Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår meg ikke på keyboardist i det hele tatt, det er litt som å bli valg sist når man skulle velge lag på barneskolen til en eller annen sport. Det er få personer jeg synes er så mallplassert på en scene som når jeg ser en liten tusseladd som står bak synthen sin og prøver å passe inn i resten av gruppa. Synth hører kanskje hjemme i visse typer musikk, men rock/metal ikke i nærheten en gang, min mening så det er ikke vits i å lage noe diskusjon ut av det...

 

Synes faktisk jeg har gitt DT en fair kjangs med å høre igjennom det meste de har gitt ut og hvis det faktisk plager deg så mye at jeg faktisk ikke liker karen på synth og synes at han ødlegger musikken så tar jeg meg ikke så alt for nær av det, noe du tydligvis gjør...

8312716[/snapback]

 

Du er kanskje ikke klar over at det er Rudess som har produsert godt over halvparten av musikken? I mine øyne er det han som gjør mest innsats for Dream Theater, og han er UTROLIG DYKTIG og malplassert er han i hvert fall ikke. Jordan Rudess er DT!

Lenke til kommentar

Javel, ok! Selv pleier jeg ikke å se på Portnoy forumet egentlig..Liker best å se informasjon på hjemmesidene deres, men det er ikke postet noe der enda. Føler liksom at det ikke er 100% sikkert å få slik info fra andre kilder enn hjemmesiden til et band (Men Portnoy forumet er jo forsåvidt en ganske grei kilde)

Lenke til kommentar
Er bla. postet av Portnoy på hans forum ;) Har vært kjent lenge, egentlig.

 

edit; typo

8313956[/snapback]

 

Bildet har ikke vært kjent særlig lenge. Det ble sikkert leaked på tirsdag, eller no.

8313999[/snapback]

Synest det virker litt jalla til å være DT... :hmm:

Lenke til kommentar

DT er fin musikk, men etter mitt syn har de tatt for mye metal inn i det siste og for lite prog. De første platene var definitivt mer prog en metal, men med de tre siste er det litt for mye riffing for min del.

 

Uansett er jeg gammel kjempefan av DT. Sangene setter seg ikke med en gang, men krever mange gjennomlyttinger der man kan oppdage nye ting hver gang noe som jeg synes er fint.

 

Forresten lurer jeg _virkelig_ på hvor de har fått det elendige orkesteret som spiller ouverturen til 6 degrees på siste DVD fra. Jeg er proff orkestermusiker selv, og har aldri i verden sett et så dårlig orkester satt sammen av "profesjonelle" musikere. Uengasjert og platt spilt, dårlig intonasjon og presisjon. Grr.

Lenke til kommentar

Snipp...

8312716[/snapback]

 

Du er kanskje ikke klar over at det er Rudess som har produsert godt over halvparten av musikken? I mine øyne er det han som gjør mest innsats for Dream Theater, og han er UTROLIG DYKTIG og malplassert er han i hvert fall ikke. Jordan Rudess er DT!

8313983[/snapback]

 

Som jeg skrev i en post litt lengre nedenfor den du qoutet, det er ikke mannen jeg er ute etter eller ikke liker, han gjør sikkert en fantastisk jobb både foran og bak spakene. Det er instrumetet jeg har store problemer med og som jeg synes ødelegger musikken...

Lenke til kommentar
Du er kanskje ikke klar over at det er Rudess som har produsert godt over halvparten av musikken? I mine øyne er det han som gjør mest innsats for Dream Theater, og han er UTROLIG DYKTIG og malplassert er han i hvert fall ikke. Jordan Rudess er DT!

8313983[/snapback]

Eh..er DU klar over at musikken siden SFAM (der Rudess ble med) er produsert av Portnoy og Petrucci?..

 

Rudess er flink han, men han skrur ikke lyd. Ikke så mye at han blir kreditert produsentansvar, hvertfall.

Lenke til kommentar
for meg er DT gameboy musikk. Kjedeligt, grusomt, vondt å høre, keyboard lyder som høres ut som lyder fra et gameboy spill.

 

Er et av det kjedeligste bande jeg har hørt i mitt liv  :thumbdown:

8313924[/snapback]

 

Then you can go burn in hell! :)

Folk som hater progressiv rock er ikke friske. De sjuke kan værsågod og kjøpe seg en slipknot t-skjorte og leke poser.

8313948[/snapback]

Liker mye progressivt selv, som Opeth, Nevermore, Circus Maximus, Scariot, Devin Townsend osv., men DT har jeg aldri klart å like. Morsomt å spille - møkkjedelig å høre på.

 

EDIT: leif

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+54asdf

DT er definitivt ikke verdensbeste band, for verdensbeste band finnes ikke og vil mest sansynlig aldri finnes. Det kan kun være det beste for den som er fan...

 

Men jeg forstår ikke dette pratet om hvem som har laget det for er ikke det ett fett så lenge alt høres bra ut? :hmm:

 

Selv har jeg hørt litt på trashmetal, mens jeg nå hører på techno "Dj Tiësto" :w00t: . Har aldri klart DT sangene er litt for mye av det gode, flyter formye for min del da, og det varer forlenge- blir kjedelig :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Har aldri klart DT sangene er litt for mye av det gode, flyter formye for min del da, og det varer forlenge- blir kjedelig :thumbdown:

8334186[/snapback]

 

Det er bare dumt å dømme DT negativt etter lengden av sangene. Det betyr jo simpelt at du ikke klarer å høre på progressiv rock og kanskje ikke finner det særlig intressant å høre på.

Det har vært alt for mange prog rock band som har lagd lange sanger. Det er ganske typisk for den sjangeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+54asdf

Det er bare dumt å dømme DT negativt etter lengden av sangene. Det betyr jo simpelt at du ikke klarer å høre på progressiv rock og kanskje ikke finner det særlig intressant å høre på.

Det har vært alt for mange prog rock band som har lagd lange sanger. Det er ganske typisk for den sjangeren.

8334467[/snapback]

 

Det er greit det du sier, men det står jo også andre begrunnelser under. Det er ingenting galt med lange sanger, men som sagt så var alt min egen mening. :yes:

Og ja forresten mener jeg at vokalisten burde funnet noe annet å gjøre, det er ikke tøft (som noen sier) at han fremdeles holder på. Det er mer et tegn på idioti når han ikke selv finner ut at ikke kan synge :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+54asdf
Du kunne jo finne noe annet å gjøre enn å poste her? Det er et tegn på idioti at du poster i denne tråden når du ikke selv finner ut at du ikke kan høre " :p "

 

http://www.youtube.com/watch?v=H2J7xb7qAgE

 

Vennligst overhør orkesteret, de er ikke en del av DT og suger hardt pepret eselballe. Men hør LaBrie.. Jo, han kan synge!

8335045[/snapback]

 

En ide å tenke litt lenger enn nesetippen da. Må jeg fortelle deg at meninger ikke kan diskuteres. :nei: Jeg mener at han ikke kan synge nå, kanskje han kunne det før... men uansett så var det ikke vondt ment :roll: Og jeg har hørt ham andre steder og der hørtes han ut som en katt med rusten stemme :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...