Gå til innhold

Er Pepsi Maks usunt?


Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som drikker lett-brus hele tiden (siden det er det som alltid er i huset - mamma), og jeg drikker det bare av en grunn: kviser. Jeg får kviser av sukker, det har jeg selv forska på (man kjenner sin egen kropp best), og derfor drikker jeg lightbrus - ikke fordi det er sunnere. Men la oss nå ikke gå innpå kviser.

Lightbrus er neppe så "sunt" som man skal ha det til, men det er mange som drikker det pga lite/ingen kalorier (som min mor).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra VG: Reduserer ikke risiko for hjertetrøbbel med lettbrus.

 

Synes spesielt dette var interessant:

Trolig fører de kunstige søtningsstoffene til et økt sukkerbehov og at de som drikker lettbrus har et gjennomført usunnere kosthold enn de som ikke drikker brus i hele tatt.

 

Er vel en grunn til at man kaller Pepsi Max og Cola Light for "Kompleks-Cola". Jeg synes alt for ofte jeg ser feite folk kjøpe seg en feit burger m/ pommes frittes, også kjøpe en lettbrus ved siden av og tro at det hjelper. :!:

Lenke til kommentar
Jeg synes alt for ofte jeg ser feite folk kjøpe seg en feit burger m/ pommes frittes, også kjøpe en lettbrus ved siden av og tro at det hjelper. 

 

Det er jo det!

 

- Det finnes allerede så mye forskning som dokumenterer at lettbrus er sunnere for deg for eksempel i forhold til vekttap, så jeg ville ikke lagt for mye i disse resultatene

 

"En bigmac med stor pommes frites og.... (Lettbrus eller sukkerholdigbrus? Hva gjør det helhetelige måltidet minst usunt?)" Er jo ikke lurt å dra på mcdonalds i det hele tatt, men hvis du ikke har noe imot å drikke lettbrus så kan du jo like velge det som tilbehør og gjøre måltiden en liten smule bedre.

Lenke til kommentar
Synes spesielt dette var interessant:
Trolig fører de kunstige søtningsstoffene til et økt sukkerbehov og at de som drikker lettbrus har et gjennomført usunnere kosthold enn de som ikke drikker brus i hele tatt.

9131966[/snapback]

Dette er interresant ja, da de som drikker lettbrus får et større behov for mer brus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...