Solid Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Elsker Dream Theater men LaBrie's vokal irriterer meg grenseløst. Ser ikke ut som at de skal kasta han ut helt ennå. Lenke til kommentar
Gersen Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Synes da ikke LaBrie er så verst nå, jeg, da. Var verre før. Men klart.. Finnes bedre vokalister. Bandet er gode de, men låtene varierer fra dritbra/perfekt til elendig.. Føler det er veldig "enten/eller".. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Albumet kommer ut 6 juni. The Dark Eternal Studio video. 8591896[/snapback] Så gørrkjedelig.. Når skal disse gutta komme med noe som man ikke, på 3 sekunder, kan tenke seg frem til akkurat hvordan høres ut? Lenke til kommentar
Farstad Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Systematic Chaos har lekket ut på internett. De to sangene som offisielt har blitt gitt ut (Constant Motion og The Dark Eternal Night), er etter min mening de to dårligste på CDen. Resten av sangene er så mye bedre! Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du kan strengt tatt ikke hørt mye på Dream Theater. En stor del at DT er jo faktisk det at dem kommer med nye temaer midt i sanger. Med råfete overganger. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Du kan strengt tatt ikke hørt mye på Dream Theater. En stor del at DT er jo faktisk det at dem kommer med nye temaer midt i sanger. Med råfete overganger. 8595781[/snapback] Hvis det var meg du snakka til, så har jeg kjøpt og eid samtlige plater bortsett fra Octavarium og den nye. Det vil også si at jeg har hørt alle de bra sangene dems, som er "When Dream and Day Unite", altså albumet med riktig vokalist og "Take The Time" fra "Images and words". Nye temaer? Jojo. Nei. Det er egentlig ikke noe overraskende når de har gjort det på hver sang på hver plate siden de begynte på Images and Words. Når et band slutter å overraske i det hele tatt og bare spiller den samme stive, sjelløse Endret 12. mai 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du kan strengt tatt ikke hørt mye på Dream Theater. En stor del at DT er jo faktisk det at dem kommer med nye temaer midt i sanger. Med råfete overganger. 8595781[/snapback] Hvis det var meg du snakka til, så har jeg kjøpt og eid samtlige plater bortsett fra Octavarium og den nye. Det vil også si at jeg har hørt alle de bra sangene dems, som er "When Dream and Day Unite", altså albumet med riktig vokalist og "Take The Time" fra "Images and words". Nye temaer? Jojo. Nei. Det er egentlig ikke noe overraskende når de har gjort det på hver sang på hver plate siden de begynte på Images and Words. Når et band slutter å overraske i det hele tatt og bare spiller den samme stive, sjelløse 8596092[/snapback] Jaja, er det sån du føler det så... Men jeg kjenner nok håra på armen reise seg på armen selvom det er 10000gang jeg hører sanger som learning to Live, metropolis osv Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Dream Theatre noob her... Er det nyeste albumet noe å anbefale da? Liker forsåvidt The Killers ganske godt, er det noe å sammenligne med? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Dream Theatre noob her... Er det nyeste albumet noe å anbefale da?Liker forsåvidt The Killers ganske godt, er det noe å sammenligne med? 8597971[/snapback] Nye albumet har jeg hørt en gang, og det hørtes veldig Dream Theatersk ut, tror ikke det får så mange fler gjennomhøringer av meg, finnes mye bedre prog der ute. The Killers og Dream Theater kan ikke sammenlignes Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 The Killers og Dream Theater kan ikke sammenlignes 8597990[/snapback] Okei. I hvilken sjangerbås vil du sette de to gruppene? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 The Killers og Dream Theater kan ikke sammenlignes 8597990[/snapback] Okei. I hvilken sjangerbås vil du sette de to gruppene? 8598322[/snapback] The Killers - Alternative Rock Dream Theater - Progressive Rock/Metal Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 I stedet for å spørre, kan du ikke sjekke ut litt DT? Fra siste konsert-dvd: (metal!) http://www.youtube.com/watch?v=fJVQP108eM4 ("klassiker") Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er Jordan Rudess som skulle vært vokalist :!: Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Systematic Chaos er bra greier! DT skuffer aldri.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Systematic Chaos er så som så, litt bedre enn Octavarium (liker særlig de to første sangene). Kommer ikke helt på høyde med Scenes from a Memory (som også er litt kjedelig), kan vel legge til at jeg ikke er særlig begeistret for Rudess perioden. Edit: Har hørt SC et par ganger, mange sanger som har kule elementer uten helt å fungere. Endret 21. mai 2007 av Nisje Olm Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hva heter det BESTE albumet til Dream Theater? Jeg vil kjøpe et!! Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hva heter det BESTE albumet til Dream Theater? Jeg vil kjøpe et!! 9078729[/snapback] Images & Words og Scenes From a Memory er de to beste, uten tvil. Kjøp en av de (eller begge for den saks skyld). To milepæler i progmetallens historie. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg lurer på om vi ikke stenger denne tråden for å få fokus over på albumguiden og fortsette anbefaling og diskusjon i en tråd med et bedre gjennomført førsteinnlegg. Så fortsett her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796257 (Mas også på ham om å få ferdig guiden ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg