Elling1 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg har vert samboer siden 1.juni 2006 da ble jeg eneforsørger for min samboer og hennes barn. hun fikk barnetrygd og minstebidrag fra barnets far. jeg har betalt 38% skatt gjennom hele året. så jeg lurer på om det er noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få mest mulig igjenn på skatten? der er vel noe med at en kommer i skatteklasse to når man er i en sånn situasjon. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Mulig jeg tar feil, men med eneforsørger så tror jeg det menes at du som foresatt har eneansvar for barnet. Tror ikke du regnes som eneforsørger fordi samboer og hennes særkullsbarn ikke er i arbeid. Endret 12. januar 2007 av GEman Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Skatteklasse 2 gjelder bare for aleneforeldre som bor alene. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Skal du i skatteklasse to, så må du nok være gift.... Kjipt men men, jeg gikk til skatteklasse to når jeg gikk fra samboer til gift. Så det er ikke noen automatikk i at du skal gå til skatteklasse to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå