Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen vil ikke starte når jeg kobler til DVDspiller

Anbefalte innlegg

Har problem med pcen når jeg kobler til DVD-brenneren. Har den på IDE2 som Master. Har kun brenneren på kabelen. Kan være pcen starter med det tar bortimot 5 minutter. Den kommer frem til Windows bilde under oppstart, rett før du velger brukere etc, der står den bare å jobber.

Noen som har en anelse på hva som kan være galt? Funket heller ikke etter en clean install av Win XP Pro.

Takker for alle svar.

-tma001-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt den som slave nå. Pcen starter men tar alt for lang tid. Satte inn en tom dvd å høyreklikket for å browse, da hang den seg, ikke pcen, men oppgaven. "Min datamaskin (svarer ikke)"

Usikker på om jeg har nyeste firmware, men når den firmwaren jeg har var ny så var det akkurat det samme som nå. Har sluppet opp for ideer...

PC:

Amd x2 3800

2gb ram

ati x1800xl

hovedkort: Rock (mer husker jeg ikke)

*edit*

Testet å brenne en dvd plate i nero men den finner ikke dvden. Testet flere typer dvd'er. Testet også å oppdatere firmwaren, men fikk beskjed om at jeg hadde den nyeste installert. Hmm, hva kan være galt?

Endret av tma001
Lenke til kommentar

Nei, har kun nødvendige ting tilkoblet. Ingen ekstra utstyr, ikke engang floppy. Den funker delvis i Fedora boksen min, men der er det andre problem igjen. Skulle brenne en fil på 2,5GB på en tom 4,7GB dvd plate, fikk beskjed om at det ikke var nok plass på dvd'en. Hadde over 5,5GB ledig på hdd. Også ganske snodig...

Lenke til kommentar

Pioneer DVD-RW DVR-110D

Jo det kan godt være mulig det. Tror jeg mistet den i gulvet en gang men trodde den skulle ta imot det :)

Hmm, kanskje jeg skal ta den med til en kamerat å teste den der.

Takker for hjelpen Thorsen.

-tma001-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...