Thewiz Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Som tittelen sier, er Pepsi Maks usunt? Det er ingen sukker, så det kan ikke være så usunt som vanlig Pepsi? (Hvis svaret er ja, begrunn) *Moderator har lagt til følgande tekst til informasjon:* Jeg sendte en mail til mattilsynet og fikk svar om å se denne artikkelen som de selv har skrevet: http://matportalen.no/Saker/1172755363.14 Mattilsynet gir altså følgende råd til forbrukerne: De fleste kan redusere sukkerinntak ved å drikke saft, nektar og leskedrikk/brus med søtstoffer i stedet for sukker uten risiko for helsefare fra tilsetningsstoffer. Høykonsumenter risikerer å overskride den mengde konserveringsmiddel benzosyre vi vet er helsemessig trygg dersom de erstatter all sukret leskedrikk/brus, saft og nektar med varianter med søtstoff. Dette gjelder ikke menn. De kan trygt erstatte all sukret leskedrikk/brus, saft og nektar med varianter med søtstoff. Ikke gi drikke med søtstoffer til barn under 3 år. Er det noe man har lyst å stole på så er det dette! Endret 5. mai 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Ansatt: God dag, velkommen til bugerking. Hva skal du ha? Du: Hmm, jeg skal ha en ekstra stor hamburger, med salat, dressing og sylteagurk. Sleng med litt kryddret chips. Hmm siden jeg prøver å være litt sunn og frisk så tar jeg en Pepsi Maks/Zero Ser du problemet? Det er mindre sukker, men for min del smaker "sukkerfrie" drikker helt elendig når jeg har prøvd en med sukker i. Det er en del av smaken.. Du lurer bare deg selv hvis du gjør som over. Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Tror ikke kunstig søtningsstoff er så sunt Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det er mindre sunt enn vann i alle fall. Det burde være alt du trenger å vite. Det kommer an på hva du legger i begrepet usunt: Pepsi Max har så godt som 0 kalorier - men jeg tror det fortsatt skader tennene. Ja, også lurer det kroppen til å tro at du tar inn sukker og du vil ha et sukkersug senere. Tror også inntak av sukkerfri leskedrkk fortsatt forstyrrer bukspyttkjertelen(?) = sukkersyke osv. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 I tillegg er det vel like surt som før, og syre etser på tennene. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Vel, la oss starte med noen fakta: Pepsi max smaker bæsj. Grønnsaker smaker bæsj. Grønnsaker er sunt. Og dermed konkluderer vi med at Pepsi max er sunt. Endret 12. januar 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Enklere å trimme av fett enn å trimma av kreft\sykdommer man får av de søtningsstoffene som er i Pepsi Max\Coca Cola Zero sier nå jeg (men så drikker jeg bare vann og da...hehe) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvorfor må noen alltid komme med dette "du prøver å være litt sunn & frisk"-argumentet så snart noen nevner sukkerfrie leskedrikker? Hva om man rett og slett synes de smaker bedre enn de sukrede drikkene? Og det er vel ikke den kunstige søtsmaken som gjør at du får lyst på noe søtt etterpå - det er vel det faktum at kroppen din etter hvert trenger litt drivstoff. Da kan du jo ta litt mat for å bøte på det. 1. Burgermat er ikke slankekost, uansett hva slags drikke du velger. 2. Sukkerfri brus er ikke mat. Hvis man har disse to tingene klart for seg, er det ikke noe i veien med å drikke Pepsi Max. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 si meg no som er sunnt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 si meg no som er sunnt 7705423[/snapback] Vann og kokosnøtt! (verste av alt..det er godt også ) Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 si meg no som er sunnt 7705423[/snapback] Vann og kokosnøtt! (verste av alt..det er godt også ) 7705430[/snapback] hehe forskerene sier vel sikkert snart at ein kan få kreft av det og Lenke til kommentar
Looke Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Det sunneste er vel å drikke vann, men om man først skal drikke brus en gang iblant er vel light det beste ? Endret 12. januar 2007 av Looke Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 si meg no som er sunnt 7705423[/snapback] Renset vann og kokosnøtt! (verste av alt..det er godt også ) 7705430[/snapback] hehe forskerene sier vel sikkert snart at ein kan få kreft av det og 7705449[/snapback] beklager, fixed! (kokosnøttkjøtt er forresten med på å forsterke immunforsvaret) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Om sukkerfri brus er sunnt kan man krangle på Men uansett hvor mye man krangler kommer man aldri bort fra det faktum at det er myyyye sunnere enn brus med sukker i Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Om sukkerfri brus er sunnt kan man krangle på 7705478[/snapback] Helt enig! Men uansett hvor mye man krangler kommer man aldri bort fra det faktum at det er myyyye sunnere enn brus med sukker i 7705478[/snapback] Så, hvis du fikk kreft av en brus, og la på deg 10-15 kilo av en annen brus, så ville den brusen du fikk kraft av være sunnest ? (nei, jeg sier ikke at du mener det, men bare spør) Edit: Fått ny avatar Linn ? Endret 12. januar 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Om sukkerfri brus er sunnt kan man krangle på 7705478[/snapback] Helt enig! Men uansett hvor mye man krangler kommer man aldri bort fra det faktum at det er myyyye sunnere enn brus med sukker i 7705478[/snapback] Så, hvis du fikk kreft av en brus, og la på deg 10-15 kilo av en annen brus, så ville den brusen du fikk kraft av være sunnest ? (nei, jeg sier ikke at du mener det, men bare spør) Edit: Fått ny avatar Linn ? 7705495[/snapback] kreft får man av alt, og heller kreft enn alle sykdommene fedme fører med seg. Dessuten er det ikke sikkert at man får kreft av å drikke sukkerfri brus. Lenke til kommentar
morra Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det meste kommer an på mengden... Litt sukkerfritt går sikkert greit, men mye er sikkert usunt. Sånn er det med nok med sukker også... Jeg tror også at faren med for mye sukker er oppskrytt! Men det eneste argumentet jeg går etter er at sukkerfritt smaker mildt sagt forferdelig i forhold til sukkerholdig! Jeg drikker kun brus når det smaker godt, det er ikke sunt uansett om det er sukker eller ikke oppi. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Okay, vi kan konkludere med at Pepsi Maks er bedre enn vanlig Pepsi/Cola. Helsemessig altså. Men både Pepsi Maks og Pepsi, lager syreskader på tennene, gjør deg slappere/daffere(?), ingen positiv virkning. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du vet at man kan bli avhengi av sukker Har ett par kjente som forsøkte å slutte å drikke Coca Cola. De måtte gi opp etter 2 dager for de ble fysisk dårlige. Spydde og greier, men ble bra når de tok seg ett glass cola. Ikke få meg til å tro at Cola er like usunnt som lightbrus Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Som tittelen sier, er Pepsi Maks usunt? Det er ingen sukker, så det kan ikke være så usunt som vanlig Pepsi? (Hvis svaret er ja, begrunn) 7705250[/snapback] Det har syrer som skader tennene, akkurat som all annen brus. Nei, kunstig søtning er ikke farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå