Gå til innhold

Hvordan få dobbel bilde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg tenker på er når man har et fixed kamera som filmer mot en plass. Så tar man å tar 2 forskjellige klipp å lime dem sammen sånn man kan ha samme personen der samtidig..om du forstår.

Bruker premier pro 2.0

7705254[/snapback]

Film begge personene (klippene), legg et av dem på tidslinjen, lag et grønt lag f.eks via title (F9) som dekker der den andre personen skal være, sett det andre klippet i et ledig videospor over, bruk chroma key filter for å lage et "Hull" i det første klippet.

Mulig du må flytte om på videoen husker ikke helt, men i grove trekk er dette måten jeg gjør det på.

Lenke til kommentar

Korleis får du brukt Chroma key når det grøne området ligg på eit eige spor (slik det vil vere når du lager den i tittelverktøyet)? Må du ikkje då leggje tittelen (den grøne boksen) og videoen i ei eige tidslinje, og legge til chroma key på den igjen?

Det er vel og mykje enklare å berre bruke Crop-filteret, eller kanskje 4 point garbage matte.

Lenke til kommentar
Korleis får du brukt Chroma key når det grøne området ligg på eit eige spor (slik det vil vere når du lager den i tittelverktøyet)? Må du ikkje då leggje tittelen (den grøne boksen) og videoen i ei eige tidslinje, og legge til chroma key på den igjen?

Det er vel og mykje enklare å berre bruke Crop-filteret, eller kanskje 4 point garbage matte.

7705533[/snapback]

Glemte å nevne det:P

Legg det nederste laget + det grønne laget i egen sequence og dra denne sammen med det andre klippet, da funker chromakeyen slik jeg mener.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Etter forespørrsel har jeg laget en "guide" over hvordan jeg gjør det med metoden jeg skrev tidligere:

1:

Legg klipp 1 på tidslinjen i video 1

Lag en Color Matte (fil, ny, color matte) i en spesiell farge som ikke er med i filmen ellers.

legg denne på video 2 sporet

endre motion egenskapene på matten til å dekke det område man har filmet seg selv på i det andre klippet (kan ikke overlappe hverandre)

2: Lag en ny sequence (fil, ny, sequence)

Legg Sequence 1 på video 2 sporet

Legg klipp 2 på video 1 sporet (det andre klippet av deg)

4: Legg til en Chroma Key effect på video 2 sporet (der har du nå det vi satt sammen i Sequence 1)

Render..... og du er ferdig.

Hadde desverre ingen klipp som egnet seg for dette, men håper det blir forstått.

Finnes sikkert andre og bedre måter å gjøre dette på, men det er slik jeg alltid har gjort det, og jeg syntes det fungerer bra.

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...