta kontakt med produsent om man ønsker det for hurtigere service men i utgangspunktet skal servicesaker rundt produkter kjøpt hos en selger, taes mellom selger og produsent. Sluttforbrukeren skal ikke trenge å formidle servicesaker direkte med produsenten. Slik er det bare.

7710455[/snapback]

Prinsippet ditt er helt og holdent korrekt. Du kan forlange at selger skal ordne alt sammen. Men å stå på prinsippene istedet for å følge råd fra selger og produsent om hva som er kjappest gjør ofte at du må vente lenger på å få ting ferdig.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg selv drar heller til produsent for å fikse noe enn å formidle servicesaken via sluttselger :)

Det jeg "reagerte" på førstepost, var følgende:

Amentio tok da tilslutt over saken

Det er jo igrunn Amentio skal skulle ha formidlet servicesaken så at de tok over en sak mellom deres kunde og produsenten, hadde for meg vært en selvfølge :)

Jeg sier ikke at Amentio ikke formidlet god kundeservice ovenfor kunden men bare påpeker dette med håndtering av servicesaker. :)

Jeg er selv strålende fornøyd med hvordan Amentio har hittil håndtert min servicesak ;)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...